Tarcze szlifierskie staczają na 35 km pojedynczego przejazdu (w przypadku rozjazdów tarcze starczają na ok. 6 rozjazdów dużych włącznie ze wstawkami łączącymi).
Szlifowanie nie służy wygładzeniu torowiska bo torowisko to co innego. W skrócie służy ono zmniejszeniu hałasu i drgań oraz zapewnieniu lepszego przylegania obrzeża koła do szyny.
W celu uniknięcia pożarów są stosowane specjalne ochraniacze tłumiące iskry, maszyna wyposażona jest w system gaśniczy,dodatkowo informuje się straż pożarna w razie nagłego wypadku. Szlifowanie wykonuje się w nocy gdy temperatura jest niższa.
Obecnie w Polsce jeżeli prędkość na nowym szlaku ma przekraczać 60 km/h szlifowanie musi być wykonane, inaczej sytuacja ma się jeżeli mowa jest modernizacji istniejącej już linii, niestety wtedy szlifowanie odbywa się dużo rzadziej.
Jeszcze jako ciekawostka SPENO która jest na filmiku i która wykonuje zazwyczaj szlifowanie na tereni Polski to firma szwajcarska, wiekszość obsługi to włosi.