📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 20:34
📌
Konflikt izraelsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 17:47
Witaj użytkowniku sadistic.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
siwybis napisał/a:
Pendolino ze stówki hamuje około kilometra a to jest na dzień dzisiejszy bardzo nowoczesna konstrukcja. Filmik jak się domyślam z kraju gdzie się kloca stawia na ulicy więc o jakiej łączności rozmawiamy
Ze stówki to około 800 metrów hamują stare wagony z jeszcza starszymi okomotywami.
Pendolino hamuje chyba około 1300 - 1600 metrów i to z dodatkowymi elektromagnetycznymi hamulcami szynowymi... ale ze 160 kmh.
No i będzie szkoda całkowita....
@Tilg_die_Schmach
jeśli zacząłby ostro hamować ze 160 to powinien zatrzymać się bez problemu poniżej kilometra
jeśli zacząłby ostro hamować ze 160 to powinien zatrzymać się bez problemu poniżej kilometra
mucha86 napisał/a:
@Tilg_die_Schmach
jeśli zacząłby ostro hamować ze 160 to powinien zatrzymać się bez problemu poniżej kilometra
Też mi się tak wydaje, ale nie znam się na tyle żeby to kategorycznie stwierdzić. Wiem, że na sieci PLK jest coś takiego jak maksymalna droga hamowania dla danej linii i/lub odcinka ale to nie podchodzi pod hamowanie awaryjne.
Paradoksalnie mozna pociąg zatrzymać łapami, ale trzeba pomysleć i wysłać kogoś, jakieś paręset metrów w obie strony od tego przed czym chcemy, żeby pociąg zdąrzył się zatrzymać. Jak będą to robić 600 - 700 metrów wcześniej to wtedy takie coś moze się udać. Jednak nie spodzewajmy się tego po Indiach, tam wszyscy używający mózgu to czegoś innego jak gwałcenie kobiet, ruchania siostry i mycia się gównem, opracowują plany lotów kosmicznych.
@Tilg_die_Schmach
oczywiście droga hamowania awaryjnego jest jeszcze krótsza. jak mnie pamięć nie myli dla prędkości 120 km/h jest to 1000 m, ale bez problemu hamuje się na krótszym odcinku, powyżej bodaj 1300 m. na podstawie jakie są prędkości na danej linii ustawia się semafory, tarcze ostrzegawcze czy przejazdowe, czy dechy od peronów.
oczywiście droga hamowania awaryjnego jest jeszcze krótsza. jak mnie pamięć nie myli dla prędkości 120 km/h jest to 1000 m, ale bez problemu hamuje się na krótszym odcinku, powyżej bodaj 1300 m. na podstawie jakie są prędkości na danej linii ustawia się semafory, tarcze ostrzegawcze czy przejazdowe, czy dechy od peronów.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów