18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia Soft (1) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:51
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 14:20
📌 Powodzie w Polsce - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 23:12
PKP - Warszawa-Łódź
ASAKKU • 2013-05-28, 18:42
Taki oto dzisiejszy-optymistyczny artykulik o naszych kochanych PKP.

"Rekord na kolei. Remont torów z Łodzi potrwa 10 lat"


Źródło: gazeta.pl

Kolejny rekord na kolei. Aż dziesięć lat będzie trwał łącznie remont 130-kilometrowego odcinka torów z Warszawy do Łodzi. Kolejarze ogłosili, że wszystkie prace skończą się dopiero jesienią 2015 r.
Remont kluczowego fragmentu ze Skierniewic do Warszawy będzie więc finiszował blisko trzy i pół roku później, niż planowano. Podpisana w 2010 r. umowa z Przedsiębiorstwem Napraw Infrastruktury zakładała, że wszystkie roboty skończą się tuż przed Euro 2012. Firma jednak ociągała się z pracami, potem popadła w tarapaty finansowe, aż w końcu we wrześniu zeszłego roku sąd ogłosił jej upadłość. Od tamtego czasu roboty zamarły.

Po długich negocjacjach prace mają być wznowione w czerwcu. Kolejarze dogadali się właśnie z nowym liderem konsorcjum, które ma przebudować odcinek Skierniewice - Warszawa. Będzie nim Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe. Prace będą sukcesywnie zbliżać się w stronę stolicy. Sporych kłopotów na torach można się spodziewać zwłaszcza podczas przebudowy torów od Grodziska Mazowieckiego. Na tym odcinku jeżdżą też pociągi do Centralnej Magistrali Kolejowej i dalej do Katowic czy Krakowa. Remont znowu wydłuży czas przejazdu na tych trasach. Wiadomo za to, że prace na tym odcinku mają się skończyć w grudniu 2014 r., bo wtedy na tory m.in. do Krakowa i Katowic mają wyjechać szybkie składy Pendolino. Za to aż do jesieni 2015 r. będzie remontowany odcinek z Grodziska Mazowieckiego do Żyrardowa. Dodatkowo do lutego 2015 r. ma potrwać budowa podziemnego dworca Łódź Fabryczna, który teraz jest zamknięty dla pociągów (pasażerowie wysiadają m.in. na stacjach na Widzewie).


A poniżej zdjęcie wykonane na stacji w Skierniewicach w 1995 r.



Skierniewice, 18.06.1995 r. przejazd TGV relacji Warszawa Wschodnia - Łódź Fabryczna. Skan z odbitki kolorowej.

Autor: nie jestem pewien, ale chyba koleś o inicjałach A.C. - mieszkaniec Skierniewic. Nie chcę wpisywać jego danych bez jego zgody.

Źródło: FB
Zgłoś
Avatar
Cossmos 2013-05-31, 8:55 2
Standardowy scenariusz polskiej rzeczywistości: ktoś wgrał przetarg (po znajomości), dostał kasę (też po znajomości) i niedługo potem wpada w "problemy finansowe", które doprowadzają do upadku nazwy firmy, bo przecież dobrze wiemy, że kolejny przetarg wygrał ten sam pan co wcześniej. A wszystko z kieszeni podatnika. To jest właśnie recepta na dobrobyt w tym kraju - trzeba mieć we krwi odrobinę skurwysyństwa, a kasa sama będzie wpadać do portfela.
Zgłoś
Avatar
niwet 2013-05-31, 8:58 3
borisklinga napisał/a:

nie mamy dróg, nie mamy torów strategicznie jest to bardzo dobre, bardzo utrudniomy poruszanie sie wojsk agresora przez nasze terytorium



jeszcze musimy przestrzeń powietrzną jakoś zepsuć i jesteśmy bezpieczni
Zgłoś
Avatar
Machol 2013-05-31, 10:55
Nic nie miało być skończone na euro, mówiło się cały czas o 2014 roku. Nie raz sprawdzałem info na stronie PLK, gdzie są zawarte aktualne stadia wszystkich remontów. Dziennikarzynie pewnie podpasował schemat "robili coś na euro i nie wyszło". Po chuja mieli to na euro robić skoro w Szalupie nie było żadnych meczów, a z Warszawy na Poznań jedzie się inną trasą...
Zgłoś
Avatar
p................a 2013-05-31, 10:56
oj ja to sie koleja najezdzilem jak bylem w zwiazku na odleglosc, pkp zniszczylo mi zwiazek, wieczne spoznienia, nerwy i smród,
Zgłoś
Avatar
s................1 2013-05-31, 12:11
Pendolino w Polsce owszem będzie, ale wybrakowane (bez wychylnych pudeł) - w necie dużo o tym jest. Moim zdaniem znów źle wydana kasa, niech się za torowiska najpierw wezmą...
Zgłoś
Avatar
amstanorbi 2013-05-31, 13:58
na harda z tym gównem! :d
Zgłoś
Avatar
paździerzowy 2013-05-31, 14:47
Zamiast kupić PESE czy Newaga - polskie firmy, które zwiększyłyby zatrudnienie, napędziły gospodarkę i robią naprawdę dobre pociągi (PESA - 5mld zł kontrakt z Niemcami, Newag - ostatni test 214km/h) to kupili włoskie Pendolino bez wychylnego pudła, które było tajemnicą ich sukcesu...
Zgłoś
Avatar
Fiedos 2013-05-31, 16:54
hmmm bez tego zdjęcia i podpisu ciężko by było wywnioskować, że to ma trwać 10 lat.

a nie nawet i to nie. w połączeniu ze zdjęciem to by wyszło 20 lat. jakaś ma rzetelna ta informacja a wręcz chujowa
Zgłoś
Avatar
beeveer 2013-06-01, 0:14
w roku 1984 polskie koleje miały 6 ranking na świecie. na przełomie dekad elektryfikowano 500 km linii rocznie. A jak gospodarzy wolna polska to już każdy wie. w rankingu WEF polski koleje są za bangladeszem. Trzeba być naprawdę popierdolonym prawicowym zjebem, żeby twierdzić, że gospodarka PRL była gorsza od tej po 1990. Ale tacy posrani są z reguły gówniarze, których tatusiowe wyżarli się okradając kraj ile wlezie.
Zgłoś
Avatar
krzysiek0909 2013-06-01, 1:18
Nie wiem czy będą budować ten odcinek aż 10 lat, ale na pewno długo im z nim zejdzie z dwóch prostych powodów:
1. Odcinkiem tym cały czas będą kursować pociągi,
2. Brak kasy, bo wszystko poszło na premię dla zarządu.
Zgłoś