To właśnie dzięki takim nagraniom wszyscy mamy niepowtarzalną okazję uczyć się na błędach innych
📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 5:54
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 22:22
Zrzutka na serwery i rozwój serwisu
Witaj użytkowniku sadistic.pl,Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów.
Niestety sytaucja związana z brakiem reklam nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.
Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany Link do Zrzutki
I nie ma sie co dziwic ze ubezpieczenia w gore kiedy 30% tych stluczek byla na sile i daloby sie ich spokojnie uniknac.
Polskie_Drogi - zapominasz też o tym, że dzięki takim materiałom możemy zobaczyć wszystkie "bezwypadkowe" pojazdy z otomoto przed naprawą.
No i chuj w dupę temu od "polaczków".
No i chuj w dupę temu od "polaczków".
SQT napisał/a:
Po chuj to wrzucasz. Nic to nie da bo polaczki, są za bardzo spierdolone żeby jeździć samochodami.
nie polaczki tylko polskojęzyczne cwele takie jak ty
@miedzianek, @pogromcazlublina
jak dla mnie co najwyżej obaj winni: z jednej strony skręcając musisz zachować szczególną ostrożność ale z drugiej wyprzedzanie osoby skręcającej w lewo jest dopuszczalne tylko z prawej strony (art 24 ust 5 PoRD)
jak dla mnie co najwyżej obaj winni: z jednej strony skręcając musisz zachować szczególną ostrożność ale z drugiej wyprzedzanie osoby skręcającej w lewo jest dopuszczalne tylko z prawej strony (art 24 ust 5 PoRD)
KJP678 napisał/a:
Chyba jesteś niedouczony. Poczytaj trochę, kto i dlaczego ma na rondzie u nas pierwszeństwo. Potem obejrzyj tamto zdarzenie jeszcze raz (od początku, nie momentu stłuczki) i zerknij na znak po prawej stronie. Na 100% ona miała identyczny. Wtedy będzie wszytko jasne.
Pozdrawiam
Według mnie policja obciąży winą kierującą. Jeśli jednak nie przyjmie mandatu, a nagranie trafi do sądu, to prawo jest po jej stronie. Oboje wjeżdżali na ten sam pas, w tym samym czasie - gość nie jechał już wcześniej pasem na rondzie, tylko też miał ustąpić pierwszeństwa i zachować szczególną ostrożność. Po prędkości wjeżdżania na rondo, ciężko dopatrzeć się szczególnej ostrożności u kierowcy dostawczaka.
@Lysack - rondo ma to do siebie, że pojazdom, którym masz ustąpić są z Twojej LEWEJ strony. Wynika to z konstrukcji takiego skrzyżowania.
Wobec powyższego kobieta jest w 100% winna. Poszkodowany już jechał rondem, przecież wjechał jeden wjazd wcześniej a kobieta my zajechała drogę.
Wobec powyższego kobieta jest w 100% winna. Poszkodowany już jechał rondem, przecież wjechał jeden wjazd wcześniej a kobieta my zajechała drogę.
-kolego
-sorry prawie sięwyjebałem , sorry
-ciesz się że żyjesz
-grozisz mi?!
pijany jak skurwysyn haha i ta lepa od pana policjanta
-sorry prawie sięwyjebałem , sorry
-ciesz się że żyjesz
-grozisz mi?!
pijany jak skurwysyn haha i ta lepa od pana policjanta
OxY napisał/a:
@Bosewiak
może jestem niedouczony, ale to on miał ją z prawej i jak dla mnie jej pierwszeństwo
Oddaj prawo jazdy
Tłumaczę, w przytoczonej sytuacji przy wjeździe na rondo jest znak ustąp pierwszeństwa. Więc baba miała ustąpić pierwszeństwa samochodom już poruszającym się po rondzie/
alkofather napisał/a:
nie polaczki tylko polskojęzyczne cwele takie jak ty
Nie obrażaj swoich rodziców.
Jak wskazuje art. 24 ust. 5 ustawy prawo o ruchu drogowym, kierowcę, który ma zamiar skręcić w lewo, można wyprzedzić tylko z prawej strony o ile jest to możliwe. Natomiast kierowca, który widzi, że pojazd poprzedzający sygnalizuje zamiar skrętu w lewo nie może go wyprzedzić z lewej strony.
Co więcej w polskim prawie nie ma przepisu, który nakładałby na kierowcę skręcającego w lewo obowiązek upewnienia się czy nie jest on wyprzedzany.
Natomiast taki obowiązek nałożony jest na kierowcę, który zamierza rozpocząć manewr wyprzedzania w art. 24 ust. 1 pkt 3 ustawy prawo o ruchu drogowym. Przepis ten mówi wprost, że kierujący może wykonać manewr wyprzedzania, jeżeli pojazd jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu.
Należy w tym miejscu podkreślić, że kierowca pojazdu, który ma zamiar wykonać manewr skrętu w lewo, a który ma być wyprzedzany, powinien odpowiednio wcześniej i wyraźnie zasygnalizować chęć takiego zachowania. Kierowca ten nie ma obowiązku upewnienia się czy wysłany przez niego sygnał zmiany kierunku jazdy dotarł do wiadomości innych uczestników ruchu. Powyższe potwierdza Sąd Najwyższy, który jednoznacznie stwierdził, że kierowca zmieniający kierunek jazdy w lewo, nie ma obowiązku upewnienia się czy nie zajeżdża on drogi nieprawidłowo wyprzedzającemu pojazdowi.
Natomiast nie zawsze kierowca skręcający w lewo będzie zwolniony z odpowiedzialności karnej w przypadku wystąpienia wypadku drogowego. Sąd Najwyższy w takich sytuacjach jak manewr skrętu w lewo nakazuje, aby kierowca wykonujący ten manewr kierował się, niezależnie od zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym, rozsądkiem, przezornością i bezpieczeństwem innych uczestników ruchu.
Inny słowy gdy kierowca zamierzający skręcić w lewo zauważy pojazd jadący w tym samym kierunku po pasie, który skręcający w lewo zamierza przeciąć, powinien zaniechać wykonywanie tego manewru. Sytuacja taka powinna spowodować utratę zaufania do kierowcy pojazdu wyprzedzającego, a w konsekwencji do zaprzestania manewru skrętu w lewo.
W takim przypadku odpowiedzialność za spowodowanie wypadku drogowego będzie spoczywać na kierowcy, który zamierzał skręcić w lewo, ponieważ nie ustąpił pierwszeństwa oraz na kierowcy pojazdu wyprzedzającego, ponieważ wyprzedzał w niedozwolony sposób.
Co więcej w polskim prawie nie ma przepisu, który nakładałby na kierowcę skręcającego w lewo obowiązek upewnienia się czy nie jest on wyprzedzany.
Natomiast taki obowiązek nałożony jest na kierowcę, który zamierza rozpocząć manewr wyprzedzania w art. 24 ust. 1 pkt 3 ustawy prawo o ruchu drogowym. Przepis ten mówi wprost, że kierujący może wykonać manewr wyprzedzania, jeżeli pojazd jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu.
Należy w tym miejscu podkreślić, że kierowca pojazdu, który ma zamiar wykonać manewr skrętu w lewo, a który ma być wyprzedzany, powinien odpowiednio wcześniej i wyraźnie zasygnalizować chęć takiego zachowania. Kierowca ten nie ma obowiązku upewnienia się czy wysłany przez niego sygnał zmiany kierunku jazdy dotarł do wiadomości innych uczestników ruchu. Powyższe potwierdza Sąd Najwyższy, który jednoznacznie stwierdził, że kierowca zmieniający kierunek jazdy w lewo, nie ma obowiązku upewnienia się czy nie zajeżdża on drogi nieprawidłowo wyprzedzającemu pojazdowi.
Natomiast nie zawsze kierowca skręcający w lewo będzie zwolniony z odpowiedzialności karnej w przypadku wystąpienia wypadku drogowego. Sąd Najwyższy w takich sytuacjach jak manewr skrętu w lewo nakazuje, aby kierowca wykonujący ten manewr kierował się, niezależnie od zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym, rozsądkiem, przezornością i bezpieczeństwem innych uczestników ruchu.
Inny słowy gdy kierowca zamierzający skręcić w lewo zauważy pojazd jadący w tym samym kierunku po pasie, który skręcający w lewo zamierza przeciąć, powinien zaniechać wykonywanie tego manewru. Sytuacja taka powinna spowodować utratę zaufania do kierowcy pojazdu wyprzedzającego, a w konsekwencji do zaprzestania manewru skrętu w lewo.
W takim przypadku odpowiedzialność za spowodowanie wypadku drogowego będzie spoczywać na kierowcy, który zamierzał skręcić w lewo, ponieważ nie ustąpił pierwszeństwa oraz na kierowcy pojazdu wyprzedzającego, ponieważ wyprzedzał w niedozwolony sposób.
W praktyce jednak osądzają (przynajmniej z pierwszej ręki) tak, że osoba skręcająca w lewo dokonuje jednocześnie manewru zmiany pasa ruchu, a wtedy jest zobowiązana ustąpić pierwszeństwa KAŻDEMU znajdującemu się na przecinanym przez Niego pasie. Poza tym Sąd Najwyższy trochę się nie popisał, bo ktoś może jeszcze w pełni zgodnie z przepisami cofać na lewym pasie.
ceptronik2, tyle się rozpisałeś, ale wierz mi - sądy uwalają w takich sprawach skręcającego w lewo. Chociaż obydwoje mają można powiedzieć takie same obowiązki: czyli upewnienie się, zachowanie szczególnej ostrożności itd.
W każdym razie wyroków i opisów takich spraw (między innymi na forumprawne.org - NIE JESTEM prawnikiem ) czytałem dziesiątki.
Wszystkie takie same - wina skręcającego w lewo.
Po tak licznej lekturze - skręcając w lewo od tego czasu zawsze zerkam w lusterko.
W każdym razie wyroków i opisów takich spraw (między innymi na forumprawne.org - NIE JESTEM prawnikiem ) czytałem dziesiątki.
Wszystkie takie same - wina skręcającego w lewo.
Po tak licznej lekturze - skręcając w lewo od tego czasu zawsze zerkam w lusterko.
5:07 cholera, prawie jebnął cygankę
Wszystkim kurwom które spowodują ewidentny wypadek (czerwone światło, nieustąpienie pierwszeństwa itp.) powinno być odbierane prawo jazdy.
Potem testy psychologiczne i powtórny egzamin. Może by się jeden z drugim zastanowił i przypomniał zasady ruchu drogowego.
Potem testy psychologiczne i powtórny egzamin. Może by się jeden z drugim zastanowił i przypomniał zasady ruchu drogowego.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów