Velture napisał/a:
@up
Powiedz mi proszę co się stanie po 15 minutach twojej jazdy elektrycznym i ile czasu zajmie ci ładowanie baterii Mi tankowanie zajmuje kilka sekund
Swoją drogą pewnie na torze płaskim utwardzonym byś wygrał bo ja mam terenowówki gdzie ten z napędem 4x4 ma max 66km/h a drugi z napędem na tył 81 ale w terenie byś kołami buksował w miejscu
Zgadzam się, że tankowanie jest szybsze niż ładowanie i w efekcie można jeździć praktycznie cały dzień, jednak ja tego problemu nie odczuwam. E-Revo na Li-Po 5200 mAh śmiga mi średnio 40 minut ostrej jazdy non stop w trudnym terenie. Jak kiedyś bawiłem się w trial, to baterie starczyły na ponad 2 godziny wolnej jazdy. Mam dodatkowe, zapasowe baterie. Jak uwzględnić dojazd na miejscówkę i inne czynności, robi się z tego wyjście na ponad pół dnia. Dość często wracam też zanim rozładuje pakiety do końca. Nie mówiąc o tym, że można kupić baterie o znacznie większej pojemności niż moje, które jeszcze znacznie wydłużą czas jazdy. Nie mówiąc o tym, że ładowanie trwa godzinę na jedną baterię i jest znacznie tańsze niż paliwo modelarskie, czy nawet zwykła benzyna 95.
E-Revo na bateriach 4S jedzie 55 km/h, ale na 6S już ok 104 km/h. Z terenem tez nie ma problemu, co chyba widać na filmach.
Podsumowując, owszem, auta na silnikach szczotkowych są tańsze ale wolniejsze i słabsze od spaliny, ale na silnikach bezszczotkowych już nie i tutaj jedynym minusem pozostaje cena auta i baterii. Potem zostaje już tylko jazda.
powoluku napisał/a:
Koleś na YT o nicku Headquake137 ma fajne filmiki gdzie podkłada oryginalne dźwięki aut fajna sprawa.
Tak, Headquake ma super kanał RC. Dźwięki pochodzą jednak prosto z silnika elektrycznego, po prostu nagrania są spowolnione o 50% i dlatego brzmią bardziej nisko i basowo. To co jest jednak najciekawsze, to, że koleś robi sam wszystkie karoserie, głównie z drewna i tworzyw, a wyglądają jak prawdziwe. Bazuje na podwoziu Axial SCX 10 i resztę dodaje od siebie. Taka powolna jazda autem wyglądającym realistycznie w świecie RC nazywa się trial.