18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (6) Soft Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 8:40
📌 Konflikt izrealsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 19:40
Avatar
T0B1 2019-05-22, 21:15
Noktowizor napisał/a:

ty kurwa debilu podales jeden wyjatek z lat 50tych i uwazasz ze wszystkie samoloty sa teraz tak produkowane? troche sie przez te lata zmienilo ale widac u ciebie nadal na chacie komunizm panuje co?


Podczas miesiączki proponuję odstawić internet - nie denerwuj się, nie bluzgaj, zaparz Meliskę, obejrzyj jakiś serial czy co tam Cię uspokaja.

pierdylion83 napisał/a:


Jednego?
To tylko teoria, która nie uwzględnia wielu czynników.


Kod:
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/w-kazdy-samolot-raz-do-roku-trafia-piorun-ale-to-nic-takiego.html

Samoloty budowane są z myślą o tym, że wiele rzeczy może pójść nie tak, przechodzą również rygorystyczne przeglądy, żeby mieć jak największą pewność, że nic nie nawali w trakcie lotu:
Kod:
http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/13-lotnictwo_cywilne/54-forum_prostych_pytan_fpp_lotnictwo_cywilne/2346-jak_czesto_robi_sie_przeglad_w_samolocie.html

Jest tylko jedno ale - statystyka. Codziennie w powietrze wzbija się kilkadziesiąt tysięcy samolotów, daje to kilkanaście milionów przelotów w ciągu roku. Przy takich ilościach łatwo o "pecha", że któraś z pomyłek projektanta, obsługi, pilota, technika czy kto tam jeszcze pracuje przy samolocie skończy się tragicznie. Generalnie jednak samolot jest "odporny" na wyładowania elektryczne.
Zgłoś
Avatar
Ęriko De Skuczas Palabras 2019-05-22, 21:26
Wow. Wygląda, jakby piorun zatrzymał na chwilę w miejscu ten samolot.
Zgłoś
Avatar
Samuelcio 2019-05-22, 22:49
Caramon napisał/a:

@MotoPirat Wiesz co... ja bym się wcale nie zdziwił, gdybyś właśnie wpadł na zajebisty pomysł ładowania samolotów elektrycznych, ale tu musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto zna się na fizyce, czy to w ogóle jest możliwe.



niestety nie. zaczynajac od tego ze nie potrafimy zmagazynowac ladunku pioruna - za duzo, za mocno. tak w skrocie.
Zgłoś
Avatar
Smoku 2019-05-22, 23:42
Ruski samolot jeszcze się dobrze nie dopalił na lotnisku, a już ogłaszano że to od uderzenia pioruna.
U nich to jest tak, że jak jest zamach to szybko wbrew wszelkim procedurom ogłasza się jakiś z dupy wzięty powód "wypadku", żeby uspokoić opinię publiczną. Z prawdziwymi wypadkami się tak nie śpieszą z wyjaśnieniami, tylko czekają na raport ekspertów.
Nie bez powodu samolot zajarał się od tyłu, tam gdzie jest przedział bagażowy. Kontrola na lotnisku dała ciała i tyle. Nawet ruskie złomy nie zapalają się tak łatwo od byle pioruna.
Zgłoś
Avatar
modoc 2019-05-23, 6:01
pierdylion83 napisał/a:

Jednego?
To tylko teoria, która nie uwzględnia wielu czynników.



Z suchojem myknjest taki, że prawodpodobnie źle domknęli zawór paliwowy z uszczelką. Stąd piorun mógł tak uszkodzić samolot i doprowadzić do usmażenia elektroniki nawet w niewielkim stopniu i zapłonowi paliwa.
Zgłoś
Avatar
TedwA 2019-05-26, 0:55
"Funkcjonuje pogląd mówiący, że dzięki temu efektowi samoloty są odporne na uderzenia piorunów – korpus samolotu ulega naładowaniu, jednak ludzie i elektronika pokładowa nie odczuwają tego. Zdanie to jest prawdziwe tylko do pewnego stopnia. Podczas uderzenia pioruna bardzo duże prądy o dużej częstotliwości, przepływające przez kadłub samolotu, indukują pola elektryczne i magnetyczne wewnątrz kadłuba (podobnie piorun po uderzeniu w drzewo nie płynie całym jego przekrojem jednakowo, lecz w kanale o średnicy kilku centymetrów, powodując rozerwanie drzewa w tym obszarze).

O ile pasażerowie wewnątrz samolotu są względnie bezpieczni wobec samego indukowanego pola, o tyle delikatna elektronika, hydraulika i awionika samolotu mogą poważnie ucierpieć wskutek uderzenia pioruna. Historia awiacji zna liczne przypadki wypadków lotniczych, które spowodowane były w sposób bezpośredni lub pośredni uderzeniem pioruna w kadłub przelatującego samolotu. Uderzenie pioruna w skrzydło może również spowodować wybuch zbiorników z paliwem, rozerwanie skrzydła i w ten sposób doprowadzić do katastrofy samolotu (tak było w przypadku lotu Pan Am 214).

Pogląd, że samochód jest przykładem klatki Faradaya, też jest prawdziwy w pewnym przybliżeniu – samochód byłby idealną klatką Faradaya, gdyby nie miał okien. Dla elektrostatyki samochód osobowy może być z dobrym przybliżeniem traktowany jak klatka Faradaya, ale nie jest dla fal radiowych krótszych od wielkości okien i dlatego antena radiowych fal średnich i długich musi być wyniesiona poza samochód, natomiast fal ultrakrótkich powinna, ale nie musi; fale używane przez telefon komórkowy są osłabiane w znacznie mniejszym stopniu.

Błędnie utarło się, że jednym z powszechnych zastosowań klatki Faradaya jest korpus kuchenki mikrofalowej, gdyż tak naprawdę jest ona rezonatorem mikrofalowym, gdzie fale są odbijane, co zwiększa temperaturę wewnątrz. Natomiast w klatce Faradaya do takiego efektu nie dochodzi, gdyż fale są tu pochłaniane. "

Wikipedia
Zgłoś
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na rok. 6,50 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem