📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 14:43
📌
Konflikt izraelsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 17:47
Witaj użytkowniku sadistic.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Dlaczego oni nie jadą poboczem?
Przecież po to ono jest.
Przecież po to ono jest.
@spmat Co dziwnego jest w w tym startowaniu?
Serio do przytomnych ludzi, bez większego na pierwszy rzut oka zagrożenia dla życia wysyła się helikopter?
To ludzie umierają bo nie ma karetki w promieniu 50 km a na dwóch miłośników skuterów wydaje się z kupe siana?
To ludzie umierają bo nie ma karetki w promieniu 50 km a na dwóch miłośników skuterów wydaje się z kupe siana?
@cenius - kierowcy zgłaszają wypadek - 2 poszkodowanych motocyklistów, wjechał w nich samochód, czy cokolwiek, leżą i nie ruszają się - skąd mają wiedzieć w jakim są stanie ? Może nie żyją, może są tylko poobijani. Domyślnie dyspozytor pogotowia wysyła to, co najszybciej dojedzie/doleci.
A po drugie, często nawet to mniej poważnych sytuacji lata śmigło. Jeśli w danej chwili jest wolne, przelatuje obok, cokolwiek, czemu nie miałoby być wykorzystane? Bez sensu, żeby cały dzien stało na lotnisku i czekało na coś ultra mega poważnego. 90% kosztów lotniczego pogotowia ratunkowego to nie wyloty, tylko oczekiwanie. I tak trzeba płacić za personel, utrzymanie, itd. A paliwo przy tym to nie jest duża suma.
A po drugie, często nawet to mniej poważnych sytuacji lata śmigło. Jeśli w danej chwili jest wolne, przelatuje obok, cokolwiek, czemu nie miałoby być wykorzystane? Bez sensu, żeby cały dzien stało na lotnisku i czekało na coś ultra mega poważnego. 90% kosztów lotniczego pogotowia ratunkowego to nie wyloty, tylko oczekiwanie. I tak trzeba płacić za personel, utrzymanie, itd. A paliwo przy tym to nie jest duża suma.
Czy ktoś wie co oprócz tego ze trzeba być lekarzem, trzeba zrobić żeby móc latać jako lekarz na pokładzie takiego śmigłowca.
@morfeusz
Bo z założenia pas awaryjny służy do tego, aby zatrzymać się tam, gdy pojazd uległ... Awarii.
Więc jest to samochód, który nie ma możliwości dalszej jazdy - jest nie do ruszenia.
Normalne pasy zajmują samochody, które są sprawne, więc mogą się przemieszczać. W całej Europie (i nie tylko) podczas tego typu korków (szczególnie spowodowanych wypadkiem, choć o tym kierowcy aut z końca korka nie mogą wiedzieć) tworzy się pasy o wdzięcznej nazwie "korytarz ratunkowy", tj. samochody z lewego skrajnego pasa stają maksymalnie przy lewej krawędzi jezdni, a samochody ze środkowego (lub prawego) pasa stają maksymalnie przy jego prawej krawędzi. Przy aktualnej szerokości dróg szybkiego ruchu/dróg ekspresowych/autostrad - umożliwia to swobodny przejazd pojazdom uprzywilejowanym, co zresztą bardzo ładnie widać na nagraniu. I mniejsza o to, że sporo kierowców na w/w nagraniu faktycznie utrudniało (albo inaczej - nie ułatwiało) przejazdu służbom ratunkowym. Istotniejsze jest to, że znaczna większość ten przejazd ułatwiała, a to jest już przejaw znajomości przepisów oraz czystego zdrowego rozsądku.
Problemem w Polsce (i nie tylko!) jest to, że pojazdy uprzywilejowane mają bardzo ciche modulatory dźwięku. W nocy nie ma z tym problemu - bo sam błysk świateł zwraca na siebie uwagę tak przed sobą, jak i za sobą, tj. w lusterkach bocznych czy w lusterku wstecznym. Ale już w dzień? Wielokrotnie widziałem sytuację, w której kierowcy autentycznie nie mieli świadomości tego, że kilka/kilkanaście samochodów za nimi stoi pojazd uprzywilejowany. Wystarczy włączone radio i klima - i już nie słychać dźwięków, które z założenia powinny być słyszane jako pierwsze - przecież chodzi o ratowanie czyjegoś życia. To jest wg mnie błąd podstawowy. Jestem bardziej niż pewny, że nawet typowy "buc za kółkiem" - ułatwi przejazd pojazdowi uprzywilejowanemu, jeśli tylko będzie on wiedział o tym, że ktoś takiego przejazdu potrzebuje...
Sam kiedyś byłem bliski wypadku z karetką ratunkową w biały dzień. Wjeżdżałem na skrzyżowanie na zielonym świetle, podczas gdy z prawej nadjeżdżała karetka bez sygnałów dźwiękowych. Zgodnie z prawem nie był to zatem pojazd uprzywilejowany (bo taki wymaga sygnałów dźwiękowych i świetlnych). W czasie gdy wjeżdżałem na skrzyżowanie - karetki zwyczajnie nie było widać za innymi, wysoki pojazdami stojącymi po mojej prawej stronie. Przed kolizją (wypadkiem??) uchronił mnie jedynie trzeźwy umysł kierowcy karetki, który podczas wjeżdżania na skrzyżowanie solidnie użył klaksonu. Smaczku tej sytuacji dodaje fakt, że bloki mieszalne znajdowały się ponad 400 metrów od skrzyżowania - zatem wg mnie nie było najmniejszego powodu do tego, aby NIE używać sygnałów dźwiękowych. A jednak kierowcy pojazdów uprzywilejowanych mają takie, a nie inne wytyczne dot. użycia tego typu sygnałów. Zastanówcie się, dlaczego...
Więcej pisać na ten temat już zwyczajnie mi się nie chce, choć temat uważam za bardzo rozwojowy - szczególnie w kwestii kształcenia innych użytkowników dróg. Może kiedyś podejmę wyzwanie
Bo z założenia pas awaryjny służy do tego, aby zatrzymać się tam, gdy pojazd uległ... Awarii.
Więc jest to samochód, który nie ma możliwości dalszej jazdy - jest nie do ruszenia.
Normalne pasy zajmują samochody, które są sprawne, więc mogą się przemieszczać. W całej Europie (i nie tylko) podczas tego typu korków (szczególnie spowodowanych wypadkiem, choć o tym kierowcy aut z końca korka nie mogą wiedzieć) tworzy się pasy o wdzięcznej nazwie "korytarz ratunkowy", tj. samochody z lewego skrajnego pasa stają maksymalnie przy lewej krawędzi jezdni, a samochody ze środkowego (lub prawego) pasa stają maksymalnie przy jego prawej krawędzi. Przy aktualnej szerokości dróg szybkiego ruchu/dróg ekspresowych/autostrad - umożliwia to swobodny przejazd pojazdom uprzywilejowanym, co zresztą bardzo ładnie widać na nagraniu. I mniejsza o to, że sporo kierowców na w/w nagraniu faktycznie utrudniało (albo inaczej - nie ułatwiało) przejazdu służbom ratunkowym. Istotniejsze jest to, że znaczna większość ten przejazd ułatwiała, a to jest już przejaw znajomości przepisów oraz czystego zdrowego rozsądku.
Problemem w Polsce (i nie tylko!) jest to, że pojazdy uprzywilejowane mają bardzo ciche modulatory dźwięku. W nocy nie ma z tym problemu - bo sam błysk świateł zwraca na siebie uwagę tak przed sobą, jak i za sobą, tj. w lusterkach bocznych czy w lusterku wstecznym. Ale już w dzień? Wielokrotnie widziałem sytuację, w której kierowcy autentycznie nie mieli świadomości tego, że kilka/kilkanaście samochodów za nimi stoi pojazd uprzywilejowany. Wystarczy włączone radio i klima - i już nie słychać dźwięków, które z założenia powinny być słyszane jako pierwsze - przecież chodzi o ratowanie czyjegoś życia. To jest wg mnie błąd podstawowy. Jestem bardziej niż pewny, że nawet typowy "buc za kółkiem" - ułatwi przejazd pojazdowi uprzywilejowanemu, jeśli tylko będzie on wiedział o tym, że ktoś takiego przejazdu potrzebuje...
Sam kiedyś byłem bliski wypadku z karetką ratunkową w biały dzień. Wjeżdżałem na skrzyżowanie na zielonym świetle, podczas gdy z prawej nadjeżdżała karetka bez sygnałów dźwiękowych. Zgodnie z prawem nie był to zatem pojazd uprzywilejowany (bo taki wymaga sygnałów dźwiękowych i świetlnych). W czasie gdy wjeżdżałem na skrzyżowanie - karetki zwyczajnie nie było widać za innymi, wysoki pojazdami stojącymi po mojej prawej stronie. Przed kolizją (wypadkiem??) uchronił mnie jedynie trzeźwy umysł kierowcy karetki, który podczas wjeżdżania na skrzyżowanie solidnie użył klaksonu. Smaczku tej sytuacji dodaje fakt, że bloki mieszalne znajdowały się ponad 400 metrów od skrzyżowania - zatem wg mnie nie było najmniejszego powodu do tego, aby NIE używać sygnałów dźwiękowych. A jednak kierowcy pojazdów uprzywilejowanych mają takie, a nie inne wytyczne dot. użycia tego typu sygnałów. Zastanówcie się, dlaczego...
Więcej pisać na ten temat już zwyczajnie mi się nie chce, choć temat uważam za bardzo rozwojowy - szczególnie w kwestii kształcenia innych użytkowników dróg. Może kiedyś podejmę wyzwanie
aAe mnie wkurwiają te cenzury + trzęsienia kamery gdy do tego nie pokazuje, to co by się chciało.
darwinloska napisał/a:
Czy ktoś wie co oprócz tego ze trzeba być lekarzem, trzeba zrobić żeby móc latać jako lekarz na pokładzie takiego śmigłowca.
przepracować ileś tam czasu w kartce albo w szpitalnym oddziale, oprócz lekarzy latają jeszcze ratownicy medyczni, ale oni muszą jeszcze pełnić funkcję nawigatora
Pietia82 napisał/a:
Co za skurwiel, tyłem w nich wjechał...
celowo napisałem, wjechał w nich samochód, CZY COKOLWIEK, nie chodziło mi o tę konkretną sytuację, tylko ogólnie
Pożary wybuchy cobra wtf? To jakby w materiale z drogówki dali:
Pościgi kolizje chomik...
Później nie jest lepiej: 3 motory... Motor to silnik nie wiem kto to montował ale niech przestanie
Swoją drogą akumulator na handel pewnie już poszedł
Pościgi kolizje chomik...
Później nie jest lepiej: 3 motory... Motor to silnik nie wiem kto to montował ale niech przestanie
Swoją drogą akumulator na handel pewnie już poszedł
Ciśnienie skoczyło.
I chuj, że nie ma krwi/flaków/złamań.
Jak ktoś nie miał wypadku, to nie zaczai. Ja niestety miałem i takie filmiki zawsze dają do myślenia/ruszają. Jak ktoś chce, to mogę zrobić temat o tym co mi się przydarzyło
I chuj, że nie ma krwi/flaków/złamań.
Jak ktoś nie miał wypadku, to nie zaczai. Ja niestety miałem i takie filmiki zawsze dają do myślenia/ruszają. Jak ktoś chce, to mogę zrobić temat o tym co mi się przydarzyło
Mam nadzieję, że ani @Kosmodysk, ani @morfeusz_123, ani żadna z osób dająca piwa pod komentarzami tych pajaców nie ma prawa jazdy... Właśnie przez takich kierowców (co zresztą widać na filmie) czas dojazdu służb zdecydowanie się wydłuża...
Dla Waszej wiadomości (pisał już o tym @Pifffko, ale napisał to tak obszernie, że możecie nie dać rady):
W sytuacji gdy na autostradzie/drodze ekspresowej) jest wypadek, a co za tym idzie korek, auta jadące prawym pasem powinny zjechać na pas awaryjny, auta jadące lewym pasem powinny podjechać jak najbliżej barierek (analogicznie kolejne pasy) tworząc w ten sposób "korytarz ratunkowy".
Dlaczego tak?
Ano dlatego, że na awaryjnym może stać jakiś uszkodzony samochód i karetka/straż już nie przejedzie, po za tym na awaryjnym kierowcy "lubią" zostawiać to co im odpadnie od auta, lub pęknięte opony itp.
Dla Waszej wiadomości (pisał już o tym @Pifffko, ale napisał to tak obszernie, że możecie nie dać rady):
W sytuacji gdy na autostradzie/drodze ekspresowej) jest wypadek, a co za tym idzie korek, auta jadące prawym pasem powinny zjechać na pas awaryjny, auta jadące lewym pasem powinny podjechać jak najbliżej barierek (analogicznie kolejne pasy) tworząc w ten sposób "korytarz ratunkowy".
Dlaczego tak?
Ano dlatego, że na awaryjnym może stać jakiś uszkodzony samochód i karetka/straż już nie przejedzie, po za tym na awaryjnym kierowcy "lubią" zostawiać to co im odpadnie od auta, lub pęknięte opony itp.
O już są koledzy przeklejacze z youtube, ledwo film wczoraj opublikowany
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów