hajper napisał/a:
Ludzie - to, że auto ma 1700KM nie znaczy, że pojedzie tysiącpincet na godzinę. Bryła auta pozostała niezmieniona (opór powietrza, docisk), rozstaw osi, nawet opony chyba niewiele szersze niż w oryginalne - to gdzie tutaj 400km/h+ ?
Prędkość maksymalna wynika wprost z maksymalnej mocy silnika. Porównując dwa takie same auta o różnych mocach, liniowy wzrost mocy teoretycznie (czysto teoretycznie) przekłada się na pierwiastkowy (pierwiastek kwadratowy) wzrost prędkości maksymalnej gdyż opory powietrza wzrastają w kwadracie wraz ze wzrostem prędkości.
W praktyce inne czynniki też mają wpływ. Przełożenia, sprawność skrzyni biegów itp. badziewie. Ale zasada jest zawsze ta sama. Auto w jednostce czasu może wykonać maksymalnie 1700KM (1260kW) pracy(uproszczenie - nie będę przeliczał jednostek na Joule). Praca ta jest przeciwstawiona oporom ruchu. Trzy podstawowe to opór powietrza, opór toczenia i opór jazdy pod górę (bądź z góry ale wtedy to nie opór). Oczywistym jest że silnik mający tylko 1000KM nie będzie w stanie wykonać tak dużej pracy aby rozpędzić wyposażony w niego pojazd do prędkości jaką może osiągnąć wersja o mocy 1700KM.
Nie jest tak że auto mające 100KM i Vmax 100km/h po podciągnięciu do 200KM będzie jechać 200km/h ale będzie jechać zauważalnie szybciej.