18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (6) Soft (5) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 14:02
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 4:40
🔥 Koniec jazdy - teraz popularne
Skoda Octavia vs GT-R
biceps • 2012-12-07, 19:49
octavia RS 1.8T FWD.. specyfikacja nieznana


Vs R8
Zgłoś
Avatar
~Velture 2012-12-08, 5:00
Bo GTR i R8 jadą pod wiatr a octavia z wiatrem.
Zgłoś
Avatar
Neuromancer_PL 2012-12-08, 5:50
Tylko że na takim Nurburgring'u, po pierwszym zakręcie, ta Skoda już więcej by nie zobaczyła tego GTR'a
Zgłoś
Avatar
greggy_ 2012-12-08, 8:49
@lukaszdzi tu chodzi o pasję a nie ilość włożonych pieniędzy
Zgłoś
Avatar
Fx12 2012-12-08, 9:09
Nie ma takiej opcji żeby Octavią wziąć GT-R`a. Każdy kto widział na oczy dane liczbowe jakimi dysponuje to auto, każdy kto miał okazję widzieć na torze co to potrafi i jak ogromny potencjał ma trakcja w tym 4-ro napędowym !! aucie będzie miał świadomość iż jest to fura mogąca rywalizować z czołówką najlepszych super-sportowych samochodów świata. Bo nie sztuką jest wsadzić 1000KM pod maskę... sztuką jest przenieść tą moc na koła i uczynić z niej przyspieszenie. A tą właśnie sztukę inż. z Nissana w modelu GT-R opanowali do perfekcji.
Zgłoś
Avatar
kylu 2012-12-08, 10:05
Z 1.8 T da się ogarnąć spokojnie około 700 hp ale to jest silnik tylko na 10-20 tys kilometrów. Znajomy miał corrado 640 hp i silnik pożył tylko 10 tys km. Takie żyłowanie silnika żeby jeździł po normalnej drodze nie ma zbytniego sensu. A tak dla znawców których tu widać nie brakuje GTR'a można wziąć z pakietem Switzera 1040 hp i wtedy mało który samochód ma start. To tyle a wy dalej jarajcie się skodą
Zgłoś
Avatar
JURIJ_77 2012-12-08, 11:08 4
kylu napisał/a:

Z 1.8 T da się ogarnąć spokojnie około 700 hp ale to jest silnik tylko na 10-20 tys kilometrów. Znajomy miał corrado 640 hp i silnik pożył tylko 10 tys km. Takie żyłowanie silnika żeby jeździł po normalnej drodze nie ma zbytniego sensu. A tak dla znawców których tu widać nie brakuje GTR'a można wziąć z pakietem Switzera 1040 hp i wtedy mało który samochód ma start. To tyle a wy dalej jarajcie się skodą



oj nie przesadzaj już - 500konny Passat B5FL z takim silnikiem jeździ już od 2ch lat u znajomego w Olsztynie i radzi sobie całkiem nieźle - ale trzeba w niego włożyć masę kasy by był bezawaryjny - co z tego że wymienisz turbinę, wstawisz większy IC i zrobisz program, skoro nie zakujesz silnika ...

Switzera powiadasz - tak to się można licytować jak dzieci do usranej śmierci - ja mogę zamówić Skodę z stoma silnikami od czołgu T34 będzie jeszcze mocniejszy ...

Neuromancer_PL napisał/a:

Tylko że na takim Nurburgring'u, po pierwszym zakręcie, ta Skoda już więcej by nie zobaczyła tego GTR'a



następny porównywacz - na torze to niech sobie GTR pogania się z bolidem F1 - wynik z góry wiadomy. Wielkie mi porównania .. phi ...

Skoro idziemy dalej waszym porównywaniem to: dlaczego GTR nie ściga się w prawdziwych rajdach jak WRC? Przecież to taka zajebiście szybka maszyna, taka zwrotna, że na torze Nurburblablaniemcy wszystkich odstawia - aaa bo mało gdzie na ulicy można znaleźć drogi takie, jak te tory.

Kurde - nie próbuję udowodnić wyższości Skody nad Nissanem - GTR to zajebisty samochód sportowy - marzenie niejednego faceta (moje także). Octavia to najlepiej sprzedająca się w Polsce rodzinna puszka. Tu nie ma co porównywać. Docenić natomiast warto w jaki sposób chłop wykręcił tą rodzinną konserwę, że dotrzymuje kroku sportowemu autu. Właśnie miny takich malkontentów jak WY fajnie się ogląda na światłach - gdy taki niepozorny Golf, Skoda, Honda Civic czy Toyota Starlet objeżdża GTRy, AMG czy M5 ...
Zgłoś
Avatar
olex 2012-12-08, 12:19
wolałbym juz te 3,6 v 6 zaturbic, taniej by wyszlo, albo te 2,3 20v albo vr6
Zgłoś
Avatar
sadam 2012-12-08, 13:20
Marshal napisał/a:

Sam mam vRS - tyle ze 2.0 benzyna to ma 200 koni tylko, max co lecialem to 250, ale nie mialbym szans z GT-Rem bo to przeciez ma 2.5 razy wiecej mocy...
Z tego co wiem to mozna chipowac i zmieniac niektore czesci ale to tak do 300-350 koni nie wiecej. Potem to juz nie jest oplacalne - bo za ta kase mozna sobie wtedy kupic Skyline czy inne autko typowo sportowe


to jednak mało wiesz

btw
w polsce mamy piekna octe made by Rogalotti.
tam jest sie czym podniecać bo przabudowa jest kompletna
enjoy: racingforum.pl/index.php?showtopic=73917&st=160
nie mniej jednak lubie niepozorne wozidła.
Zgłoś
Avatar
Pain1610 2012-12-08, 13:41
Ze skody to ma tylko emblemat
Zgłoś
Avatar
motoguru 2012-12-08, 13:49 1
Nie pozorne wozidła są spoko - Zauważcie, trzy rzeczy, nie startują z postoju - skodzina ma prawdopodobnie bardzo słabą trakcję - dlatego na 1/4 przegra. ( sam brałem się z CR-X 790kg, z postoju bez szans, z ruchu od około 40km/h - bez problemu ). Ktoś dobrze zauważył, że w GT-R przeniesienie mocy na koła wraz z trakcją jest perfekcyjne. Kolejna rzecz: Nie wiem dlaczego 1.8T, turba w ogóle nie słychać - pewnie zastosowany jest powrót z zaworu PPV ( nie pamiętam na 100% ) do dolotu, jednak przy takiej mocy ciśnienie na turbo musi mieć grubo ponad 2 bar, a te zawory takich ciśnień normalnie nie wytrzymują. Tutaj potrzebny jest dobry HKS / greddy / ewentualnie hybryda, który utrzyma ciśnienie w okolicy 3-3.5 bar ( garrett GTX 30/35 takie dają ). Inna sprawa, że 1.8 średnio zasili taką turbinę, chociaż dla GTX30 podają, że 1.8 wystarczy ( dodamy do tego brak ograniczenia obrotów i uzyskamy odpowiednią ilość gazów ), a da ciśnienie do 3.5 bar i na taką sprężarkę bym stawiał w tym zestawie. I ostatnia rzecz - koleś kręci grubo ponad 7k obrotów - więc na pewno jest kuty + dobre wtryski, gdzieś w okolicy 850cc.

Dla mnie skoda jeżeli ma ten silnik, co podał autor wygląda to mniej/więcej tak:
1.8 kute + myślę, że minimalnie rozwiercone
GTX30,
siemens-deka 850cc
Dobry intercooler, OCT, + ic do oleju ( przy takich obrotwach może nawet 2 )
ecumaster 3
Oczywiście pełen przelot w wydechu.
Skrzynia samoróbka

Koszt zabawy oceniłbym na jakieś 30-40k pln + koszt wozu, oczywiście.
Zgłoś
Avatar
biceps 2012-12-08, 14:24
sadam napisał/a:


to jednak mało wiesz

btw
w polsce mamy piekna octe made by Rogalotti.
tam jest sie czym podniecać bo przabudowa jest kompletna
enjoy: racingforum.pl/index.php?showtopic=73917&st=160
nie mniej jednak lubie niepozorne wozidła.



Błagam Cię usuń link z swojego postu,ponieważ na sadisticu myślę że około 25% użytkowników nie pokończyła jeszcze gimnazjów i nie chce mi się czytać na forum tematy typu:Mam do ściągnięcią z UK Ferrari tylko że anglik,ile by kosztowała przykładka?,Mam do wydania 500 tyś jakie auto sportowe mi polecacie?Jeżeli zależy ci żeby to forum nie zostało zapełnione gimbusami które mają jeszcze siano w głowie poprostu zrób to!
Zgłoś
Avatar
Mathek 2012-12-08, 14:59
Podobna Octavia była na tegorocznym SCP na Muchowcu. Dymała wszystkich na Dragu...
Zgłoś
Avatar
wdowa94 2012-12-08, 15:44
I widzicie? Po co ładować miliony w znaczek samochodu którym możemy tylko zapierdalać?
Wystarczy niecałe 200 tys, a nawet nie całe 50 tys (maluch) żeby mieć 4 kołowego popier***acza
Zgłoś
Avatar
nerfy 2012-12-08, 16:36
@motoguru trochę śmiesznie się czyta to co piszesz, bo niby pojęcie masz, ale tak na dobrą sprawę to widać , że sam to chyba nie masz wiele wspólnego z dłubaniem w aucie. Z resztą nawet nie wiem po kiego grzyba to piszesz. Gdzie gt30+ (o większych już nie wspolme) tak szybko Ci się zapompuje z dołu ? Tym bardziej przy 1.8, sprawa bov'a to też inna kwestia, do 1.8t (vagowe) ich się nie montuje bo to drzwi do problemów, nawet z hybrydami. Co do rzeczy którye wymieniłeś, to najprostsze i banalne rzeczy, które połowa gimby jest w stanie wymienić, chociaż i tak zapomniałeś o podstawie jaką jest pompa paliwa... gdzie spiek, chudy zamach, zaspawany haldex, odprężenie silnika, będąc tak drobiazgowy podając rzeczy typu większy ic co chyba jest logiczne przy większej trubinie to jeszcze brak egr haha, szersze gardło przepustnicy i jeszcze fhui rzeczy które mógł bym dodać, związane juz z przełożeniem napędu.

Jeden wniosek, jak coś piszesz, to pisz to dobrze, a jak nie masz pojęcia to się nie wpierdalaj z takimi kacapołami.
Zgłoś
Avatar
motoguru 2012-12-09, 0:40
nerfy, Trochę pojęcia mam, ale nie jestem expertem ( nie zajmuję się tym zawodowo, a inni grzebią mi w silniku ) jak widać na filmiku, on poniżej 4k nie schodzi, pewnie dlatego, żeby to turbo zasilić - to również wspomniałem. Sprawdziłem na stronie garretta, jedyne ( nie przerzuciłem wszystkich modeli ) turbiny, która nadają się do 1.8 to właśnie z serii gtx 30 i 35 ( i niby 28, ale tam mniej mocy ). na vw się nie znam i nie wiem jakie mają tam autorskie rozwiązania. Co do staczania zamachu - to traci się trochę niutków i przy większych mocach rozwiązanie raczej niebezpieczne ( w wersji z staczaniem, słyszałem historię - nie weryfikuję - że takie jebło i soczyście rozpieprzyło autko ). Rozwiń myśl o "brak egr", u siebie gardło przepustnicy mam szersze ( jak zresztą cały dolot ), pompę paliwa też zmieniłem na wolbro gss 341 już dawno. Turbem potężnym nie dysponuję - raptem przerabiany t28 z aktuatorem 11psi. Ogólnie jeżdżę autkiem, które do większej mocy potrzebuje: większej turbiny, icka, wtrysków, pompy, i wydechu ( i oct bo odme zjebali ). Reszta modyfikacji do podniesienia mocy w tym nie jest potrzebna, bo niczego nie zjebali. Bez kucia i podobnych, głowica wytrzymuje do 450hp i jakiś 700 nm. Reszta to oczywiście poprawa trakcji, hamowania. Być może jestem w tym temacie ograniczony, ale idę swoim kierunkiem.
Zgłoś