18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia Soft (2) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: 27 minut temu
📌 Konflikt izrealsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: 2024-11-10, 18:32
Gran Prix w 1937 roku
frealaf • 2012-05-17, 12:44
Już w 1937 roku wiara całkiem nieźle zapierdalała - 180mph to nawet dzisiaj sporo. Prawdziwe, męskie wyścigi - wtedy głównie liczył się talent kierowcy.

Wypadków za wiele nie ma, ale miło pooglądać
Zgłoś
Avatar
jeloo 2012-05-18, 11:20
radek225 napisał/a:

0 ABS, 0 ESP, 0 wspomagania, 0 półautomatycznych skrzyń biegów, 0 wtrysku. Czysta, brutalna mechanika, gdzie za wszystko odpowiadałeś Ty, nie mikroprocesory jak teraz. Wciskając gaz pociągałeś linkę, która sterowała gardzielą gaźnika. Skręcając koła w tych maszynach poruszałeś maglownicę. Co chwile musiałeś bawić się gałką zmiany biegów. To były samochody, to były wyścigi . Zastanawiało mnie tylko jedno - dlaczego ówczesne bolidy miały takie wąskie laczki. Wiadomo - im szersza opona tym lepsza przyczepność



Tak to prawda. A cienkie laczki po to, żeby były mniejsze opory toczenia. Poza tym jak widzisz z przyczepnością nie mieli problemów. Przyczepność tworzy nie tylko szerokość laczka przecież, ale też masa czy docisk aerodynamiczny. Zauważ na przykład, że w rajdach na śniegu, typu rajd szwecji, mają pozakładane opony o szerokości opon od cinquacento
Zgłoś
Avatar
d................a 2012-05-18, 11:26
W 32'roku Niemcy mieli autostrady. A co u Nas?
Zgłoś
Avatar
maku92 2012-05-18, 11:32 2
Fajny filmik, lubię takie klimaty

Tu trochę późniejsze czasy ale też fajne

Zgłoś
Avatar
byrt 2012-05-18, 13:51
jeżeli jeździli te 180mph ~ 290km/h, to szacun dla nich, że głowę utrzymywali pionowo.
Zgłoś
Avatar
Spikeel 2012-05-18, 19:24
118mph jak już coś misie.
Zgłoś
Avatar
masabitumiczna 2012-05-18, 21:03
@ Spikeel - jakie 118? jakie misie?
ogarnij się chłopaku!
Zgłoś
Avatar
frealaf 2012-05-19, 8:14
Wzmianka była, że Mercedesy o ulepszonej karoserii osiągały ponad 200mph (~320km/h). Te wozy miały po 640 koni mechanicznych. O kwestii talentu nie powinno byc dyskusji - dzisiaj nie tylko talent się liczy, ale zgranie teamu, dobranie opon, szybkośc chłopaków w stop pitach, kwestie strategiczne (często ustawianie kierowców w tych samych teamach).
A ty Fryzjerze się tak nie spinaj, bo Ci żyłka pęknie. Pewnie już się pochwaliłeś kumplom, że wygrałeś internetową przepychankę
Zgłoś
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów