18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (2) Soft (1) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 23:05
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 21:41
🔥 Głaskanie misia - teraz popularne
Avatar
barni123pl 2019-11-19, 7:36 1
Twardy do Konica
Zgłoś
Avatar
IOI 2019-11-19, 7:57 2
spalil hamulce na zjezdzie, dupa nie kierowca
Zgłoś
Avatar
żmij 2019-11-19, 8:05 25
IOI napisał/a:

spalil hamulce na zjezdzie, dupa nie kierowca



Może i spalił, ale wybrnął ładnie.
Zgłoś
Avatar
bercisko 2019-11-19, 8:16 2
Kurwa moja winnica!
Zgłoś
Avatar
~Velture 2019-11-19, 10:35
żmij napisał/a:

Może i spalił, ale wybrnął ładnie.



No zajebiście wybrnął kasując tego dostawczaka. Przepięknie. Nie jestem w stanie sobie wyobrazić aby mogło się to inaczej skończyć.
Zgłoś
Avatar
hutsch 2019-11-19, 11:09 65
~Velturałkę napisał/a:

No zajebiście wybrnął kasując tego dostawczaka. Przepięknie. Nie jestem w stanie sobie wyobrazić aby mogło się to inaczej skończyć.



Tak, mógł na przykład nie wyrobić na zakręcie i wyjebać z kimś czołowo, ryzykując tym samym życie kilku osób w tym swoje...
Odpowiedzialnie to ogarnął, pomyśl zanim coś napiszesz.
Zgłoś
Avatar
areekdee 2019-11-19, 12:26 11
Piwo za opanowanie i zachowanie trzeźwości umysłu w takiej sytuacji
Zgłoś
Avatar
darayavahus 2019-11-19, 12:34 2
Hamowanie silnikiem??
Zgłoś
Avatar
DoubleBorger 2019-11-19, 14:48 4
darayavahus napisał/a:

Hamowanie silnikiem??



Zależy ile miał załadowane, silnik nie wszystko wyhamuje.

Do panów powyżej, hamulce mogły przestać działać nie tylko z przegrzania, zaniedbanie stanu technicznego, w chłodniach mogą zamarzać wężyki od hamulców (w ciężarowych nie spotkałem płynu hamulcowego, pneumatyka), jakakolwiek nieszczelność w zbiorniku, poniżej 7 barów hamulce nie dają rady.

Mogę być w błędzie, subiektywna opinia.
Zgłoś
Avatar
radek225 2019-11-19, 15:18
Jeżeli była to ciężarówka powyżej 3,5 tony, to prócz hamulców pneumatycznych i hamowania silnikiem jest jeszcze retarder, który służy głównie do zwalniania podczas długiego zjazdu z góry.
Zgłoś
Avatar
Kazan13 2019-11-19, 15:20 2
szacun dla kierowcy, nieważne co z żelazem , grunt że udało się to zatrzymać i nikt nie zginął ... prędkość była już zacna.
Zgłoś
Avatar
IOI 2019-11-19, 17:51
radek225 napisał/a:

jest jeszcze retarder,..


w starych trupach nie ma

DoubleBorger napisał/a:

...w chłodniach mogą zamarzać wężyki ....


ty tak serio? pokaz mi jakas ktora ma poprowadzone weze od pneumatyki w chlodni, bo niewierze ze ktos mogl wpasc wogle na taki pomysl...
Zgłoś
Avatar
Betonix25 2019-11-19, 21:34
Cytat:

IOI
w starych trupach nie ma

Zależy jaka jakość pojazdu. Z tego co wiem to były już w autobusach produkowanych w latach 90. Więc wg twojej opinii w starym trupie. Zresztą pierwszy elektryczny retarder opatentowany został przed II wojną światową.
Zgłoś
Avatar
DoubleBorger 2019-11-20, 2:24
IOI napisał/a:

w starych trupach nie ma
ty tak serio? pokaz mi jakas ktora ma poprowadzone weze od pneumatyki w chlodni, bo niewierze ze ktos mogl wpasc wogle na taki pomysl...



A widzisz, nie wiem czy była to francja czy hiszpania, facet na parkingu mi pokazywał, faktnaczepa raczej zaniedbana, ale jest to możliwe.

radek225 napisał/a:

Jeżeli była to ciężarówka powyżej 3,5 tony, to prócz hamulców pneumatycznych i hamowania silnikiem jest jeszcze retarder, który służy głównie do zwalniania podczas długiego zjazdu z góry.



Retarder - w zasadzie hamulec pomocniczy, bo retarder to jedno z tych rozwiązań hamulca alternatywnego, ale nienistotne. Ważne, żeby wiedzieć na jakiej zasadzie działa, bo o ile w mercedesach są dławiki, czyli hamowanie silnikiem. Nie znam wszystkich rozwiązań, ale na śliskiej nawierzchni retarder może zblokować most = czyli jakby ręczny zaciągnąć, ale są retardery, podobno w scanii, które są sprzężone z abs i jakoś to lepiej działa. Osobiście jeździłem tylko mercedesem więc dławika zawsze używałem. W każdym razie trzeba wiedzieć czym się jeździ, a wtedy decydować jak zwalniać auto w bezpieczny sposób. Decyzja kierowcy jak najbardziej poprawna, nie miał żadnego najazdu do wychamowania, najważniejsze, że nie rozpaćkał innego kierowcy
Zgłoś