Największy pojazd (tzw. wozidło technologiczne) jest nim Liebherr, model T 282B. Pojazd jest napędzany przy pomocy przekładni elektrycznej, w której wysokoprężny silnik spalinowy (jeden z czterech do wyboru) napędza generator prądu (alternator), zasilający dwa silniki elektryczne umieszczone w piastach tylnych kół (bliźniaczych).
Dane techniczne:
-Masa: 203 tony
-Masa dopuszczalna całkowita: 592 tony
-Ładowność: 363 ton
-Długość: 14,5 m
-Szerokość: 8,8 m
-Wysokość: 7,4 m
-Wysokość załadunkowa: 6,6 m
-Silniki diesla:
* DDM/MTU
16-cylindrowy o pojemności 65 l. i mocy 2700 KM (2015 kW),
20-cylindrowy o pojemności 90 l. i mocy 3650 KM (2725 kW),
* Cummins
16-cylindrowy o pojemności 60 l. i mocy 2700 KM (2015 kW),
18-cylindrowy o pojemności 78 l. i mocy 3500 KM (2610 kW)
-Silniki elektryczne: dwa silniki prądu zmiennego firmy Siemens
-Maksymalna prędkość: 64,4 km/h.
Samochody te używane są głównie w kopalniach w USA, Chile, RPA i Australii. Po raz pierwszy został zaprezentowany na targach w Monachium, 29 marca 2004. Jest następcą modelu T 282 z 1998 roku.
Pojazd kosztuje około 3,5 miliona dolarów, klimatyzacja jest dostępna jako opcja
Największa koparka.
Mamy już wywrotkę, teraz pora ją załadować. Najszybciej zrobimy to przy pomocy koparki Terex RH 400
Posiada ona łyżkę o pojemności 45 metrów sześciennych co umożliwia zebranie na raz aż 85 ton danego materiału. Cała koparka ma potężną masę bo aż 980 ton. Jej silnik to 4400KM. Załadowanie wozidła(T 282B) to kwestia od 4-5 załadunków. Z pewnością zadziwiające będą rozmiary jaka osiąga największa koparka bo jest to aż 10 metrów wysokości. Najnowsza generacja koparki to poprawa w zakresie wydajności i niezawodności. Wyższa moc silnika i wzmocniona hydraulika doprowadziły do szybszego cyklu ładowania. W RH 400 łopata łatwo dostosowuje się do różnych produkcji bez wcześniejszego przygotowania. Ta maszyna szybko dostosowuje się do zmieniającego się otoczeniu górnictwa. Jest wydajna i efektywna.
Dobrym pomysłem na załadowanie naszego wozidła jest tez użycie ładowarki Le Tourneau L-2350
Jest to największa obecnie ładowarka kołowa na świecie, produkowana przez LeTourneau Technologies Inc. z siedzibą w Longview (Teksas) w USA . Ładowarka nie znajduje się w w produkcji seryjnej, ale jest montowana na zamówienia indywidualnych firm. W kopalniach odkrywkowych służy przy obsłudze najcięższych wozideł technologicznych. Jednorazowo jest w stanie przetransportować do 75 ton urobku.
Podstawowe dane techniczne:
-Długość całkowita : 20,9 m
-Szerokość : 7,58 m
-Wysokość : 6,45 m
-Pojemność łyżki : 40,5 m³
-Ciężar roboczy : 265 ton
-Moc użyteczna : 1715 kW (2300 KM)
Przy okazji zbiera ona laur za największe opony na swiecie (rozmiar: 70/70-57, 4 metry wysokości, 1,78m szerokosci). To więcej niż ma wysokości polska ładowarka HSW Ł-34, często jeszcze widziana na naszych budowach. Waga jednego takiego kółka to 6,8 tony (bez felgi).
Największy żuraw samojezdny
Tak, to na co zawsze mówiliście dźwig jest tak naprawdę jest żurawiem A największym z nich jest Liebherr LTM 11200-9.1
Potężna maszyna o maksymalnym udźwigu 1200 ton ramieniu o długości 100 metrów (można zamontować dodatkową kratownice, wtedy wysięg może wynieść nawet 176 metrów). Teleskopowy wysięgnik jest zbudowany z 8 sekcji po 16 metrów każda. Masa balastu wynosi 202 tony.Układ jezdny składa się z 9 osi z czego siedem jest skrętnych (pierwsze 5 i ostatnie 2) napędzanych jest pierwsze 6. Wykorzystano zawieszenie hydropneumatyczne wyposażone w system automatycznego poziomowania. wszystkie kola wyposażone sa w hamulce tarczowe, hamulec ręczny hamuje koła od osi 3 do 8. Prędkość maksymalna wynosi 75 km/h Całość jest napędzana b cylindrowym silnikiem Diesla o mocy 671KM poprzez automatyczna skrzynię biegów o 12 przełożeniach do jazdy w przód i 2 do jazdy w tył. Pojemność zbiornika paliwa 600 litrów.
(To tyle. Jak bylo to wiecie co z tym zrobic. Jestem nowy na sadolu i to moj piewszy temat. Licze tez na wyrozumialosc:))
Dane techniczne:
-Masa: 203 tony
-Masa dopuszczalna całkowita: 592 tony
-Ładowność: 363 ton
-Długość: 14,5 m
-Szerokość: 8,8 m
-Wysokość: 7,4 m
-Wysokość załadunkowa: 6,6 m
-Silniki diesla:
* DDM/MTU
16-cylindrowy o pojemności 65 l. i mocy 2700 KM (2015 kW),
20-cylindrowy o pojemności 90 l. i mocy 3650 KM (2725 kW),
* Cummins
16-cylindrowy o pojemności 60 l. i mocy 2700 KM (2015 kW),
18-cylindrowy o pojemności 78 l. i mocy 3500 KM (2610 kW)
-Silniki elektryczne: dwa silniki prądu zmiennego firmy Siemens
-Maksymalna prędkość: 64,4 km/h.
Samochody te używane są głównie w kopalniach w USA, Chile, RPA i Australii. Po raz pierwszy został zaprezentowany na targach w Monachium, 29 marca 2004. Jest następcą modelu T 282 z 1998 roku.
Pojazd kosztuje około 3,5 miliona dolarów, klimatyzacja jest dostępna jako opcja
Największa koparka.
Mamy już wywrotkę, teraz pora ją załadować. Najszybciej zrobimy to przy pomocy koparki Terex RH 400
Posiada ona łyżkę o pojemności 45 metrów sześciennych co umożliwia zebranie na raz aż 85 ton danego materiału. Cała koparka ma potężną masę bo aż 980 ton. Jej silnik to 4400KM. Załadowanie wozidła(T 282B) to kwestia od 4-5 załadunków. Z pewnością zadziwiające będą rozmiary jaka osiąga największa koparka bo jest to aż 10 metrów wysokości. Najnowsza generacja koparki to poprawa w zakresie wydajności i niezawodności. Wyższa moc silnika i wzmocniona hydraulika doprowadziły do szybszego cyklu ładowania. W RH 400 łopata łatwo dostosowuje się do różnych produkcji bez wcześniejszego przygotowania. Ta maszyna szybko dostosowuje się do zmieniającego się otoczeniu górnictwa. Jest wydajna i efektywna.
Dobrym pomysłem na załadowanie naszego wozidła jest tez użycie ładowarki Le Tourneau L-2350
Jest to największa obecnie ładowarka kołowa na świecie, produkowana przez LeTourneau Technologies Inc. z siedzibą w Longview (Teksas) w USA . Ładowarka nie znajduje się w w produkcji seryjnej, ale jest montowana na zamówienia indywidualnych firm. W kopalniach odkrywkowych służy przy obsłudze najcięższych wozideł technologicznych. Jednorazowo jest w stanie przetransportować do 75 ton urobku.
Podstawowe dane techniczne:
-Długość całkowita : 20,9 m
-Szerokość : 7,58 m
-Wysokość : 6,45 m
-Pojemność łyżki : 40,5 m³
-Ciężar roboczy : 265 ton
-Moc użyteczna : 1715 kW (2300 KM)
Przy okazji zbiera ona laur za największe opony na swiecie (rozmiar: 70/70-57, 4 metry wysokości, 1,78m szerokosci). To więcej niż ma wysokości polska ładowarka HSW Ł-34, często jeszcze widziana na naszych budowach. Waga jednego takiego kółka to 6,8 tony (bez felgi).
Największy żuraw samojezdny
Tak, to na co zawsze mówiliście dźwig jest tak naprawdę jest żurawiem A największym z nich jest Liebherr LTM 11200-9.1
Potężna maszyna o maksymalnym udźwigu 1200 ton ramieniu o długości 100 metrów (można zamontować dodatkową kratownice, wtedy wysięg może wynieść nawet 176 metrów). Teleskopowy wysięgnik jest zbudowany z 8 sekcji po 16 metrów każda. Masa balastu wynosi 202 tony.Układ jezdny składa się z 9 osi z czego siedem jest skrętnych (pierwsze 5 i ostatnie 2) napędzanych jest pierwsze 6. Wykorzystano zawieszenie hydropneumatyczne wyposażone w system automatycznego poziomowania. wszystkie kola wyposażone sa w hamulce tarczowe, hamulec ręczny hamuje koła od osi 3 do 8. Prędkość maksymalna wynosi 75 km/h Całość jest napędzana b cylindrowym silnikiem Diesla o mocy 671KM poprzez automatyczna skrzynię biegów o 12 przełożeniach do jazdy w przód i 2 do jazdy w tył. Pojemność zbiornika paliwa 600 litrów.
(To tyle. Jak bylo to wiecie co z tym zrobic. Jestem nowy na sadolu i to moj piewszy temat. Licze tez na wyrozumialosc:))