Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (5) Soft (1) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Wesprzyj nas Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 1:14
📌 Konflikt izrealsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 23:00
Style tuningu
Hanys91 • 2013-02-03, 15:21
Skopiowane z forum www.decadence.pl
Może kogoś zainteresuje

Cult - obowiązkowymi elementami stylu są dodatki retro (malutkie chromowane lusterka i chromowany bagażnik dachowy ze moja stara walizką), 13 albo 14 calowe felgi z dużym rantem, obniżone na kompletną glebę i jak najczystszy wygląd zewnętrzny (żadnych spoilerów). Często dorzuca się sporo gadżetów z epoki i naklejki cultowej kompanii naftowej 76 Union. Silnik powinien być tak czysty jakby właśnie go wyprodukowano. Styl kochany przez Niemców, tuningują swoje stare Volkswageny z przełomu lat 70 i 80. Styl ten króluje na Worthersee i na zlotach VW.


German Style - niskie, szerokie i czyste w rysunku fury. Tuning z niemiecka finezja i solidnością. Felgi z szerokim rantem, żadnych body kitów i spoilerów. Obniżenie sięga często 10 cm. Charakterystyczne są boser-blick znane jako bad look, usuwanie klamek i znaczków firmowych z karoserii. Modne stały się ostatnio felgi od Porsche, które dodatkowo zostają pochromowane i wypolerowane na lustro. Chromuje się również niektóre części nadwozia takie jak: listwy, ramki okien i lusterka. Modyfikacji poddawane są również silniki które są przeszczepiane z mocniejszych wersji modelu albo inne motory z grupy VW. Cała przestrzeń pod maska jest uporządkowana oraz wypucowana i polakierowana, a nie które części są pochromowane. We wnętrzu jest przeważnie klatka i dwa kubełki obite skóra tak jak całe wnętrze. Zabudowa audio też jest rozbudowana ale rzadko spotyka się takie gadżety jak PS2 albo monitory LCD.

Rat Style - przerabianie samochodów, aby przypominały szczury. Wydają się trochę zaniedbane jak by stały kilka lat nie ruszane. Charakterystyczne są matowe lakiery, brak body kitów i spoilerów, opony z białym paskiem, pełne felgi w małych rozmiarach, obniżenie, modne też są dodatki z epoki danego samochodu, środek także wygląda na stary i zniszczony, jest przeważnie pozbawiony tapicerki. Nie stosuje się zabudowy audio jedynie odbiorniki i głośniki z epoki samochodu.
Ulubiona baza: VW Golf mk1, VW Jetta, VW Polo.

Resto - skrót od restoration, odrestaurowanie. Jest to odnawianie starych samochodów na takie prosto z fabryki. Zalicza się tu właśnie styl Musle

Rost - czyli jednym słowem kontrolowana dewastacja auta. Prze wielu jak narazie nie zrozumiany styl w tuningu.
Charakteryzuje się:
- duża ilością dodatków z epoki
- licznymi (umyślnymi) uszkodzeniami, zadrapaniami
- nieodłączna jest rdza

Import Tuner - Auta muszą pochodzić z Japonii. Ważne są body kity i spoileryw formie aluminiowego ostrza. Jaskrawy kolor nadwozia i kalkomanie to obowiązkowe dodatki. Obowiązkowe są felgi z polerowanym rantem i ciemnym środkiem. Ważne też są przeróbki silnika, osiągi musza iść w parze z wizualizacją.

Drift Machine (D1) - auta z japońskich torów z dużą ilością naklejek oraz felgi lakierowane są na inne kolory na osi przedniej i tylniej. Przydatny jest także konkretny body kit by auto się wyróżniało na torze. Drift-maszyny mają dużą moc, napęd na tylne koła i wybebeszone wnętrze. Napisy na naklejkach często umieszczone są w lustrzanym odbiciu. Bazy: Nissan 200SX, Nissan Skyline, Toyota Corolla AE86.

Hot Rod - klasyka klasyki tuningu, zabytkowe auta amerykańskie z lat 1920- 1950 przerobione w charakterystyczny sposób. Ogromny silnik V8 powinien być odsłoniety, tylne koła znacznie większe od przednich, a dach maksymalnie obniżony lub ucięty. Nieodłączną cechą jest silnik zbyt mocny do oldschoolowego zawieszenia. Płomienie na masce to gadżet pochodzący właśnie z hot-rodów. Hot rod musi być piękny i prosty.

Lowrider - styl pochodzący z Meksyku. Dominują tu auta głównie amerykańskie ale nie tylko. Pojazdy wyposażone są w zawieszenie hydrauliczne, dzięki któremu gablota może podskakiwać i tańczyć. Wśród lowriderów wyróżnia się różne style: bombs, oldschool, newschool. Do low-lowów stosuje się szprychowe felgi w niewielkich rozmiarach 13, 14 cali i opony z białym paskiem. W Polsce aktualnie przybywa lowriderów co rozpowszechnia ten styl tuningu. Oprócz wspomnianego już systemu hydraulicznego zawieszenia lowridery wyróżniają się także paroma innymi elementami.
-Styl zwany "oldschoolem" charakteryzuje się niezwykłymi kolorami nadwozia, na którym bardzo często występują również malunki, chromowanymi i nietypowymi felgami i pasami wzdłuż samochodu oraz rozbudowanym systemem audio wspomaganym najczęściej dodatkowymi subwooferami.
-Styl zwany "newschoolem" wykreował się pod koniec XX wieku i stanowi bardziej modernistyczną wersje "oldschoola". Samochód tu posiada jeden bardzo wyrazisty kolor lakieru, a główny nacisk kładzie się na estetykę wnętrza.

Custom & Leadsled - stare, amerykańskie bryki przerobione w taki sposób by były bardziej efektowne i aerodynamiczne. Chrom, obniżone dachy, tylne koła przykryte blachą. Silnik nie jest tu najważniejszy, choć wskazane byłoby V8. Aktualnie montuje się jeszcze zestawy audio lub zabudowy multimedialne.
Ulubione bazy: Mercury z 1949r., Chevy Bel Air, Ford Fairlane.

Wiejski Tuning - przyczepienie mnóstwa plastiku, siatki (najlepiej ogrodowej) lampek choinkowych, malowanie wałkiem białą olejną, własnoręcznie robione zderzaki ze sklejki, rury PCV na wydechu, przyciemnienie szyb folią, tak aby było widać bąbelki powietrza, nakleić paski a'la Viper i obowiązkowo nakleić nad rurą PCV naklejkę REMUS!! we wnętrzu mnóstwo stylowych dodatków!! jakieś pokrowce z napisami Recaro, malowanie dechy pędzlem i wszędzie kable, bo po co chować...


JDM to skrót od Japan Domestic Market, czyli Rodzimy Rynek Japonii. W praktyce oznacza to, ze auto lub jego czesc zamienna jest JDM jezeli pochodzi z Japonii i jest przeznaczona wylacznie na japonski rynek. Dzis literki JDM maja juz swoja historie i znaczenie ideologiczne a dla niektórych niemal religijne. Dla ludzi siedzacych w temacie jest to niezwykle wysmakowany styl tuningu auta, rodzaj najwyzszego stopnia wtajemniczenia. Polsce ten stopien wtajemniczenia nie jest obcy juz od paru lat, czego dowodem sa coraz liczniejsze grona sympatyków JDM na kilku forach motoryzacyjnych oraz coraz wieksza ilosc aut stylizowanych w mysl kultu JDM. Entuzjasci tuningu JDM to zgrane grupy wymieniajace sie informacjami i doswiadczeniami oraz pomagajace sobie nawzajem w zdobyciu elementów do swoich aut, nie brak wsród nich prawdziwych ekspertów.

Styl Angielski - wykorzystywane są małe samochodziki miejskie (Citroen Saxo, Peugeot 106, Renault 5 itp.), ogromne zderzaki i progi, poszerzenia, 20 calowe koła, obok przede wszystkim skąpo odziana dziewczyna.

Styl Hiszpański - Niezwykłe kolory nadwozia, liczne aerografy i kalkomanie. Nie montuje się fabrycznych body kitów, Hiszpanie robią wszystko od podstaw samemu, liczy się dla nich pierwsze wrażenie, więc auto musi czymś przykuwać uwagę co powoduje, że rzadko można trafić na jednolitą, konsekwentną przeróbkę, a częściej na różne dziwaczne koncepcje. Dominuje teraz chrom i beżowa skóra w środku. Bazami są auta kompaktowe (Seat Leon i Ibiza).

Styl Francuski - Ogromne bodykity, zderzaki z gigantycznymi wlotami i radykalne poszerzenia błotników , okulary na reflektorach, siatka we wlotach, jaskrawe kolory, rzadkie są modyfikacje silnika i innych podzespołów. Styl ten króluje na GTI Tuning International. Ulubiona baza Peugeot 206, Renault Megane.

DUB - na bogato, wielkie chromowane felgi, wnętrze w jasnej skórze, kierownice ze srebrnych łańcuchów, wstawki ze złota lub elementy wysadzane kosztownymi kamieniami (np. felgi, lewarki). Styl dla ludzi bogatych, którzy lubią obnosić się ze swoim majątkiem, charakterystyczny dla raperów i koszykarzy w USA
Ulubione bazy: Chrysler 300C oraz luksusowe SUVy i limuzyny.

Bling Bling - chromowane felgi w rozmiarach 20-28 cali ze spinnerami, pneumatyczne zawieszenie, multimedia, lambodoory. W USA specjalizują się tym chłopaki z West Coast Customs.
Ulubiona baza: Hummer H2, Escalade.

Styl Sródziemnomorski - charakteryzuje się przerostem formy, jak cos jest robione to już z pełnym rozmachem i wyobraźnią.
- duże, wręcz przesadzone spoilery
- ogromne koła (możliwie największe)
- duża ilość dodatków niekoniecznie ze sobą współgrajcych
- wielokolorowe malowanie karoserii czesto z motywami naniesionymi aerografem
- często spotykane sa zawieszenia typu air-ride

Vip Style DUB - po japońsku, tylko bardziej agresywny i ostentacyjny. Chromowane felgi, wypasione wnętrza, daleko idące modyfikacje nadwozia w samochodach których w Europie się nie rusza ( BMW serii 7, Mercedes S-klasa, Toyota Celsior. Charakterystyczne jest ustawianie tylnych kół w negatywie (pochyłe rozbieżnie), znane jest jako camber. Too much is not enough tym kieruja sie japończycy w przeróbkach

Pikes peak, Yankee -Ogromne spoilery -przedłużające 2 razy cały samochód -oczywiscie muszą mieć jak najlepsza aerodynamike, bo scigaja się w razjdzie na zboczu góry Pikes Peak gdzieś w USA -wygladaja jak stare rajówki (Audi S1, Peugeot 205)

Drag:
-auta mają dużo dodatków poprawiajacych aerodynamike
-maja wymyslne vinyle namalowane na aucie
-Stare muscle cary dla spektularnosci maja zazwyczaj silnik na wierzchu
-z tyłu mają zamontowany spadochron
-z tyłu mają też rollel bar żeby auto zostało na kołach podczas startu
-mają potężne silniki

Tiki/Hawaii Style (styl kalifornijski) - Ogólnie mówiąc jest to przyozdabianie samochodu wszelkimi matami wiklinowymi/bambusowymi, montowanie drewnianych posążków symbolizujących praczłowieka a co najważniejsze tańcząca laleczka.
Często używane są do tego stylu tablice "US" (kwadratowe bądź mały prostokąt)
Często dodawanym akcentem jest np deska surfingowa na dachu, elementy bikini powieszone na lusterkach. Jeśli chodzi o kolor to częstą mieszanką jest biały/srebrny z pomarańczowymi akcentami bądź kolor nadwozia w taki piaskowy bądź pochodne od żółtego.
Zgłoś

Zrzutka na serwery i rozwój serwisu

🇬🇧  English version
Witaj użytkowniku sadistic.pl,

Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.

Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany

Support this website with a small donation

🇵🇱  Polska wersja
Hello guest,

We hope you enjoy our movies. Please consider a small donation to help us to cover the costs of our servers because currently we don't have enough ads to do it.

Currently we accept donations with Polish Zloty (PLN, zł). 1 PLN = 0.23 EUR (this may vary)
Available payment methods: Credit card, debit card, Google Pay

Thank you for your support!

Donate
 already done / not interested
Avatar
peersil 2013-02-03, 16:36 2
Wg. mnie najlepszy german, cult i JDM...
Zgłoś
Avatar
nanab 2013-02-03, 16:38
Te wszystkie mieszczą się w definicji wieśtuninku.
Zgłoś
Avatar
Hanys91 2013-02-03, 16:40
Pamiętajcie że JDM to nie tylko stichery na aucie chociaż stickery to wymysł hamerykańców
Zgłoś
Avatar
Tamtaramta 2013-02-03, 17:06
Piękna Honda
Zgłoś
Avatar
Stefan_Sigal 2013-02-03, 17:18
A gdzie jest OEM ?
Zgłoś
Avatar
borisklinga 2013-02-03, 17:40 3
Piwo za wstawke, nie bede filozofował ale niektore tematy za bardzo rozbiłes
np: low ridery i RAT

zabraklo MuscleCar

ale jak juz powiedziałęm, piwo sie nalezy bo temat ciekawy i rozjasni we łbach niektórym laikom
Zgłoś
Avatar
B................B 2013-02-03, 17:54
Muscle car to nie tuning.
One tak seryjnie wychodziły.
Zgłoś
Avatar
bTk^ 2013-02-03, 17:58 3
TO jest GERMAN !!!!
Zgłoś
Avatar
B................1 2013-02-03, 18:05 4
JDM <3. p.s: Jebać Vieśwagena.
Zgłoś
Avatar
aro06 2013-02-03, 18:22 3
jebane znafcy i fanatycy a na codzień i tak jeździcie pierdzidłami ze stajni FIATA które palą wiecej oleju niż bęzyny. Napisze ci taki palant "p.s: j***ć Vieśwagena." a jeździ fordem guwnowortem.
Zgłoś
Avatar
Dziedziu6 2013-02-03, 18:38 1
a ja Kocham DSM a hondą po prostu gardze nie wiem czym sie właściciele ów marki podniecają kupa plastiku z gównianym silnikiem na gównianym v tec'u. najeżdzacie na VW ale VW w przeciwieństwie do niedojebanej hondy stosuje o wiele lepsze technologie a wy dalej sobie regulujcie zawory co 50tyś km w swoich puszkowatych civicach
Zgłoś
Avatar
plugnplay 2013-02-03, 19:05
german to nisko gladko i szeroko
Zgłoś
Avatar
Kaprys 2013-02-03, 19:08 1
@bosskimariusz - młody jesteś, jeździj trzęsidupą. Ja zawsze byłem zwolennikiem PODNOSZENIA auta. Bo kiedyś woleliśmy z kumplami walczyć w trudnych warunkach, błotko srotko, w zimie zaspy itd. Po drugie, przyszło mi zamieszkać w Olsztynie, a to prawdziwy survival na ulicach, i 'glebą' jeździć współczuję, skoro moim ciut podniesionym szrotem trę w koleinach i na lekkich hopkach, o setkach dziur nie wspominając. Miałem króciutkie auto, to się czułem jak Iphone w blenderze (w pewnym programie), teraz mam kombi i bujam się jak łajbą w czasie sztormu. Wiem że gleba to stabilniejsze zapierdzielanie - ale ja wolę moją szacowną dupę wozić miękko, choćby wolniej. Zresztą, już mi przeszło, wyżyłem się kiedyś na Poldonie (oczywiście podniesionym), drifty srifty, było fajnie BMW nie kupiłem, bo do sprzedaży są tylko szroty zajechane po klepaniach na kolanie, nie ma igły, zapomnijcie. Dobrego BMW nikt nie sprzedaje. Nikt. Obejrzałem wiele, bo chciałem kupić. Dobre maszyny, ale wszystko klepane i trzepnięte, albo coś (większość) nie działa. Dlatego widzę starsze BMW i myślę "co mu dolega i kto dał się nabrać?". Takie realia. Ale nie tylko BMW. Hondy Civic, VW Golf, Passat, Opel Vectra, Calibra, Audi starsze roczniki, a zwłaszcza diesle (ogólnie), to są już auta zmęczone, i krzyczące o serwis. Dlatego są sprzedawane. Auta dobre, zadbane, nie trafiają do ogłoszeń. Nieważne jakiej marki. Rozchodzą się wśród rodziny, znajomych. Tak ja kupiłem swoje, i nie narzekam do dziś Moja rada - kupujcie po znajomości, nie z ogłoszenia.
Mój znajomy znajomego sprzedający mnie nie czarował. Trzeba zrobić to i to, tu coś dolega, bym zrobił i jeździł, ale trafiłem okazję więc sprzedaję, jak jest. Uczciwe postawienie sprawy. Prosto z mostu, dlatego wziąłem od razu.
Zgłoś
Avatar
Hanys91 2013-02-03, 19:14 1
@up
gust jak dupa I tak jak napisałeś..najlepiej kupić od znajomego albo conajmniej z forum na którym autko sie znajduje i wtedy wiesz co było robione
Zgłoś
Avatar
Zimny_browar 2013-02-03, 19:28
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na rok. 6,50 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem