📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 20:34
📌
Konflikt izraelsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 17:47
Witaj użytkowniku sadistic.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Pomimo takiej ilości wody to było bardziej suche niż dowcipy Ratoshiego...
brawa dla organizatorów za wyznaczenie trasy w kolizji z białą flotą, przynajmniej dzieci się nauczą, że ta ma pierwszeństwo na wodzie
nowynick napisał/a:
brawa dla organizatorów za wyznaczenie trasy w kolizji z białą flotą, przynajmniej dzieci się nauczą, że ta ma pierwszeństwo na wodzie
Na jakiej podstawie? Pytam poważnie - do tej pory sądziłem, że obowiązuje bezwzględne pierwszeństwo z prawej strony, niezależnie od wielkości...
Dzieciaki płyną prawym halsem i teoretycznie powinny mieć pierwszeństwo, ale nie wiem jak to jest w przypadku kolizyjnej z łodzią motorową. Może jakiś ekspert się wypowie? Sam jestem ciekaw.
mp0011 prawo morza, tu nie obowiązuje reguła prawej reki.
Ogólne prawo morza mówi, że na szczycie drabinki pierwszeństwa są statki uprzywilejowane (np. służby na sygnale), następnie duże statki (w tym pływające zawodowo). To by ustępować im z drogi jest logiczne - te jednostki mają dużo większą drogę hamowania i gorszą manewrowość niż małe jachty rekreacyjne, na których wystarczy "machnąć sterem" by skręcić.
Następnie w hierarchii znajdują się małe statki żaglowe (a wśród nich windsurferzy!). Im ustępować powinny małe statki napędzane siłą mięśni ludzkich - kajaki, łodzie wiosłowe, rowerki wodne. Pamiętajmy jednak, że niewiele wypożyczalni sprzętu wodnego wspomina o tym fakcie klientom. Nie ma więc większego sensu denerwowanie się na parę relaksującą się na kajaku która usilnie nie ustępuje pierwszeństwa. Lepiej stosować się do zasady ograniczonego zaufania.
krótko mówiąc, mniejszy ustępuje większemu.
Ogólne prawo morza mówi, że na szczycie drabinki pierwszeństwa są statki uprzywilejowane (np. służby na sygnale), następnie duże statki (w tym pływające zawodowo). To by ustępować im z drogi jest logiczne - te jednostki mają dużo większą drogę hamowania i gorszą manewrowość niż małe jachty rekreacyjne, na których wystarczy "machnąć sterem" by skręcić.
Następnie w hierarchii znajdują się małe statki żaglowe (a wśród nich windsurferzy!). Im ustępować powinny małe statki napędzane siłą mięśni ludzkich - kajaki, łodzie wiosłowe, rowerki wodne. Pamiętajmy jednak, że niewiele wypożyczalni sprzętu wodnego wspomina o tym fakcie klientom. Nie ma więc większego sensu denerwowanie się na parę relaksującą się na kajaku która usilnie nie ustępuje pierwszeństwa. Lepiej stosować się do zasady ograniczonego zaufania.
krótko mówiąc, mniejszy ustępuje większemu.
Ale tu jest pierdolenia w komentarzach.
1) Na morzu obowiązuje Międzynarodowe Przepisy o Zapobieganiu Zdarzeniom na Morzu. Ratyfikowane przez Polskę od lat 70. Poza wyjątkami statki motorowe ustępują żaglowym. Prawo mówi, że optymist (taka popierdółka jak na filmiku) ma prawo drogi przed tankowcem. Praktyka jest inna.
2) Na Polskim Śródlądziu obowiązuje
" Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych "
i tu "małe statki" ustępują.
Ruttenskog - złodzieju, ukradłeś tekst z sailbooka.
1) Na morzu obowiązuje Międzynarodowe Przepisy o Zapobieganiu Zdarzeniom na Morzu. Ratyfikowane przez Polskę od lat 70. Poza wyjątkami statki motorowe ustępują żaglowym. Prawo mówi, że optymist (taka popierdółka jak na filmiku) ma prawo drogi przed tankowcem. Praktyka jest inna.
2) Na Polskim Śródlądziu obowiązuje
" Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych "
i tu "małe statki" ustępują.
Ruttenskog - złodzieju, ukradłeś tekst z sailbooka.
To filmik z 17.06.2017, regaty miały miejsce na jeziorze Niegocin - Giżycko
Na mazurach ta "konserwa" - czyli biała flota ma pierwszeństwo nad wszystkim co się porusza po wodzie. Ponieważ przewozi ponad 12 osób i kursuje w celach zarobkowych. Ponadto ta duża krowa ma małą sterowność(ciężko się nią skręca i ma dużą drogę hamowania) a te małe łódeczki mogą zawrócić w ciągu sekundy. Błąd leży po stronie organizatorów tej imprezy, ponieważ nie organizuje się regat na szlaku mazurskim(tym bardziej dla małych dzieci), po którym poruszają się wyżej wymienione konserwy.
Tak jestem ekspertem(instruktor żeglarstwa here).
Tak jestem ekspertem(instruktor żeglarstwa here).
TT4 napisał/a:
Zapierdolił kilwater a'la MS Wilhelm Gustloff na trasie regat dla dzieci
porównanie tej mazurskiej konserwy do statku wielkości Titanica...
gregor40 napisał/a:
Prawo mówi, że optymist (taka popierdółka jak na filmiku) ma prawo drogi przed tankowcem.
nie czytałem prawa morskiego, ale na logikę to pierdolisz jak potłuczony...
nowynick napisał/a:
nie czytałem prawa morskiego, ale na logikę to pierdolisz jak potłuczony...
Prawidło 18 MPZZM
Statek o napędzie mechanicznym w drodze powinien ustąpić z drogi:
- statkowi, który nie odpowiada za swoje ruchy;
- statkowi o ograniczonej zdolności manewrowej;
- statkowi zajętemu połowem;
- statkowi żaglowemu.
(są liczne wyjątki)
więc to ty pierdolisz, żryj gruz.
Oczywiście rzeczywistość jest inna niż przepisy - pleasure crafty ustępują żegludze komercyjnej, ale wynika to z dobrej praktyki.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów