18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (1) Soft (4) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 16:58
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 4:40
🔥 Koniec jazdy - teraz popularne
Dziwne koło
majkel_admwz • 2014-11-23, 12:20
Dział badań i rozwoju Michelina sukcesywnie pracuje nad nową technologią w ogumieniu. Chodzi o koło, w którym opona jest zintegrowana z felgą tworząc jedną całość. Od pierwszych konceptów koncern zaczyna przechodzić do fazy produkcyjnej, budując pierwszą fabrykę, która ma specjalizować się w tym produkcie.



Produkt, który otrzymał nazwę Tweel ujrzał światło dzienne już w 2005 roku. Po pierwszej fascynacji przyszedł czas na konkrety. Zakład produkcyjny na powstać w Południowej Karolinie w USA. Początkowo futurystyczne koła mają być montowane w niewielkich maszynach budowlanych oraz kosiarkach. Są to pojazdy, które nie osiągają zawrotnych prędkości, jednak biorąc pod uwagę postęp technologiczny nie można wykluczyć że pewnego dnia ten patent zawita na tory wyścigowe.
Zgłoś
Avatar
kar0luch 2014-11-23, 20:35
Gdzieś, kiedyś przeczytałem, że te 'opony' słabo znoszą siły boczne. Jazda przód/tył spoko, ale szybko zakręcać na tym się nie da.
Zgłoś
Avatar
MauełuszTe 2014-11-23, 21:26 2
Nie ma ścianek bocznych, a powietrze nie spierdala. Magia.
Zgłoś
Avatar
cenius 2014-11-23, 21:29
Opory toczenia jakbym Kalisza na pace wiózł.
Zgłoś
Avatar
Smuxer 2014-11-23, 22:51
sami sobie pętle na szyję zakładają tym rozwiązaniem
Zgłoś
Avatar
lunio86 2014-11-24, 1:57
Do szybszych pojazdow nie zamontuja bo przy hamowaniu przednia czesc podwozia jebnie o nawierzchnie, tak szczerze nikt na to wczesniej nie wpadł, przecież to tylko lepsza gumowa rama na gumowych paskach
Zgłoś
Avatar
Pastel 2014-11-24, 18:39
W wojsku już je testują na Humviee

Zgłoś
Avatar
grauper 2014-11-24, 20:24
Te koło - opony mają jeden podstawowy problem. W porównaniu do klasycznych ścierają sie o wiele wiele szybciej.
Zgłoś