1. Fotoradar musi stać za znakiem informacyjnym D-51 w odległości:
- 100-200m na drodze o prędkości dopuszczalnej do 60km\h
- 200-500m na drodze o prędkości dopuszczalnej powyżej 60km\h
- 500-700m na autostradach i drogach ekspresowych
2. Straż miejska musi posiadać pisemną zgodę miejscowego komendanta policji na używanie fotoradaru w ściśle określonym miejscu i czasie (pozwolenie na używanie na terenie całego miasta jest nieważne - musi być dokładny adres/odcinek drogi).
3. Wymagania dla urządzeń Fotorapid (najpopularniejsze w Polsce):
- ustawione pod kątem 22° do kierunku ruchu pojazdu
- temperatura powietrza musi wynosić od -10°C do +60°C (od -30°C do +60°C jeśli fotoradar jest zamontowany w klimatyzowanym maszcie)
- wilgotność względna powietrza musi być niższa niż 95%
4. Fotoradar musi posiadać aktualne świadectwo legalizacji, a na śrubkach zabezpieczających blok komputera, blok radarowy i wejście sygnału symulacji prędkości muszą być plomby opisane w tymże świadectwie.
Jeśli straż nie potrafi udowodnić któregoś z powyższych, nie ma prawa karać nas mandatem na podstawie zdjęcia z danego fotoradaru. Cztery proste punkty, a mogą sprawić mnóstwo radości z walki ze skurwysyństwem tych nieudaczników. Nie polecam tylko walczyć z krokodylkami, bo oni faktycznie znają się na własnej robocie.