📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 5:32
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 3:27
Zrzutka na serwery i rozwój serwisu
Witaj użytkowniku sadistic.pl,Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.
Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
luxpiotr napisał/a:
a jak samolot może stracić masę?
na przykład zrzucając paliwo przed awaryjnym lądowaniem.
Halman napisał/a:
był prototypem ale był co jest faktem. Na poddźwiękowej szwaby widziały juz sens się w to bawić.
Halman napisał/a:
był prototypem ale był co jest faktem. Na poddźwiękowej szwaby widziały juz sens się w to bawić.
Skrzydło o zmiennej geometrii ma sens w maszynach naddźwiękowych. Kiedy skrzydło jest składane, wtedy opóźnia się pojawienie fali uderzeniowej, która powstaje przy zbliżaniu się do prędkości dźwięku. Kiedy skrzydła się rozkładają, wtedy zmniejsza się prędkość minimalna samolotu dzięki czemu dużo łatwiej nim manewrować przy niższych prędkościach, samolot podchodzi do lądowania przy dużo niższej prędkości, niż jakby skrzydła miały większy skos, taka maszyna może lądować na dużo krótszym pasie startowym co miało znaczenie na przykład przy F-14 Tomcat operujących na lotniskowcach. Polecam film "Jeszcze raz Pearl Harbor / Końcowe odliczanie", gdzie pokazana jest zmienna geometria skrzydeł, start, ładowanie z lotniskowca były pokazane, jak na dłoni. Jak widać po myśliwcach najnowszej generacji pomysł nie był do końca trafiony, a to głównie przez mechanizm poruszający skrzydłami, który był duży, ciężki i komplikował konstrukcję samolotu. Więc Messerschmitt P1011 albo był projektowany, by przekroczyć prędkość dźwięku, albo miał być poligonem doświadczalnym dla przyszłych myśliwców naddźwiękowych o zmiennej geometrii skrzydeł.
luxpiotr napisał/a:
a jak samolot może stracić masę?
Wystarczy, że w krótkim czasie zrzucił dużą ilość środków do oprysku. Wtedy samolot podrywa gwałtownie do góry. Problem był bardzo istotny w czasie II wojny światowej, kiedy to bombowce zrzucały w jednej chwili kilkanaście ton bomb. Wtedy w jednej chwili podrywało całą maszynę do góry, i kiedy płaty nośne są w złej kondycji technicznej, to może samolot złamać tak jak na tym filmie.
Autobot transformacja
radek225 napisał/a:
Do każdego
Powietrze opływające górną powierzchnię profilu lotniczego lokalnie osiąga prędkość dźwięku jeszcze zanim samolot zbliży się do macha, co doprowadza do separacji przepływu. W związku z tym, wszystkie maszyny operujące w dużym przedziale prędkości mogłyby skorzystać z zalet zmiennej geometrii. Nie istnieje zasada mówiąca, że tylko naddźwiękowe mogą zyskiwać na zmiennym kącie skosu.
Od polskiej myśli technicznej to proszę się odpierdolić. Przed państwem jedyny na świecie latający rozrzutnik gnoju o napędzie odrzutowym i to jeszcze w układzie dwupłatowca
aviation-safety.net/wikibase/270409
Data: 05-GRU-2021
Czas: 17:55 UTC
Rodzaj: Obraz sylwetki ogólnego modelu IPAN; konkretny model w tym wypadku może wyglądać nieco inaczej
Embraer EMB-202A Ipanema
Właściciel/operator: Zdjęcie Aviação Agricola
Rejestracja: PT-UZI
Numer MSN: 20001133
Ofiary śmiertelne: Ofiar śmiertelnych: 0 / osób: 1
Inne ofiary śmiertelne: 0
Uszkodzenia samolotu: Spisany (uszkodzony nie do naprawienia)
Kategoria: Wypadek
Lokalizacja: Fazenda Bom Jesus, Lagoa da Confusão, TO - Brazylia
Faza: Manewrowanie (pokazy lotnicze, gaszenie pożarów, ag.op.)
Natura: Rolniczy
Lotnisko wylotu: Fazenda Bom Jesus, Lagoa da Confusão, TO
Lotnisko docelowe: Fazenda Bom Jesus, Lagoa da Confusão, TO
Agencja śledcza: CENIPA
Narracja:
Samolot wystartował z pasa startowego Fazenda Bom Jesus w Lagoa da Confusão w Brazylii około godziny 17:50 UTC, aby przeprowadzić lokalny lot w celu zastosowania pestycydów na polu ryżowym.
Zgłoszenie zostało anulowane z powodu złych warunków pogodowych. Pilot wypuścił wodę ze zbiornika na miejsce lądowania i zaczął się wznosić, gdy oba skrzydła pękły i samolot uderzył w ziemię.
Pilot doznał kilku złamań ramion, obojczyka, kilku żeber, a także kolana.
Data: 05-GRU-2021
Czas: 17:55 UTC
Rodzaj: Obraz sylwetki ogólnego modelu IPAN; konkretny model w tym wypadku może wyglądać nieco inaczej
Embraer EMB-202A Ipanema
Właściciel/operator: Zdjęcie Aviação Agricola
Rejestracja: PT-UZI
Numer MSN: 20001133
Ofiary śmiertelne: Ofiar śmiertelnych: 0 / osób: 1
Inne ofiary śmiertelne: 0
Uszkodzenia samolotu: Spisany (uszkodzony nie do naprawienia)
Kategoria: Wypadek
Lokalizacja: Fazenda Bom Jesus, Lagoa da Confusão, TO - Brazylia
Faza: Manewrowanie (pokazy lotnicze, gaszenie pożarów, ag.op.)
Natura: Rolniczy
Lotnisko wylotu: Fazenda Bom Jesus, Lagoa da Confusão, TO
Lotnisko docelowe: Fazenda Bom Jesus, Lagoa da Confusão, TO
Agencja śledcza: CENIPA
Narracja:
Samolot wystartował z pasa startowego Fazenda Bom Jesus w Lagoa da Confusão w Brazylii około godziny 17:50 UTC, aby przeprowadzić lokalny lot w celu zastosowania pestycydów na polu ryżowym.
Zgłoszenie zostało anulowane z powodu złych warunków pogodowych. Pilot wypuścił wodę ze zbiornika na miejsce lądowania i zaczął się wznosić, gdy oba skrzydła pękły i samolot uderzył w ziemię.
Pilot doznał kilku złamań ramion, obojczyka, kilku żeber, a także kolana.
wargozaur napisał/a:
Powietrze opływające górną powierzchnię profilu lotniczego lokalnie osiąga prędkość dźwięku jeszcze zanim samolot zbliży się do macha, co doprowadza do separacji przepływu. W związku z tym, wszystkie maszyny operujące w dużym przedziale prędkości mogłyby skorzystać z zalet zmiennej geometrii. Nie istnieje zasada mówiąca, że tylko naddźwiękowe mogą zyskiwać na zmiennym kącie skosu.
Oczywiście że nie istnieje żadna zasada mówiąca że tylko samoloty naddźwiękowe powinny mieć skrzydła o zmiennej geometrii. Tyle tylko że zarówno skośne skrzydła jak i te o zmiennej geometrii projektowano z myślą o maszynach naddźwiękowych a nie pod dźwiękowych.
Jak zmienia geometrię, to wygląda jak pasikonik w locie.
Ja widziałem.
baronturbina napisał/a:
Tyś widział dromadera jak świnia niebo.
Ja widziałem.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów