18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (3) Soft Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Wesprzyj nas Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 5:32
📌 Konflikt izrealsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 3:27
Afera drogowa.
Jopas91 • 2013-02-08, 19:56
Już wiadomo czemu Grodzkie i sprawa związków partnerskich była ak ważna dla naszych "elit" politycznych. ABW opublikowało stenogramy związane z budowa autostrad i obwodnic.

STENOGRAM I

Dyrektor GDDKiA: I teraz ci powiem jedną rzecz, że dzisiaj złapali Budimex na Wyszkowie (wartość kontraktu 120 mln zł, odchylenia od normy sięgały 28 proc. – od red.). Musimy być bardzo ostrożni!
Członek zarządu TEERAG ASDAG: A mnie niech badają..
Dyrektor GDDKiA: Wiesz na czym ich złapali?
Członek zarządu TEERAG ASDAG: No?
Dyrektor GDDKiA: Na grubościach i na nasiąkliwości.
Członek zarządu TEERAG ASDAG: Betonu?
Dyrektor GDDKiA: Nie, ścieralna nie była dowałkowana. I to jak! Wiesz co zrobili? Sprowadzili wóz strażacki, kazali im polać na drodze rozlać wodę i później wiercili próbki.
Członek zarządu TEERAG ASDAG: To skurwysyny w dupę jeża.
Dyrektor GDDKiA: Na moście w Wyszkowie.
Członek zarządu TEERAG ASDAG: To nas złapią? Jak na tych mostach? No wygląda to źle jak się idzie, bo woda tam stoi, wychodzi na zewnątrz.
Dyrektor GDDKiA:To wiemy. Tak, tak…
Członek zarządu TEERAG ASDAG: Coś z tym trzeba zrobić. Albo zerwać, albo poczekać jak się rozsypie i wtedy wymienić. Wydłużyć gwarancję i 3 sezony od razu pokażą o co chodzi.

*TEERAG ASDAG wygrał przetarg na realizację II etapu południowej obwodnicy Warszawy Puławska – Lotnisko – Marynarska w Warszawie wraz z dojazdem do Okęcia o wartości 1,12 miliarda złotych.

STENOGRAM II

Były dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad do członka zarządu Mostostalu-Warszawa, który za 146 milionów złotych przebudował obwodnicę Białegostoku:

Dyrektor GDDKiA:Dzisiaj mamy coś takiego, że mam badania kieleckie, które mówią tam o 220 tysiącach metrów kwadratowych, które są niewłaściwe i badania lubelskie które mówią o 40 tysiącach. (…) Komisja wpisuje, że przyjmuję warunki lubelskie jako ostateczne! Na 400 metrach proponujecie wymianę tej konstrukcji nawierzchni szorstkiej. Jeżeli jest OK – klasnę wam wszystko i już. Albo wprowadzić ograniczenia do 100 km, potrącić za te 40 tysięcy metrów. To wszystko, no!
Dobra. Na razie. Będę musiał skończyć z tobą rozmowę. Mamy na to czas powolutku.

Następnie wspomniany członek zarządu spółki dzwoni do swojego pracownika:

Pracownik Mostostalu-Warszawa: Ustaliliśmy ostatecznie, że oni zlecą do Instytutu Badawczego Dróg i Mostów ponowne badanie szorstkości tych odcinków, żeby sprawdzić czy ten wynik ostatni jest najkorzystniejszy, a przy którym droga hamowania jest prawidłowa! Czyli pomimo to, że ten wskaźnik szorstkości nie jest taki, jak podany jest w specyfikacji, to daje to możliwość jak gdyby bezpiecznego korzystania z tej drogi. Bez potrzeby stawiania znaków ograniczających prędkość (…).

STENOGRAM III

Kontrola jakości na budowie odcinka autostrady Siedlce – Kałuszyn. Prezes wykonawcy rozmawia z kierownikiem budowy, a później z pracownikiem GDDKiA:

Kierownik budowy: No panie dyrektorze, źle wyszło z tymi próbkami, no, wyszło nam za mało asfaltu. Ja byłem na 100 proc. że to są dobre próbki, bo przebadaliśmy jedną i wyszło nam dobrze. Oddaliśmy to na Korkową (laboratorium GDDKiA mieści się na ulicy Korkowej w Warszawie – od red.).
Próbowałem z nimi rozmawiać ale oni wszystkich obdzwonili dookoła.

Prezes PBDiM: Zamiast wziąć próbki pobrać sobie samemu…

Kierownik: Podmieniliśmy te próbki z nadzoru które były. Na wszelki wypadek. I tak podmieniliśmy, że też wyszło, że za mało asfaltu znowu na tej dwójce.

Następnie prezes PBDiM dzwoni do inspektora pracującego w laboratorium:

Prezes PBDiM: Mam taką sprawę, złe próbki dali do badania. No nie takie próbki dali, no po prostu, które są nie z dwójki.
Inspektor GDDKiA: To musicie pismo wysłać wyjaśniające. Bo gdzie te zaniżone asfalty są?
Prezes PBDiM: No, nie z tej drogi wzięli.
Inspektor GDDKiA: Słuchaj, wszystko odkręcimy. Chyba nigdy nie było przypadku, że coś nie chciałem pomóc?
Prezes PBDiM: Nie. Zgadza się.
Inspektor GDDKiA: No. To, żebyście napisali dobrze.

Co na to don Donaldinio?

Ano to
"Polska buduje najwięcej dróg w Europie, więc wpadki jakościowe mogą się czasem zdarzyć.”

Jak widać to tylko wpadki jakościowe, więc nie ma się co martwić

Teraz zobaczmy co w tym czasie było ważne dla serwisów internetowych jakże rzetelnych i praworządnych.

Gazeta.pl



Wirtualnapolska



Onet



Interia



I na koniec perełka prosto od towarzysza Lisa naTemat



źródło
polskiepiekielko.pl/2013/02/grodzki-robi-za-zaslone-dymna-dla-gigantyc... + google
Zgłoś

Zrzutka na serwery i rozwój serwisu

Witaj użytkowniku sadistic.pl,

Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.

Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
Jopas91 2013-02-09, 10:09 1
Wygrzebałem wiekszą część wypowiedzi donaldinia co do afery. Miłego wkurwu

Polska jest najlepiej, a nie najgorzej wydającym europejskie pieniądze krajem w UE - powiedział premier Donald Tusk. Podkreślił, że to nie jego opinia, ale instytucji unijnych. Jestem autentycznie wkurzony, gdy słyszę polityków mówiących, że jest inaczej- mówił szef rządu

Tusk był pytany podczas środowego briefingu prasowego o nieprawidłowości, do jakich ma dochodzić przy budowie polskich dróg, oraz o to, czy wstrzymanie przez Komisję Europejską refundacji pieniędzy przeznaczonych na drogi w naszym kraju nie jest sygnałem, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad działa źle.

"Jeśli chodzi o jakość budowanych w Polsce dróg i mostów, to ona oczywiście nie zawsze i nie wszędzie jest zadowalająca" - przyznał szef rządu. "Przez setki lat Polska uchodziła za negatywny symbol, za takie miejsce w Europie, gdzie nie sposób zbudować dobrą drogę lub dobry most. To się zmieniło, ale w sytuacji, kiedy budujemy najwięcej kilometrów dróg w całej Europie, przy naszych nienajlepszych doświadczeniach, wpadki jakościowe od czasu do czasu będą się zdarzały" - dodał.

Zgłoś
Avatar
ypsilanti 2013-02-09, 10:10 2
Śmieszne jak opozycja pierdoli jakichś o tematch zastępczych, a którego kanału byś nie włączył to siedzi menda jedna z drugą i nakręcają te "tematy zastępcze", a później płaczą, że media nie mówią o poważnych sparawach. Banda zakłamanych idiotów.
Zgłoś
Avatar
Skowroniasty 2013-02-09, 10:35
W gwoli ścisłości - nie istnieje coś takiego jak obwodnica Białegostoku. Remont i budowa ulic w ciągu tzw. Trasy Generalskiej to inwestycja stricte miejska(realizowana przez Urząd Miejski Białystok).
Inwestycja o którą chodzi to prawdopodobnie S8 Białystok - Jeżewo (przetarg wygrał chyba Strabag- Mota Engil)
Zgłoś
Avatar
cerastes 2013-02-09, 11:31 9
Wystarczy tylko wrócić do ustawy z 1921r.
Zgłoś
Avatar
K................s 2013-02-09, 13:24
Dziękujmy Bogu, że nie budujemy elektrowni. Jak ona wyglądałaby, zbudowana przez firmę która wygrałaby przetarg? Na litość boską, czy nikt nie widzi że przetargi to rozwiazanie po prostu złe? Taki przykład:

Mieszkasz sobie nad rzeką, nad nią są drzewa. Rzeka posiada system informujacy o poziomie wody. kosztował w cholerę. jest ich pelno nad kilkoma rzekami. Można nawet stan wody w internecie oglądać. pomijając to, Jedno z drzew trzeszczy i przegina się w kierunku lini wysokiego napięcia. Zglaszasz to do urzedu, soltysa itp. Przyjeżdżają i ogladają. Muszą ogłosić przetarg na ścięcie drzewa. To trwa pare miesięcy. Drzewo spada na "zero". Zero lezy na ziemii, dziecko przechodzące obok ginie.

W normalnej Polsce, byłby zatrudniony Pan Jasiu. Wbijałby paliki w dno rzeki aby ludzie mogli obserwować stan wody, przechadzałby sie codziennie w poszukiwaniu nieprawidłowości. Znalazłby dziwnie trzeszczące drzewo. Wziałby na pomoc rolnika z traktorem. Ścieliby, wywiezli i.......dziecko przeżyłoby spacer. Ponadto Jasiu miałby zatrudnienie, płaciłby zus w razie jakby się popsuł a panstwo stać byłoby na naprawianie jasia. W przeciwieństwie do tych urządzeń. Które zresztą mają gwarancję na 2 lata. Potem trzeba w to ładować pieniądze.

I po co taki system? Po co? Zebyśmy w internecie mogli obserwować rzekę? Nie lepiej wyjść? Pogadać z Panem Jasiem?
Pójdzmy za ciosem....

Zainstalujmy system który będzie nas informował czy jest dzień czy noc.
Zgłoś
Avatar
Incognitus 2013-02-09, 13:56
TEERAG ASDAG w Ostrołęce (niedaleko Wyszkowa) zrobiła "obwodnicę" . Okazało się, że wylali asfalt wprost na utwardzony żwir. Oczywiście nikt za to nie beknie bo okres gwarancji wynosił jeden rok. Jeździć się nie da.
Zgłoś
Avatar
Marbax 2013-02-09, 14:46
Ptoon napisał/a:

Każdy prezes, który teraz ma 40-50-60 lat był wychowywany i kształtował swój charakter w PRL. Wtedy pracował każdy, a nikt nic nie robił. Każdy chciał ugrać coś dla siebie, pomimo że wszystko było wspólne. Jak się coś budowało to nie było żadnej odpowiedzialności za swoją pracę, bo i tak było wiadomo że propaganda naprostuje. Czym skorupka za młodu nasiąknie tym na starość trąci. Nie mówię, że każdy na wyższym stanowisku ma zamiast kręgosłupa moralnego, sprężynkę lewactwa ale jak widać jest takich dużo za dużo.


Wybacz, ale w 89' miałem 17 lat i chodziłem do szkoły. Dziś mam 40 i całe moje zawodowe życie odbywało się już w warunkach rynkowych. Powiem więcej na początku lat 90' był prawdziwy wolny rynek, nieregulowany i drapieżny, który legatów wypluwał natychmiast. Dziś to sielanka.
Zgłoś
Avatar
atha 2013-02-09, 19:18
Pracuję przy budowie dróg i mogę powiedzieć że jest dużo gorzej niż myślicie. Ale to nie tylko wina wykonawców ale przede wszystkim głupich przepisów i przekrętów, łapówek.
Zgłoś
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na rok. 6,50 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem