Cytat:
Lanos to gówno przy Civic'u. Bezawaryjność, jakość wykonania, skrzynia, silnik i układ jezdny Hondy wbijają Lanosa w ziemię.
Jeździłeś oboma?
Bezawaryjność - Lanos to prosta mega trwała konstrucka, jakimbyś nie był fanem vteka kick in yo, maksymalnie bezawaryjność jest równa, chociaż wątpię, blachy w lanosach są trochę jednak lepsze.
Jakość wykonania - tu i tu gówno, więc remis, lanos jest ładny w środku, kwestia gustu jeżeli chodzi o wygląd.
Skrzynia - w lanosie dostępnych jest z 10 różnych skrzyń od różnorakich oplów, od starych sraczek, po sportowe turbodoładowane 250 konne monstra, standardowo są normalne, dobre skrzynie opla, nikt się nie skarży, często po swapie na 150 koni, skrzynie zostają, bo mają fajne przełożenia i można schodzić poniżej 8 sek do 100.
Silnik - W lanosie masz zwykle 1.6, który ma zazwyczaj prawie 110 koni, prosty jak cep silnik, silny w szerokim spektrum obrotów, w civikach najcześciej spotyka się 75 lub 90 koni, mocnejsze są rzadkie i droższe, tak czy siak średnia mocy lanosów i civików przekłada się na lanosa, bo więcej jeździ 110-tek. Trwałość silników lanosa jest znakomita i dobrze jeżdżą na gazie, sporo polaków przejeździło po 200-300 tysięcy na samym gazie, co Janusz w stodole z drutu zrobił. Dobre silniki.
Układ jezdny - Jest mniej więcej na podobnym, średnim poziomie. Type-r ma dobry układ, problem w tym, że do lanosa można dołożyć jak najbardziej części zawieszenia/tarcze od lepszego o 3 klasy od civika saaba lub/i różnorakich sportowych bardzo mocnych oplów, wszystko za niską cenę. W rezultacie tak pomodzony lanos jest na poziomie TYPE R, jak nie wyżej.
Oprócz tego w lanosie możesz swapować jedną reką silniki za grosze typu c20xe 150 koni, wieczny c20ne 115 konny, moment z niskich obr. jak w dieslu, robi z palcem w dupie poł miliona km bo to stare oplowskie silniki 8v nie do za je ba nia, czy 2.5 lub 3.0 v6 z omegi i wisienka na torcie, czyli legendarny c20let, który w serii może mieć 220 koni i dzięki turbince jedziesz, aż ci się nie znudzi. Przy okazji za grosze dokupujesz pakiet sport dajesz dobrą felgę i masz zajebistego hot hacza jak stąd do Berlina. No i lanosy lubią gaz. Można tanio i bardzo szybko jeździć.
Wiem, że nie wiesz nic o lanosie, ale musisz wtrącić kilka groszy. Lanos na prawdę jest lepszy od civic, wystarczy zrobić dokładne za i przeciw. Więcej za mniej i tani, bardzo efektywny tuning. Znaczek nie ma nic do rzeczy, bo lanos to prawdziwy niemiecki wóz z australijskimi akcentami. AAAA i często lanos ma lepsze wyposażenie, el. szyby, lusterka, klima, wspomaganie. Statystycznie częściej.
Wpisz sobie barsko lanos i pooglądaj co ludzie robią z tymi wspaniałymi samochodami. Albo, co jest bliższe tematu, nubaroo, dzie koleś na seryjnym 2.0 odwalił taką maniane, że szok.