18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (4) Soft (5) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 22:48
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: 11 minut temu
🔥 Śmierć na tankowcu - teraz popularne
Avatar
thuser 2015-03-15, 0:31 1
nanab napisał/a:


Doszkol sie, to naprawde nie jest jakas wielka wiedza a pozwoli ci kiedys nie wyjsc na debila tak jak tutaj. poczytaj dlaczego stosuje sie w samochodach dyferencjaly. W tym rowerze masz kola spiete an sztywno wiec zawzze beda sie obracac z ta sama predkoscia



Poczytaj o wolnobiegach rowerowych nie jest jakaś wielka wiedza, a pozwoli ci kiedyś nie wyjść na debila tak jak tutaj.
Zgłoś
Avatar
nanab 2015-03-15, 1:05
bezduch napisał/a:

nanab ale dojebałeś, w samochodzie masz dwa koła na jednej osi i przy skręcie jedno pokonuję mniejszą odległość po to dyżur aby dostosować ich prędkości. I co to ma do hują wspólnego w skręcaniu rowerem?


A w rowerze masz 2 kola skretne i oba pokonuja w zakrecie taka sama odleglosc?
thuser napisał/a:



Poczytaj o wolnobiegach rowerowych nie jest jakaś wielka wiedza, a pozwoli ci kiedyś nie wyjść na debila tak jak tutaj.


to zes dojebal. chyba nie wiesz co to jest wolnobieg, podpowiem ze nie sluzy do roznicowania predkosci miedzy kolami.
Zgłoś
Avatar
Szatan_Piekielny 2015-03-15, 1:05
Subaru już 20 lat temu zaprezentowało rower 2x2.
Zgłoś
Avatar
t................a 2015-03-15, 1:33
Mój dziadek miał motor 3 kołowy , z napędem na 3 koła .
Zgłoś
Avatar
Kubinek 2015-03-15, 2:29
Ruscy już dawno opatentowali napęd 3x3
Zgłoś
Avatar
august1898 2015-03-15, 8:02
Napęd był już opracowany wcześniej przez yamahe, problem jest taki, że podczas wyścigów cross najlepszą techniką pokonywania szybko ciasnych zakrętów jest niewielkie "zakopanie" przedniego koła i "drift", czyli wchodzimy w zakręt, przednie koło pozostaje w miejscu (lub przemieszcza się na niewielkim dystansie w stosunku do tylnego) odkręcamy gwałtownie gaz, wyprowadzamy tył na nowy tor i zakręt pokonany. Napęd na przednie koło nie pozwala na takie coś. Jednak w sytuacji kiedy można nim sterować wydaje się to całkiem rozsądne. Kwestia tylko żywotności całego układu. Jak wiadomo motocykle typu cross często spotykają się gwałtownie z ziemią lub innymi przeszkodami.

Pozdrawiam.
Zgłoś
Avatar
Mercury001 2015-03-15, 8:25
Fajny mechanizm, ale mam nadzieję że pod tym kaskiem też ma stałe AWD
Zgłoś
Avatar
Modzin 2015-03-15, 8:54
Stare, chłopaki w Superenduro stosuja już od dawna
Zgłoś
Avatar
primas 2015-03-15, 16:35
Yamaha bodajże miała w ofercie motocykl z napędem na oba koła, ale jeśli dobrze pamiętam to przednie było napędzane silnikiem elektrycznym
Zgłoś
Avatar
matemat 2015-03-15, 19:40
Nie wiem jak to wypada w motorku, ale w rozwiązanie z filmiku w rowerze nie ma racji bytu ze względu na brak mechanizmu różnicowego między kołami. Jeśli napęd przedniego koła byłby podłączony nie z tylnego a bezpośrednio z pedałów to wtedy wolnobieg faktycznie spełnił by tą rolę i w zakręcie byłby napęd tylko przedni (tylne koło z racji na niższą prędkość obrotową niż przednie szło by na luzie tak samo jak wtedy gdy nie pedałujemy) Jest jedna wada tego rozwiązania - napęd na tylne koło musiałby być podłączony na sztywno (bez biegów), a w rozwiązaniu z filmiku biegi są i dotyczą obu kół.
Zgłoś
Avatar
thuser 2015-03-15, 22:22
W przednim kole jest sprzęgło jednokierunkowe (wolnobieg) dodatkowo przekładnia z tylnego koła do przedniego nie wynosi 1:1, na przednie koło przekazywane jest około 80% prędkości. Czyli przy normalnej jeździe mechanizm na przedzie jest pasywny(tak jak pedały, gdy jedziemy a nie pedałujemy). Zadziała dopiero jak przednie koło się zakopie, zwolni z innego powodu lub tylne koło wpadnie w poślizg przez co prędkością dogoni przednie koło.
Zgłoś