Mają rozmach skurwysyny
📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
18 minut temu
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 3:27
Zrzutka na serwery i rozwój serwisu
Witaj użytkowniku sadistic.pl,Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.
Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
nanab napisał/a:
Doszkol sie, to naprawde nie jest jakas wielka wiedza a pozwoli ci kiedys nie wyjsc na debila tak jak tutaj. poczytaj dlaczego stosuje sie w samochodach dyferencjaly. W tym rowerze masz kola spiete an sztywno wiec zawzze beda sie obracac z ta sama predkoscia
Poczytaj o wolnobiegach rowerowych nie jest jakaś wielka wiedza, a pozwoli ci kiedyś nie wyjść na debila tak jak tutaj.
bezduch napisał/a:
nanab ale dojebałeś, w samochodzie masz dwa koła na jednej osi i przy skręcie jedno pokonuję mniejszą odległość po to dyżur aby dostosować ich prędkości. I co to ma do hują wspólnego w skręcaniu rowerem?
A w rowerze masz 2 kola skretne i oba pokonuja w zakrecie taka sama odleglosc?
thuser napisał/a:
Poczytaj o wolnobiegach rowerowych nie jest jakaś wielka wiedza, a pozwoli ci kiedyś nie wyjść na debila tak jak tutaj.
to zes dojebal. chyba nie wiesz co to jest wolnobieg, podpowiem ze nie sluzy do roznicowania predkosci miedzy kolami.
Subaru już 20 lat temu zaprezentowało rower 2x2.
Mój dziadek miał motor 3 kołowy , z napędem na 3 koła .
Napęd był już opracowany wcześniej przez yamahe, problem jest taki, że podczas wyścigów cross najlepszą techniką pokonywania szybko ciasnych zakrętów jest niewielkie "zakopanie" przedniego koła i "drift", czyli wchodzimy w zakręt, przednie koło pozostaje w miejscu (lub przemieszcza się na niewielkim dystansie w stosunku do tylnego) odkręcamy gwałtownie gaz, wyprowadzamy tył na nowy tor i zakręt pokonany. Napęd na przednie koło nie pozwala na takie coś. Jednak w sytuacji kiedy można nim sterować wydaje się to całkiem rozsądne. Kwestia tylko żywotności całego układu. Jak wiadomo motocykle typu cross często spotykają się gwałtownie z ziemią lub innymi przeszkodami.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Fajny mechanizm, ale mam nadzieję że pod tym kaskiem też ma stałe AWD
Yamaha bodajże miała w ofercie motocykl z napędem na oba koła, ale jeśli dobrze pamiętam to przednie było napędzane silnikiem elektrycznym
Nie wiem jak to wypada w motorku, ale w rozwiązanie z filmiku w rowerze nie ma racji bytu ze względu na brak mechanizmu różnicowego między kołami. Jeśli napęd przedniego koła byłby podłączony nie z tylnego a bezpośrednio z pedałów to wtedy wolnobieg faktycznie spełnił by tą rolę i w zakręcie byłby napęd tylko przedni (tylne koło z racji na niższą prędkość obrotową niż przednie szło by na luzie tak samo jak wtedy gdy nie pedałujemy) Jest jedna wada tego rozwiązania - napęd na tylne koło musiałby być podłączony na sztywno (bez biegów), a w rozwiązaniu z filmiku biegi są i dotyczą obu kół.
W przednim kole jest sprzęgło jednokierunkowe (wolnobieg) dodatkowo przekładnia z tylnego koła do przedniego nie wynosi 1:1, na przednie koło przekazywane jest około 80% prędkości. Czyli przy normalnej jeździe mechanizm na przedzie jest pasywny(tak jak pedały, gdy jedziemy a nie pedałujemy). Zadziała dopiero jak przednie koło się zakopie, zwolni z innego powodu lub tylne koło wpadnie w poślizg przez co prędkością dogoni przednie koło.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów