18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (5) Soft (4) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 18:39
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 4:40
🔥 Śmierć na tankowcu - teraz popularne
🔥 Się zagapił - teraz popularne
Avatar
noctis14 2014-01-20, 22:22
Bym się chyba obsrał jakbym miał siedzieć obok.
Zgłoś
Avatar
Yacooza 2014-01-20, 22:30
ja bym w grze tak nie zapierdalał jak oni w reali... szacun i piwo
Zgłoś
Avatar
Black Snake 2014-01-20, 23:22
Sekwencyjna skrzynia, ale dobry kierowca bieg potrafi wrzucić bez sprzęgła i bez zgrzytu. Jeśli jeździ w takich rajdach to musi być zajebistym kierowcą więc równie dobrze może to być zwykły manual.
Zgłoś
Avatar
gmbs 2014-01-20, 23:47 5
O widzę, że masa sadoli żyje zgodnie z filozofią - nie znam się to się wypowiem.

Dobry kierowca zmienia biegi na OS-ie w manualu bez sprzęgła? Sprzęgło ewentualnie przy redukcji?

Że tak grzecznie zapytam - ocipieliście?

Wyjaśniam - zmiana w tzw manualu bez sprzegła w aucie rajdowym jest realizowaną tzw skrzynią kłową - odsyłam do wuja. Ważne jest to że żywotność takiej skrzyni jest niewielka a na dojazdówkach w celu nie masakrowania używa się sprzęgła.

A w tym aucie jak już ktoś zauważył mamy zwykłą pospolitą pieprzoną skrzynię sekwencyjną.

Dobranoc.

Aha i prawdziwa rajdówka to każde auto profesjonalnie przygotowane zgodnie z załącznikiem J i adekwatnie do swojej klasy a nie tylko Subaru Impreza czy Lancer Evo. Zresztą jakoś nie przypominam sobie żeby ostatnio widział te "prawdziwe rajdówki" w jakimś fabrycznym zespole czy wygrywające jakiś rajd na szczeblu europejskim czy światowym.
Zgłoś
Avatar
m................1 2014-01-21, 1:11 11
Coś pięknego. Chciałbym mieć możliwość przejazdu taką furą (bez zobowiązań finansowych gdybym w coś przydzwonił) i wykorzystać chociaż 10% jej potencjału. Każdy może się spróbować i wystartować w lokalnym KJS by poczuć namiastkę. Nieważne czym startujesz, adrenalina zawsze podskoczy a i nutka rywalizacji to coś wspaniałlego. Miałem okazję startować i jest to coś czym warto się zainteresować. Poniżej filmik z mojego przejazdu (możecie pisać, że gówno i złom, bo mam tego świadomość, ale na tyle mogę sobie pozwolić póki co jako dzienny student, no i ważne że dupę wiezie). Wrażenia niezapomniane. Prędkość nie była duża, gaz w większości w podłodze, trasa raczej niewymagająca. Maksymalnie jechałem ok 80-85km/h z uwagi na brak przyspieszenia i pojawienie się zakrętu. Pierwszy rajd w życiu, 4 miejsce za mocniejszymi autkami, a niektóre międzyczasy porównywalne. Do 3 miejsca ok 8 seund straty na pierwszym przejeździe (cc sporting 1.1 na bilsteinie, odchozony) więc tragedii nie było. W przyszłości jak będę przy kasie na pewno pomyślę o częstszych wizytach.
Zgłoś
Avatar
fnkdoc 2014-01-21, 9:35 1
Prawda, że aby jeździć w rajdach trzeba być w tym bardzo dobrym lub mieć dużo kasy.
Oczywiście, że to nie to samo, ale ja swoją potrzebę szybkiej jazdy załatwiam przez symulator.
Nawet sprzedałem swoją miatę i mam tylko auto służbowe 1,4 hdi
Wystarczy już 1k pln na sprzęt i można startować w ligach w których biorą udział i profesjonalni kierowcy. Jak ktoś jest zainteresowany tematem to odsyłam do takich symulatorów jak iRacing czy Asetto Corsa.

iRacing


Asetto Corsa
Zgłoś
Avatar
Sethemar 2014-01-21, 9:55
Najlepsze że pilot napierdala że lewo na trzecim biegu, w prawo na 4 a kierowca ma to głęboko w dupie i leci na 5 przeskakując czasem na 6

Sedenta, sasard, mucio, quatro, sinquenda i tak w kółko
Zgłoś
Avatar
m................1 2014-01-21, 17:16
@Sethemar
To nie bieg, tylko stopień trudności zakrętu. Im większa cyferka tym bardziej lajtowy. Też kiedyś myślałem, że to bieg i ci bardziej obcykani śmiali się z moich notatek
Zgłoś
Avatar
gmbs 2014-01-21, 18:31 1
Sethemar napisał/a:

Najlepsze że pilot napierdala że lewo na trzecim biegu, w prawo na 4 a kierowca ma to głęboko w dupie i leci na 5 przeskakując czasem na 6

Sedenta, sasard, mucio, quatro, sinquenda i tak w kółko



1 - nawrót
2 - prawie nawrót
3 - 90 stopni
4 - otwarty
5 - łuk
6 - lekki łuk

To tak bardzo ogólnie bo jak się kierownik z pilotem wycieczki umówi to 1 może być zupełnie na odwrót.

Do tego masz komendy:
- plus / minus oznaczający nieco więcej lub mniej niż oznakowanie zakrętu np 3+ to nie taki zupełny kąt prosty ale jeszcze nie 4

- ciąć/nie ciąć - to chyba jasne (czynność wykonywana całym pojazdem)

- zahacz - czyli zazwyczaj żeby powiedzmy tak lekko naciąć (czyli zahacamy tylko kawałkiem samochodu)

- zacisk - czyli zakręt zaciska się na wyjściu

- szeroko - zazwyczaj wychodź szeroko

- no i moje ostatnio ulubione - w chuj długi ...

oczywiście to tylko mały fragment języka układanego przez zespół kierowca-pilot
Zgłoś