18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (5) Soft (1) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 10:45
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 12:24
🔥 Kamera 1:0 Aktywiści - teraz popularne
Drift - O co kaman ?
DFM • 2012-11-30, 14:58
Drift – technika jazdy pojazdem w kontrolowanym poślizgu oraz nazwa sportu samochodowego.

W Japonii powstała pierwsza profesjonalna liga driftingowa - D1, która obecnie posiada również edycje w Wielkiej Brytanii, Malezji, Stanach Zjednoczonych i Australii. W Wielkiej Brytanii liga jest obecnie znana jako European Drift Championship. W USA największa seria to zawody Formula Drift. Pierwsze zawody w Polsce odbyły się w roku 2006. Zostały zorganizowane przez Polską Feredację Driftingu (PFD) po nazwą TDC (Toyo Drift Cup). W następnych latach PFD, co roku organizuje cykl zawodów driftingowych. W roku 2008 powstaje kolejna organizacja, która najpierw organizuje zawody BMW Drift Day, potem JDA (Japan Drift Attack), a w roku 2010 całą serie pod nazwą Drift Open. W 2010 jako organizator kolejnej serii pojawia się również znane z zawodów na 1/4 mili "SSS" (Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego).

Samochody używane w driftingu to głównie tylnonapędowe coupé, przeważnie samochody japońskie takie jak: Nissan Silvia, Nissan 200SX, Nissan Skyline (wersje tylnonapędowe takie jak GTst), Toyota Corolla AE86, Toyota Supra itp. Ostatnio popularność zyskują także samochody amerykańskie, a w zawodach europejskich także samochody produkcji europejskiej, głównie BMW, czasem Ford Sierra czy też Opel Omega.

Mistrzowie Polski: Przemysław Jańczak (2005,2006,2009), Bartosz Stolarski(2007), Bartłomiej Owczarek (2008), Maciej Bochenek (2010,2012), Paweł Trela (2011).






Techniki driftu :

Linking - polega na przeniesieniu większej części masy auta na przednią część pojazdu za pomocą krótkich, lecz energicznych naciśnięć pedału hamulca w momencie, gdy rozpoczyna się zakręt. Wtedy koła tylnej osi tracą przyczepność i rozpoczyna się poślizg samochodu.

Clutch Kick - tzw. "strzał sprzęgłem", polegający na chwilowym naciśnięciu pedału sprzęgła, zredukowaniu biegu i bardzo szybkim, energicznym puszczeniu go w trakcie przejeżdżania przez zakręt. Powoduje to gwałtowną utratę przyczepności kół.

Lift Off Drift (Race Drift, Kensei Drift) - wykonuje się ją przy wejściu w zakręt puszczając na krótko pedał gazu, efektem czego jest powstanie niewielkiej nadsterowności powodującej poślizg, który kontroluje się operowaniem pedałem gazu i kontrowaniem kierownicą. Technika ta używana jest przy większych prędkościach w łagodniejszych zakrętach.

Feint Drift - przed zakrętem wykonuje się skręt w kierunku przeciwnym do kierunku zakrętu, a następnie gwałtownie skręca się kierownicą we właściwą stronę rozpoczynając w ten sposób poślizg.
Dirt Drop Drift (Ground Drift) - polega na wyjechaniu tylną osią poza tor, gdzie przyczepność opon jest dużo mniejsza, co staje się przyczyną poślizgu.

E-Brake Drift (Emergency Brake Drift, Side Brake Drift) - najbardziej znana technika, polega na zaciągnięciu hamulca ręcznego przy wciśniętym sprzęgle, w momencie wchodzenia w zakręt.

Jump Drift - tzw. "podskok", wykonuje się go na zakręcie przejeżdżając przez tarkę tylnym kołem, które w tym momencie podskakuje i można dzięki temu uzyskać chwilowy brak przyczepności oraz nadsterowność samochodu.

Long Slide Drift - jest to długo trwający drift, rozpoczyna się go za pomocą np. hamulca ręcznego dużo wcześniej przed zakrętem. Wymagana jest do tego duża prędkość samochodu.

Power Over - technika polegająca na mocnym naciśnięciu pedału gazu w momencie wchodzenia w zakręt. Wskutek boksowania kół samochód traci przyczepność i przechodzi w poślizg kontrolowany. Dodatkowym efektem wizualnym jest duża ilość dymu z opon. Technikę tę można wykonać tylko jeśli auto dysponuje wysoką mocą silnika (zob. muscle car).

Manji Drift - technika polegająca na driftowaniu zazwyczaj na prostym odcinku drogi od jednej krawędzi drogi do drugiej.

Ten ostatni styl driftu jest nam znany już z sadola - tak jebane araby

Jeśli ktoś twierdzi że drift jest tylko dla mężczyzn jest w wielkim błędzie

Zgłoś
Avatar
Skowoo 2012-12-01, 23:22
Rzygam już tym driftem.
Zgłoś
Avatar
KimDzongIl 2012-12-01, 23:26
Jeżeli ktoś chce zacząć się w to bawić to polecam film Biblie Driftu:) watch?v=8P4FdmihsYw
Zgłoś
Avatar
gaming809 2012-12-01, 23:26
Polska Maszyna !

Zgłoś
Avatar
k................z 2012-12-01, 23:35 2
Na pewno jakiś pode mną mnie zjebie i zacznie prawić jakieś morały (na które sram, tak od serca) ale to jest S.A.D.I.S.T.I.C a nie kurwa auto świat czy inne chujostwo... Idź pan w chuj...
Zgłoś
Avatar
szefooo 2012-12-01, 23:46
@up
Dokładnie Z resztą po co nam te informacje skoro mamy na forum 178tys specjalistów od tego typu jazdy ok 230tys osób robiących to na co dzień i z czterech którzy nie mają o tym pojęcia ale na pewno niepytani podzielą się swoimi doświadczeniami.
Zgłoś
Avatar
jantrzaskalski 2012-12-01, 23:48
Zawsze ludzie wrzucali jakieś drifty wieśniaków i podobne ale opisu jeszcze nigdy nie widziałem. Dzieki!
Zgłoś
Avatar
szeherezada_01 2012-12-01, 23:57
Ktoś zna nazwę remixu Adele - Rolling in the Deep z video z Panią Karoliną? (9:21)

Harry Pojeb napisał/a:

moge prosić o nutke z 1 wideo??



El Diablo - Devil In The Machine (Liquid Stranger Remix)
Zgłoś
Avatar
blackbird969 2012-12-02, 0:35
@folkien

zwykle jest to przejazd w parach, najpierw jedna osoba jest prowadząca i jedzie za nią druga, celem jest jak najlepsze kontrolowanie poślizgu i najbliższe utrzymywanie się za osobą prowadzącą, później przejazd ze zmianą prowadzących, sędziowie oceniają przejazd i przyznają punkty. Nic nie jest robione na czas.
Oceniana jest kontrola pojazdu, długość driftu i odległości między autami w przejazdach. Jeśli jedziesz baardzo blisko i bez kontaktowo uzyskujesz najlepszą punktację.

Innym systemem jest jazda pojedynczo gdzie są oceniane kąty wejść w poślizg, prędkość wejścia, długość poślizgu, dodatkowo na trasie mogą być ustawione pachołki i jeśli przejeżdżasz blisko nich otrzymujesz punkty które liczą się dodatkowo do oceny sędziowskiej.

najbardziej kozackie wejścia w zakręty to takie
watch?v=OYwZrHALxx8
watch?v=ZXTM22VdUKk
watch?v=oc1fRmHmamI <- tu widać na torze pachołki w czasie przejazdu

Moje ulubione od Japończyków, Polska elita to przy nich pewnie amatorzy
watch?v=dtm-M8D-IDM
watch?v=yDIXZaRMO9w
Zgłoś
Avatar
sobanek 2012-12-02, 0:41
Paweł Trela był ostatnio w Irlandii na King Of The Court. Nieźle dał czadu!
Zgłoś
Avatar
dumad 2012-12-02, 8:49
karolina pilarczyk fajnie sobie radzi na torze zawsze na drifcie w wawie robię fotki podczas driftingu

Paweł Trela zamiata na wyjeździe wszystkich hehe na zakończenie sezonu go nie było bo właśnie był w Irlandii
Zgłoś
Avatar
Pokahontaz 2012-12-02, 9:19
pierwszy filmik dobry - pokazuje że do driftu bmw jednak nie jest najlepszym samochodem. drugi filmik chujowy.
Zgłoś
Avatar
ooip 2012-12-02, 10:12
kiedys widziałem poradnik w necie jak driftowac majac naped na przód.
Zgłoś
Avatar
luki92 2012-12-02, 10:45
blackbird969 napisał/a:

@folkien

zwykle jest to przejazd w parach, najpierw jedna osoba jest prowadząca i jedzie za nią druga, celem jest jak najlepsze kontrolowanie poślizgu i najbliższe utrzymywanie się za osobą prowadzącą, później przejazd ze zmianą prowadzących, sędziowie oceniają przejazd i przyznają punkty. Nic nie jest robione na czas.
Oceniana jest kontrola pojazdu, długość driftu i odległości między autami w przejazdach. Jeśli jedziesz baardzo blisko i bez kontaktowo uzyskujesz najlepszą punktację.

Innym systemem jest jazda pojedynczo gdzie są oceniane kąty wejść w poślizg, prędkość wejścia, długość poślizgu, dodatkowo na trasie mogą być ustawione pachołki i jeśli przejeżdżasz blisko nich otrzymujesz punkty które liczą się dodatkowo do oceny sędziowskiej.

najbardziej kozackie wejścia w zakręty to takie
watch?v=OYwZrHALxx8
watch?v=ZXTM22VdUKk
watch?v=oc1fRmHmamI <- tu widać na torze pachołki w czasie przejazdu

Moje ulubione od Japończyków, Polska elita to przy nich pewnie amatorzy
watch?v=dtm-M8D-IDM
watch?v=yDIXZaRMO9w



Częściowo dobrze napisałeś o ocenianiu.. jednakże nie dokońca:) Co jest oceniane pokazywane jest na brifingu przed każdymi zawodami.. przewarznie w kwalifikacjach(przejazd pojedynczo) najbardziej liczone jest linia przejazdu a także jak blisko przejechałeś przy clipping pointach(wyżej wymieniony pachołek do którego musimy podjechać przodem auta, jest on ustawiony zazwyczaj na wewnętrznej stronie zakrętu), oraz clipping zone(czyli rząd pachołków, ustawione bandy, ustawionych na zewnętrznej stronie zakrętu), im bliżej przejedziesz przy clipping pointach i zone tym więcej punktów z tym że nie dalej niż 1metr.Następnie za troche mniej punktów jest liczone prędkośc wejścia oraz kąt wychylenia..

Co się tyczy przejazdów w parach to bliskośc przejazdu jest ważna ale nie najwarzniejsza.. ważne jest żeby osoba jadąca z przodu(tzw. uciekający) jechał najlepszą linią przejazdu, zaś osoba jadąca z tyłu(tzw. goniący) kopiował linię uciekającego i oczywiście był jak najbliżej niego nie uderzając w niego.

blackbird969 napisałeś że ważna jest długość poślizgu. tutaj się nie zgodzę poślizg musi być na całej długości trasy.. odprostowanie bądż spin(obrót auta) czy zatrzymanie się jest automatycznie 0 punktów chyba że podczas briefingu było powiedziane iż w danym miejscu odprostowanie nie będzie miało wpływu na punktację( przykład karpacz:) gdzie jest długa prosta na której nieliczni ustawiali auto w poślizgu)

Sory za ilośc tekstu:P ale nudzi mi się w pracy:D (ps. a kogo ja oszukuję przecież nie mam pracy:(

@blackbird969

Jeszcze jedno:P apropo tego iż polscy zawodnicy przy japońskich są amatorami to trochę przesadziłeś na jednym z filmików widać Daigo Saito(mistrz driftingu z japonii w tym roku) przegrał z polakiem na ostatniej rundzie King Of Europe z Marcinem Carzasty który w klasyfikacji generalnej w mistrzostwach polski jest 14 zaś ani razu nie stawaał na podium.. więc mówienie że polscy zawodnicy to amatorzy jest po prostu głupotą wynikającą z niewiedzy bądź po prostu głupoty:)

i filmiki moim zdaniem lepsze:P
watch?v=DfAp4fDPEFg - Japonia Kawabata i backward entry
watch?v=S3ftpiW-oiI -Polska Tor Poznań
Zgłoś
Avatar
dziaad 2012-12-02, 13:30 1
jestę drifterę kurwa!
Zgłoś
Avatar
endriuksp666 2012-12-02, 19:32
Opel omega w drifcie ?! jakoś jeszcze nie widziałem tej Niemiecko Amerykańsko Koreańskiej kupy złomu w drifcie ... częsciej już widuję Mercedesy , Polonezy , a nawet tak nietypowe jak VW T3 czy Porsche ,
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie