18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (4) Soft (5) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: 46 minut temu
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 4:40
🔥 Koniec jazdy - teraz popularne
Avatar
Radian1 2024-04-08, 16:05 3
hawusss napisał/a:

Jak byś uważał na fizyce w podstawówce, to byś wiedział, że zarówno agregat, jak i silnik elektryczny mają ponad 80% wydajności, natomiast silniki spalinowe w samochodach mają ok. 40%. W praktyce oznacza to, że żeby przejechać 100km, auto z silnikiem spalinowym potrzebuje ok. 2x więcej paliwa niż auto elektryczne ładowane z takiego agregatu jak na filmiku.



ale zauważyłeś, że poza prądnicą która wchodzi w skłąd agregatu jest także m.in. silnik spalinowy, który wchodzi w skład agregatu? Może i prądnica ma te 80% sprawności, ale napędzający ją silnik spalinowy, jak sam napisałeś, ma 40% sprawności. Powinieneś poza fizyką chodszić też na matematykę, wtedy wiedziałbyś, że łącznie to będzie sprawność na poziomie 32%.

Ale to pikuś.

Teraz porównaj sobie sprawność zespołu układów:

Przypadek pierwszy:
spalanie węgla-ciepło-energia kinetyczna pary-energia elektryczna-linia długa-zespoły transformatorowe-stacja ładowania akumulatorów-sprawność samych akumulatorów przy oddawaniu energii do silnika-sam silnik elektryczny-energia kinetyczna (obrotowa)

Przypadek drugi:
paliwo-energia kinetyczna spalania (sam silnik spalinowy) - energia kinetyczna (obrotowa)

a nie uwzględniam tu kosztów produkcji i utylizacji ogniw litowych, co zmasakrowałoby mrzonki o ekologiczności aut elektrycznych.
Zgłoś
Avatar
witossnn 2024-04-08, 20:26
pierdol pierdol ja posłucham debil
Zgłoś
Avatar
żmij 2024-04-08, 21:23
witossnn napisał/a:

pierdol pierdol ja posłucham debil



Ty debil posłuchasz pierdol pierdol?
Mógłbyś rozwinąć tę, zapewne niezwykle głęboką , myśl?
Zgłoś
Avatar
mazga50 2024-04-08, 22:45 3
hawusss napisał/a:

Jak byś uważał na fizyce w podstawówce, to byś wiedział, że zarówno agregat, jak i silnik elektryczny mają ponad 80% wydajności, natomiast silniki spalinowe w samochodach mają ok. 40%. W praktyce oznacza to, że żeby przejechać 100km, auto z silnikiem spalinowym potrzebuje ok. 2x więcej paliwa niż auto elektryczne ładowane z takiego agregatu jak na filmiku.



Te, profesor! A spalanie węgla do podgrzania wody żeby zamienić ją w przegrzaną parę? A sprawność turbiny poruszanej tą parą? A straty na oporach toczenia turbiny? Na każdej przemianie energii elektrycznej tracisz jej część. Tracisz ją również na przesyle z elektrowni, na każdym transformatorze (po drodze do gniazdka masz ich minimum 6-8) , na oporze przewodów, na przekształceniu w ładowarce, na odzyskaniu jej z baterii,, na upływie energii w bateriach... Dosłownie wszędzie. Jak byś to policzył, to ten twój melex jest dużo mniej ekologiczny i droższy w utrzymaniu niż spalinówki z lat '50 ubiegłego wieku. Że o cenie zakupu nawet nie wspomnę... W chuja nas komuchy robią pod pozorem ratowania klimatu.

Radian1 napisał/a:

ale zauważyłeś, że poza prądnicą która wchodzi w skłąd agregatu jest także m.in. silnik spalinowy, który wchodzi w skład agregatu? Może i prądnica ma te 80% sprawności, ale napędzający ją silnik spalinowy, jak sam napisałeś, ma 40% sprawności. Powinieneś poza fizyką chodszić też na matematykę, wtedy wiedziałbyś, że łącznie to będzie sprawność na poziomie 32%.
Ale to pikuś.
Teraz porównaj sobie sprawność zespołu układów:
Przypadek pierwszy:
spalanie węgla-ciepło-energia kinetyczna pary-energia elektryczna-linia długa-zespoły transformatorowe-stacja ładowania akumulatorów-sprawność samych akumulatorów przy oddawaniu energii do silnika-sam silnik elektryczny-energia kinetyczna (obrotowa)
Przypadek drugi:
paliwo-energia kinetyczna spalania (sam silnik spalinowy) - energia kinetyczna (obrotowa)
a nie uwzględniam tu kosztów produkcji i utylizacji ogniw litowych, co zmasakrowałoby mrzonki o ekologiczności aut elektrycznych.



Paliwo to też energia pochodząca ze spalania, ale we współczesnych autach jest już bardzo duża sprawność tej przemiany.
Zgłoś
mazga50 napisał/a:

Te, profesor! A spalanie węgla do podgrzania wody żeby zamienić ją w przegrzaną parę? A sprawność turbiny poruszanej tą parą? A straty na oporach toczenia turbiny? Na każdej przemianie energii elektrycznej tracisz jej część. Tracisz ją również na przesyle z elektrowni, na każdym transformatorze (po drodze do gniazdka masz ich minimum 6-8) , na oporze przewodów, na przekształceniu w ładowarce, na odzyskaniu jej z baterii,, na upływie energii w bateriach... Dosłownie wszędzie. Jak byś to policzył, to ten twój melex jest dużo mniej ekologiczny i droższy w utrzymaniu niż spalinówki z lat '50 ubiegłego wieku. Że o cenie zakupu nawet nie wspomnę... W chuja nas komuchy robią pod pozorem ratowania klimatu.
Paliwo to też energia pochodząca ze spalania, ale we współczesnych autach jest już bardzo duża sprawność tej przemiany.


Silnik spalinowy w agregacie pracuje w swoich optymalnych obrotach gdzie ma największą sprawność. Samochód spalinowy przyspiesza i hamując (nie licząc hybryd) energię marnuje więc sprawność całego napędu w spalinowym jest mizerna, zaś w elektryku jest rekuperacja energii oraz sprawność całego napędu powyżej 90%

Zgłoś
Avatar
mazga50 2024-04-10, 23:49
d-_-bE.Prigozhin61 napisał/a:

Silnik spalinowy w agregacie pracuje w swoich optymalnych obrotach gdzie ma największą sprawność. Samochód spalinowy przyspiesza i hamując (nie licząc hybryd) energię marnuje więc sprawność całego napędu w spalinowym jest mizerna, zaś w elektryku jest rekuperacja energii oraz sprawność całego napędu powyżej 90%



Kto ci taki kit wcisnął? Moje auto pali niecałe 5l/100km przy wygodnej, spokojnej jeździe. Zasięg ponad 1000km na jednym baku. Ten generator ma moc około 5-10KW i przez kilka godzin ładuje "z optymalnymi obrotami" auto, które przejedzie 200-250km max. Chcesz mi wmówić, że na 4-5 takich ładowań taki generator zużyje mniej niż 50 litrów bezołowiowej? Że o czasie zmarnowanym nawet nie wspomnę.

Obecnie sprawność elektryków jest porównywalna do żaglowca, któremu zamontowano agregaty lub silniki napędzające wentylatory dmuchające w te żagle. No ale zawsze można powiedzieć, że masz statek na wiatr...
Zgłoś
mazga50 napisał/a:

Kto ci taki kit wcisnął? Moje auto pali niecałe 5l/100km przy wygodnej, spokojnej jeździe. Zasięg ponad 1000km na jednym baku. Ten generator ma moc około 5-10KW i przez kilka godzin ładuje "z optymalnymi obrotami" auto, które przejedzie 200-250km max. Chcesz mi wmówić, że na 4-5 takich ładowań taki generator zużyje mniej niż 50 litrów bezołowiowej? Że o czasie zmarnowanym nawet nie wspomnę.
Obecnie sprawność elektryków jest porównywalna do żaglowca, któremu zamontowano agregaty lub silniki napędzające wentylatory dmuchające w te żagle. No ale zawsze można powiedzieć, że masz statek na wiatr...



No i na pewno ma poniżej 5s do 100. po2 jak pali 5L to i tak wychodzi 5x drożej 100km niż w elektryku

A co do agregatu to te agregaty mają minimum 50kW

Powiedz mi jeszcze jak to policzyłeś. Są już elektryki z baterią 100kWh, a średnie zużycie to 15kWh więc jak ci wyszło 200km?
Zgłoś
Avatar
Rafao 2024-04-12, 15:45 2
hawusss napisał/a:

Jak byś uważał na fizyce w podstawówce, to byś wiedział, że zarówno agregat, jak i silnik elektryczny mają ponad 80% wydajności, natomiast silniki spalinowe w samochodach mają ok. 40%. W praktyce oznacza to, że żeby przejechać 100km, auto z silnikiem spalinowym potrzebuje ok. 2x więcej paliwa niż auto elektryczne ładowane z takiego agregatu jak na filmiku.



Ty serio jesteś aż tak głupi?
Zgłoś