18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia Soft (1) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:51
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 14:20
📌 Powodzie w Polsce - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 23:12
Avatar
pytolsky 2014-12-13, 16:00 2
Barierki powodują śmierć motocyklistów - w czym wy tu widzicie problem?
Zgłoś
Avatar
ellsworth 2014-12-13, 16:16 11
TruckR napisał/a:



Najprostszym sposobem było by zamontowanie drugiej listwy tej barierki przy ziemi tak aby nie dało się zahaczyć o słupki.

Miało by to na celu "nakierowanie" motocyklisty ślizgającego się na dupie mniej-więcej wzdłuż drogi aż wytraci prędkość bo jakby zmierzał prostopadle do barierki to i tak ma nikłe szanse prześlizgnięcia się bezpiecznie pod barierką zwłaszcza, że po drugiej stronie barierki rzadko bywa "przyjazne środowisko" , częściej rowy, drzewa i urwiska.

Fakt, że dodatkowe koszty materiału (ale z drugiej strony może komuś dupę ocalić więc nie wiem czy jest sens wspominania o dodatkowych kosztach), mogli by chociaż zrobić tak na zewnętrznych zakrętów.

W niektórych miejscach widuję takie rozwiązanie, więc "da się".

Pozdro.


Biorąc pod uwagę, że motocykliści stanowią 1% ruchu na drogach (i to w lecie, średnioroczny udział motocyklistów ruchu jest mniejszy niż błąd pomiarowy), jest to kompletnie chybione i lepiej za te pieniądze obarierować inne miejsca, bo w wielu potrzebnych miejscach barier nie ma, bo kosztują dużo.

A co do widzianych przez ciebie podwójnych, to są bariery o podwyższonej wytrzymałości i stosuje się je w wyjątkowych sytuacjach w miejscach gdzie wypadnięcie samochodu z drogi niesie ryzyko gigantycznych strat (np. zburzenie jakiegoś budynku) i one też kosztują mnóstwo kasy.

Są jeszcze bariery linowe. Te są dopiero wesołe dla motocyklistów. Tną ich niczym takie urządzenie do cięcia gotowanych jajek z metalowymi sznureczkami. Potem ich trzeba zbierać do kupy, żeby w ogóle stwierdzić kto to był.
Zgłoś
Avatar
Wakul 2014-12-13, 16:34
nie patrzył w lusterka
Zgłoś
Avatar
Bodziosowy111 2014-12-13, 16:36
Jak można kurwa złamać szyje? tak samo jak kolano?
Zgłoś
Avatar
w................3 2014-12-13, 17:25 1
Zamiast takich barierek powinni stawiać stadka cyganów koło dróg,
nie wiem tylko czy liczba wypadków by nie wzrosła...
Zgłoś
Avatar
solidsnake 2014-12-13, 17:58
Bodziosowy111 napisał/a:

Jak można kurwa złamać szyje? tak samo jak kolano?



na przykład można złamać sobie wyrostek kręgu szyjnego, wogule złamać kark (co jak już napisał kolega wcześnij nie koniecznie idzie w parze z przerwaniem rdzenia) w sumie to łamie się tak samo jak każda inne kość
Zgłoś
Avatar
Riazek 2014-12-13, 21:50
Znawcy tematów barierek się znaleźli. Te "maszynki do zabijania motocyklistów" więcej ludzi ratują, niż zabijają.
Wyobraźcie sobie teraz poślizg na moście. Bez barierki lecisz na dół, i masz marne szanse na przeżycie... A odnosząc się do alternatyw dla barierek... Nie wiem jak chcecie osiągnąć coś, to nie będzie dla motocyklistów groźne, a jednocześnie będzie mogło zatrzymać rozpędzone auto...
Zgłoś
Avatar
tmx2oo4 2014-12-14, 0:30
A jak dla mnie osoba decydująca się na motor powinna znać ryzyko i się z nim pogodzić. Chcesz zapierdalać na dwóch oponkach bez tony blachy wokół- proszę bardzo, tylko załóż konto na koszty pogrzebu. Nie bez przyczyny ludzkość wymyśliła bezpieczne pojazdy czterokołowe.
Zgłoś
Avatar
KorkyTaczer 2014-12-14, 11:32
@NieWiemZeWiem
a po co maja drzewa niszczyc? Zobacz takie sobie rosnie latami, nikomu nie przeszkadza dlaczego ma cierpiec oszpecone przez jakiegos glomba? Widzisz, po to sa barierki, zeby lasy byly ladne
Zgłoś