📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 14:43
📌
Konflikt izraelsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 17:47
Witaj użytkowniku sadistic.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Noktowizor napisał/a:
ty kurwa debilu podales jeden wyjatek z lat 50tych i uwazasz ze wszystkie samoloty sa teraz tak produkowane? troche sie przez te lata zmienilo ale widac u ciebie nadal na chacie komunizm panuje co?
Podczas miesiączki proponuję odstawić internet - nie denerwuj się, nie bluzgaj, zaparz Meliskę, obejrzyj jakiś serial czy co tam Cię uspokaja.
pierdylion83 napisał/a:
Jednego?
To tylko teoria, która nie uwzględnia wielu czynników.
Kod:
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/w-kazdy-samolot-raz-do-roku-trafia-piorun-ale-to-nic-takiego.html
Samoloty budowane są z myślą o tym, że wiele rzeczy może pójść nie tak, przechodzą również rygorystyczne przeglądy, żeby mieć jak największą pewność, że nic nie nawali w trakcie lotu:
Kod:
http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/13-lotnictwo_cywilne/54-forum_prostych_pytan_fpp_lotnictwo_cywilne/2346-jak_czesto_robi_sie_przeglad_w_samolocie.html
Jest tylko jedno ale - statystyka. Codziennie w powietrze wzbija się kilkadziesiąt tysięcy samolotów, daje to kilkanaście milionów przelotów w ciągu roku. Przy takich ilościach łatwo o "pecha", że któraś z pomyłek projektanta, obsługi, pilota, technika czy kto tam jeszcze pracuje przy samolocie skończy się tragicznie. Generalnie jednak samolot jest "odporny" na wyładowania elektryczne.
______________
"A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają"
Wow. Wygląda, jakby piorun zatrzymał na chwilę w miejscu ten samolot.
Caramon napisał/a:
@MotoPirat Wiesz co... ja bym się wcale nie zdziwił, gdybyś właśnie wpadł na zajebisty pomysł ładowania samolotów elektrycznych, ale tu musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto zna się na fizyce, czy to w ogóle jest możliwe.
niestety nie. zaczynajac od tego ze nie potrafimy zmagazynowac ladunku pioruna - za duzo, za mocno. tak w skrocie.
Ruski samolot jeszcze się dobrze nie dopalił na lotnisku, a już ogłaszano że to od uderzenia pioruna.
U nich to jest tak, że jak jest zamach to szybko wbrew wszelkim procedurom ogłasza się jakiś z dupy wzięty powód "wypadku", żeby uspokoić opinię publiczną. Z prawdziwymi wypadkami się tak nie śpieszą z wyjaśnieniami, tylko czekają na raport ekspertów.
Nie bez powodu samolot zajarał się od tyłu, tam gdzie jest przedział bagażowy. Kontrola na lotnisku dała ciała i tyle. Nawet ruskie złomy nie zapalają się tak łatwo od byle pioruna.
U nich to jest tak, że jak jest zamach to szybko wbrew wszelkim procedurom ogłasza się jakiś z dupy wzięty powód "wypadku", żeby uspokoić opinię publiczną. Z prawdziwymi wypadkami się tak nie śpieszą z wyjaśnieniami, tylko czekają na raport ekspertów.
Nie bez powodu samolot zajarał się od tyłu, tam gdzie jest przedział bagażowy. Kontrola na lotnisku dała ciała i tyle. Nawet ruskie złomy nie zapalają się tak łatwo od byle pioruna.
pierdylion83 napisał/a:
Jednego?
To tylko teoria, która nie uwzględnia wielu czynników.
Z suchojem myknjest taki, że prawodpodobnie źle domknęli zawór paliwowy z uszczelką. Stąd piorun mógł tak uszkodzić samolot i doprowadzić do usmażenia elektroniki nawet w niewielkim stopniu i zapłonowi paliwa.
"Funkcjonuje pogląd mówiący, że dzięki temu efektowi samoloty są odporne na uderzenia piorunów – korpus samolotu ulega naładowaniu, jednak ludzie i elektronika pokładowa nie odczuwają tego. Zdanie to jest prawdziwe tylko do pewnego stopnia. Podczas uderzenia pioruna bardzo duże prądy o dużej częstotliwości, przepływające przez kadłub samolotu, indukują pola elektryczne i magnetyczne wewnątrz kadłuba (podobnie piorun po uderzeniu w drzewo nie płynie całym jego przekrojem jednakowo, lecz w kanale o średnicy kilku centymetrów, powodując rozerwanie drzewa w tym obszarze).
O ile pasażerowie wewnątrz samolotu są względnie bezpieczni wobec samego indukowanego pola, o tyle delikatna elektronika, hydraulika i awionika samolotu mogą poważnie ucierpieć wskutek uderzenia pioruna. Historia awiacji zna liczne przypadki wypadków lotniczych, które spowodowane były w sposób bezpośredni lub pośredni uderzeniem pioruna w kadłub przelatującego samolotu. Uderzenie pioruna w skrzydło może również spowodować wybuch zbiorników z paliwem, rozerwanie skrzydła i w ten sposób doprowadzić do katastrofy samolotu (tak było w przypadku lotu Pan Am 214).
Pogląd, że samochód jest przykładem klatki Faradaya, też jest prawdziwy w pewnym przybliżeniu – samochód byłby idealną klatką Faradaya, gdyby nie miał okien. Dla elektrostatyki samochód osobowy może być z dobrym przybliżeniem traktowany jak klatka Faradaya, ale nie jest dla fal radiowych krótszych od wielkości okien i dlatego antena radiowych fal średnich i długich musi być wyniesiona poza samochód, natomiast fal ultrakrótkich powinna, ale nie musi; fale używane przez telefon komórkowy są osłabiane w znacznie mniejszym stopniu.
Błędnie utarło się, że jednym z powszechnych zastosowań klatki Faradaya jest korpus kuchenki mikrofalowej, gdyż tak naprawdę jest ona rezonatorem mikrofalowym, gdzie fale są odbijane, co zwiększa temperaturę wewnątrz. Natomiast w klatce Faradaya do takiego efektu nie dochodzi, gdyż fale są tu pochłaniane. "
Wikipedia
O ile pasażerowie wewnątrz samolotu są względnie bezpieczni wobec samego indukowanego pola, o tyle delikatna elektronika, hydraulika i awionika samolotu mogą poważnie ucierpieć wskutek uderzenia pioruna. Historia awiacji zna liczne przypadki wypadków lotniczych, które spowodowane były w sposób bezpośredni lub pośredni uderzeniem pioruna w kadłub przelatującego samolotu. Uderzenie pioruna w skrzydło może również spowodować wybuch zbiorników z paliwem, rozerwanie skrzydła i w ten sposób doprowadzić do katastrofy samolotu (tak było w przypadku lotu Pan Am 214).
Pogląd, że samochód jest przykładem klatki Faradaya, też jest prawdziwy w pewnym przybliżeniu – samochód byłby idealną klatką Faradaya, gdyby nie miał okien. Dla elektrostatyki samochód osobowy może być z dobrym przybliżeniem traktowany jak klatka Faradaya, ale nie jest dla fal radiowych krótszych od wielkości okien i dlatego antena radiowych fal średnich i długich musi być wyniesiona poza samochód, natomiast fal ultrakrótkich powinna, ale nie musi; fale używane przez telefon komórkowy są osłabiane w znacznie mniejszym stopniu.
Błędnie utarło się, że jednym z powszechnych zastosowań klatki Faradaya jest korpus kuchenki mikrofalowej, gdyż tak naprawdę jest ona rezonatorem mikrofalowym, gdzie fale są odbijane, co zwiększa temperaturę wewnątrz. Natomiast w klatce Faradaya do takiego efektu nie dochodzi, gdyż fale są tu pochłaniane. "
Wikipedia
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów