📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
21 minut temu
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 22:22
🔥
Dwa cwaniaki
- teraz popularne
🔥
Friendly fire (dzik na strzelnicy)
- teraz popularne
Zrzutka na serwery i rozwój serwisu
Witaj użytkowniku sadistic.pl,Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów.
Niestety sytaucja związana z brakiem reklam nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.
Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany Link do Zrzutki
maxvolumePL napisał/a:
Tyle lat od konstrukcji, a Kamazy dalej zapierdalają. Widziałem już w chuj akcji z nimi w roli głównej, niesamowite ciężarówki.
Krazy i Urale są jeszcze lepsze, przy nich Kamaz blednie.
Uuu... Kamaz może i jest dobry, ale to harcerz w porównaniu z niektórymi produkcjami Związku
Kraz 255B – jedno z największych aut ciężarowo-terenowych, jeżdżących po naszych drogach (dostaliśmy w czasie Zimnej od naszych przyjaciół). Silnik V8 o pojemności 16 litrów. 240KM
ZiŁ-135 - wesoła ciężaróweczka do transportu zboża i pomocy humanitarnej. Nie, no w chuja lecę. Dwa silniki Ural-375 o pojemności 6,9 litra o mocy 180 koni mechanicznych każdy, pali 100 litrów na 100km. Platforma dla wyrzutni rakietowych BM-27 Uragan (Huragan) i wszystkiego rodzaju wojsk inżynieryjnych.
MAZ-7907 - po chuj używać 4 ciężarówek do transportu elementów głowic na Syberię, skoro można wykorzystać jedną? Jakie pytanie, taka odpowiedź - 24 kołowy kolos napędzany na WSZYSTKIE koła. Silnik o mocy 1250 (250 koni mniej niż 62-tonowy Abrams) i nośność 220 ton (tak ze 3 Abramsy na raz to bez problemu uciągnie).
Na koniec mały bonusik dla tych co byli w Rosji lub na Ukrainie:
Ził-130 - żywa legenda. Do tej pory wykorzystywana na wschodzie we wszystkich możliwych gałęziach przemysłu. 3 300 000 wyprodukowanych egzemplarzy, V8 6 litrów, benzyna (bo Diesel zamarza w Rosji). Zużycie paliwa? Nieduże, jedynie 50 litrów/100km, więc do tej pory pełno ich.
Jak już mówiłem kiedyś: Rosjanie nie tworzą najlepszych i najdroższych, najbardziej wysublimowanych i wypicowanych konstrukcji na świecie, ale jak już dadzą do pieca, to tworzą konstrukcje, które psują się dopiero po 50 latach z powodu przeciążenia wywołanego osiadłym przez ten czas kurzem i brudem (wedle przysłowia: Tanki griazi nie bojats'a - czołgi brudu się nie boją, nasi wschodni sąsiedzi mają dużą awersję do mycia samochodów)
Kraz 255B – jedno z największych aut ciężarowo-terenowych, jeżdżących po naszych drogach (dostaliśmy w czasie Zimnej od naszych przyjaciół). Silnik V8 o pojemności 16 litrów. 240KM
ZiŁ-135 - wesoła ciężaróweczka do transportu zboża i pomocy humanitarnej. Nie, no w chuja lecę. Dwa silniki Ural-375 o pojemności 6,9 litra o mocy 180 koni mechanicznych każdy, pali 100 litrów na 100km. Platforma dla wyrzutni rakietowych BM-27 Uragan (Huragan) i wszystkiego rodzaju wojsk inżynieryjnych.
MAZ-7907 - po chuj używać 4 ciężarówek do transportu elementów głowic na Syberię, skoro można wykorzystać jedną? Jakie pytanie, taka odpowiedź - 24 kołowy kolos napędzany na WSZYSTKIE koła. Silnik o mocy 1250 (250 koni mniej niż 62-tonowy Abrams) i nośność 220 ton (tak ze 3 Abramsy na raz to bez problemu uciągnie).
Na koniec mały bonusik dla tych co byli w Rosji lub na Ukrainie:
Ził-130 - żywa legenda. Do tej pory wykorzystywana na wschodzie we wszystkich możliwych gałęziach przemysłu. 3 300 000 wyprodukowanych egzemplarzy, V8 6 litrów, benzyna (bo Diesel zamarza w Rosji). Zużycie paliwa? Nieduże, jedynie 50 litrów/100km, więc do tej pory pełno ich.
Jak już mówiłem kiedyś: Rosjanie nie tworzą najlepszych i najdroższych, najbardziej wysublimowanych i wypicowanych konstrukcji na świecie, ale jak już dadzą do pieca, to tworzą konstrukcje, które psują się dopiero po 50 latach z powodu przeciążenia wywołanego osiadłym przez ten czas kurzem i brudem (wedle przysłowia: Tanki griazi nie bojats'a - czołgi brudu się nie boją, nasi wschodni sąsiedzi mają dużą awersję do mycia samochodów)
Tak sie zastanawiam czy inne ciężarówki, nie mówie te nowoczesne, ale dajmy na to te 20-10 letnie MAN'y by tak dały radę. Czy tylko rosyjskie takie mocarne są? Swoją drogą to pewnie gdyby nie ta ekonomia to do dzisiaj by kamazy latały w PL.
Jak pisalem mniejszy reżim technologiczny tym sprzet jest bardziej "gniotsa nie łamiotsa" ale cos kosztem czegos np większe spalanie kosztem mniejszej mocy
Nie można zapominać o naszych poludniowych sąsiadach i ich Tatrach bardziej cywilna 815 i całkiem skurwiała przeprawowo wojskowa 813, Tatra tak zapierdala w terenie ze względu na jedyną w swoim rodzaju ramę rurową i mosty portalowe dzięki czemu ma gigantyczny prześwit, do tego dohodząbllokady napędów i blokady miedzyosiowe, kolejną ciekawostka są silniki tatr największy to diesel v12 19l pojemnosci (tak dziewiętnaście litrów !!!) a to wszystko chlodzone powietrzem XD
rockface123 napisał/a:
ta twoja polska myśl techniczna to nic innego jak kamaz nazwany STAR bardzo ambitne
Na zdjęciu widnieje STAR 266.To jest pojazd w 100% polski.
Bardzo udana i niezawodna maszyna.Zdjęcie chyba pochodzi z Jemenu,był tam używany przez jemeńskie wojsko.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów