18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia Soft (1) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:51
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 14:20
📌 Powodzie w Polsce - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 23:12
Avatar
Catar 2017-07-29, 10:10 2
~2,1 do 60mph
Zgłoś
Avatar
fernandotorres3200 2017-07-29, 11:31 3
Widzę sami znawcy, co Teslę widzieli tylko na ekranie swojego monitora. Co wy możecie wiedzieć o tym samochodzie jak sami jeździcie Golfami III.
Zgłoś
Avatar
pylaochos 2017-07-29, 13:54 1
Nie ma jak spalać benzynę/węgiel, żeby wytworzyć prąd, żeby pokazać jak napęd elektryczny daje radę.
Tak na serio trochę denerwuje mnie to cisnienie na napędy elektryczne bez benzyny/ropy/gazu. Przecież spadek sprawności jest dużo większy, a to się równa większemu negatywnemu wpływowi na środowisko niż konwencjonalka. IMHO, najlepsze są hybrydy. Dopóki samochody nie będą miały mini reaktorów jądrowych to nie będzie samochodów dorównujących tym dobrym konwencjonalnym.
Zgłoś
Avatar
ellsworth 2017-07-29, 15:27 10
pylaochos napisał/a:

Nie ma jak spalać benzynę/węgiel, żeby wytworzyć prąd, żeby pokazać jak napęd elektryczny daje radę.


Co ty sobie myślisz, że w innych krajach też jest takie średniowiecze jak u nas i tylko "wungiel" ma rację bytu? Chłopie, przespałeś ostatnie kilka dekad?
Zgłoś
Avatar
k................x 2017-07-29, 16:43 1
HAL9000/2 napisał/a:


no nie wiem czy tak spokojnie... "elektryki" to dopiero skromne początki rozwoju tej technologi....



Rozwój silników spalinowych osiągnął apogeum, nie da się mechanicznie z tego rodzaju paliwa osiągnąć więcej utrzymując niskie spalanie i odpowiednią wytrzymałość jednostki napędowej. Silniki elektryczne w zasadzie są już również bliskie doskonałości.

Napęd elektryczny jest napędem z przyszłością z powodu rozwijających się akumulatorów, ogniw wodorowych, słonecznych, metod odzyskiwania energii kinetycznej ale nie wyprze pojazdów spalinowych jeszcze bardzo długo.

Ciekawostka: Pierwsze elektryczne BMW ma już 40 lat, a model nazywał się 1602 Electric
Zgłoś
Avatar
józekdeluxe 2017-07-29, 17:12 2
Ale to właśnie są wyścigi na 1/4 mili, więc po co te 10 komentarzy, że na torze Tesla nie ma szans? Ten mustang z 5-litrowym silnikiem z filmiku też nie miałby szans na torze ze słabszym seryjnym Porsche Turbo i co z tego?
Zgłoś
Avatar
e................s 2017-07-29, 18:00 2
lubię ryk fajnego silnika spalinowego,
ale niedługo pozostanie tylko sentyment
szkoda
Zgłoś
Avatar
Wiewór 2017-07-29, 20:19 4
Ojej. Auta spalinowe są lepsze od elektrycznych? Elektryki są tylko na proste... Bardzo ciekawe teorie.
Niestety muszą was zmartwić eksperci w 30 letnich golfach wesoło furkających na rolniczej ropie...
Melex pozamiatał na Nuburgring. Rekord wymęczony przez Lamborghini został pobity o 7 sekund...
geekweek.pl/aktualnosci/30231/elektryczne-monstrum-z-chin-bije-rekordy...

Elektryki to przyszłość motoryzacji. Gdybym nie był polskim robakiem tyrającym za grosze u pana i urodził się w kraju cywilizowanym gdzie zarabiał bym jak człowiek to kupił bym od razu Tesle.
Zgłoś
Avatar
issues182 2017-07-29, 21:04 1
Spoko, silnik elektryczny ma w pytę lepszą sprawność, krzywa momentu jest w zasadzie płaska poza tym jest wydajniejszy. Auto też bardzo fajne i ta cisza we wnętrzu choć brakuje mu jeszcze żeby obciągało. Ale..... Wada baterie, chociaż by ta tesla nasrała pod siebie to marnych bateryjek i ich żywotności nie przeskoczy. Pod firma stoi taki paździerz prezesa ma ze 3 latka a już całe dnie na smyczy przypięty i co najwyżej robi już dystanse max 150km z tendencja spadkową. Bo potem lawetobot w ropie na ratunek jedzie. Nowa bateria swoje kosztuje a kasy nie ma, ale panie Tesla stoi. Nikola by w życiu pod takim fajansem się nie podpisał.
Zgłoś
Avatar
Wiewór 2017-07-29, 22:15 2
issues182 napisał/a:

Spoko, silnik elektryczny ma w pytę lepszą sprawność, krzywa momentu jest w zasadzie płaska poza tym jest wydajniejszy. Auto też bardzo fajne i ta cisza we wnętrzu choć brakuje mu jeszcze żeby obciągało. Ale..... Wada baterie, chociaż by ta tesla nasrała pod siebie to marnych bateryjek i ich żywotności nie przeskoczy. Pod firma stoi taki paździerz prezesa ma ze 3 latka a już całe dnie na smyczy przypięty i co najwyżej robi już dystanse max 150km z tendencja spadkową. Bo potem lawetobot w ropie na ratunek jedzie. Nowa bateria swoje kosztuje a kasy nie ma, ale panie Tesla stoi. Nikola by w życiu pod takim fajansem się nie podpisał.


Pierdolisz głupoty. Nawet baterie w Toyotach hybrydach wytrzymują dużo więcej. Tesla jest dużo nowocześniejsza. Nie da się w niej zajebać baterii w 3 lata.
Zgłoś
Avatar
masakrator666 2017-07-30, 14:31 1
Po chuju te baterie wytrzymuja kolega jest mechanikiem w metrolinie w Londynie i mowil jakie to cudowne wynalazki te elektryczne autobusy. w tamtym roku zaczely jezdzic teraz mialy przeglad. Jedna bateria ma 12 ogniw wsrodku sprawdzali 2 autobusy w jednym bylo osiem do wyjebania w drugim 5 . jedno ogniwo koszt 5000 funtow plus 750 funtow robocizna od wymiany sztuki bo specjalna firma z juesendej musi przyjechac. Zajebista oszczednosc i od rfazu uprzedzam panow ekologow w dupe se wsadzcie te wasze wyssane z chuja murzyna mrzonki o zielonej energii czy o innych pierdoletach.
Zgłoś
Avatar
Wiewór 2017-07-30, 17:04 1
masakrator666 napisał/a:

Po chuju te baterie wytrzymuja kolega jest mechanikiem w metrolinie w Londynie i mowil jakie to cudowne wynalazki te elektryczne autobusy. w tamtym roku zaczely jezdzic teraz mialy przeglad. Jedna bateria ma 12 ogniw wsrodku sprawdzali 2 autobusy w jednym bylo osiem do wyjebania w drugim 5 . jedno ogniwo koszt 5000 funtow plus 750 funtow robocizna od wymiany sztuki bo specjalna firma z juesendej musi przyjechac. Zajebista oszczednosc i od rfazu uprzedzam panow ekologow w dupe se wsadzcie te wasze wyssane z chuja murzyna mrzonki o zielonej energii czy o innych pierdoletach.


A ile autobusów jest w sumie? kolega wymienił kilkanaście ogniw z kilku tysięcy autobusów??
Zgłoś
Avatar
masakrator666 2017-07-30, 21:27 1
5 maja w tej technologi zero emission a dwa sprawdzali. i czytaj ze zrozumieniem bo pisalem ze oni tego nie wymienaiaja bo ani sprzetu ani pojecia o tym nie maja. Ja wiem z pierwszej reki ale kurwa oczywiscie niewierny tomasz wie lepiej
Zgłoś
Avatar
svistak2000 2017-07-31, 0:22 4
@masakrator666 Po pierwsze to żadna bateria dla automotive nie składa się z 12 ogniw, tylko z 12 modułów które składają się z kilkunastu ogniw. Zazwyczaj bateria dla autobusów elektrycznych ma konfiguracje 180s1p (jeśli mówimy o technologii NMC opartej na licie) znaczy to że połączonych jest 180 ogniw litowo jonowych szeregowo. Nad całością połączonych ogniw czuwa BMS (Elektronika zabezpieczająca i zarządzająca baterią). Co do Tesli i ich baterii to trzeba przyznać że skopali sprawe... Po pierwsze zastosowali celki 18650 NCRB (trochę większe i grubsze niż popularne "paluszki" AA) które nie były projetowane pod automotive (niska liczba cykli, mała gęstość energii, niski prąd rozładowania), a drugi problem to ich "innowacyjny" system chłodzenia celek który wpływa negatywnie na liczbe cykli (żywotność) celek- z racji iż coating z cieczą chłodzącą nie pokrywa całej długości celki występuje spory gradient temperatury na ogniwiei doprowadza to do degradacji ogniwa.
Więc dlaczego tak wszyscy mówią wspaniale o tesli? No cóż... takiego PR'u jak robi Elon musk i spółka może pozazdrościć każda firma

btw.
Nie chce wychodzić tutaj na eksperta, ale jako jedyny chyba na sadolu zajmuje się projektowaniem baterii dla automotive. Więc jak będziecie mieć pytania walcie śmiało...
Zgłoś
Avatar
masakrator666 2017-08-01, 1:24 1
No to walnalem sie w nazewnictwie ja jestem laikiem mowie tylko co mi kumpel powiedzial prawdopodobnie chodzilo ote moduly, projektujesz to wiesz ile mniej wiecej kosztuja. Goscie co przyjechali to wymieniac nawet defibrylator mieli na podoredziu. tak czy inaczej przez rok takie koszta to troche lipa
Zgłoś