Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (8) Soft Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Wesprzyj nas Zarejestruj się Zaloguj się
Ciekawostki ze świata WRC
J................Y • 2015-02-12, 23:18
Witam, poniżej prezentuje kilka ciekawych informacji nie tylko dla fanów rajdów przygotowane przez zespół Volkswagen Motorsport.

Czy wiecie że?

… tylne skrzydło poprawia zachowanie się auta podczas „lotu” przy długich skokach? Ważący trzy kilogramy element aerodynamiczny, wykonany z włókna węglowego, poprawia docisk tylnej osi na zakrętach, ale przede wszystkim zapewnia odpowiedni „lot” przy długich skokach. Gdyby nie było tylnego skrzydła, Polo R WRC lądowałoby „dziobem” w dół.

… drzwi boczne ważą o połowę mniej niż drzwi seryjnego Polo? Ponieważ zrezygnowano z elektronicznych systemów, na przykład otwierania szyb, drzwi WRC ważą około dwunastu kilogramów. Dla porównania – drzwi seryjnego Polo ważą ok. 25 kilogramów.

… zaciski hamulców World Rally Car’a są chłodzone cieczą? W samochodach seryjnych, a także w bolidach Formuły 1, hamulce chłodzone są wyłącznie powietrzem. W porównaniu z Formułą 1, samochody rajdowe nie rozwijają takich prędkości, aby tarcze hamulcowe mogły być skutecznie chłodzone jedynie pędem powietrza.

… hamulce tarczowe Polo R WRC wytrzymują temperatury do 900 stopni Celsjusza? W Rajdowych Mistrzostwach Świata stosowane są wentylowane, stalowe tarcze hamulcowe. Angielska firma Alcon produkuje wyczynowe hamulce o średnicy 355 milimetrów (na przedniej osi).

… jeden silnik zalicza średnio pięć rajdów? Jednostka napędowa jest przez ten czas zaplombowana i nadzorowana przez FIA. Po tym okresie przeprowadzany jest przegląd. Silnik jest rozkładany na 300 pojedynczych części, każda część i każda śruba są mierzone przez dział zapewnienia jakości z dokładnością do jednej tysięcznej milimetra (1 m). Dla porównania, ziarenko soli jest 500 razy większe a ludzki włos – 150 razy.

… maksymalne ciśnienie hamowania zmierzone w Polo R WRC w 2014 roku wyniosło 74,8 bara? Aby poczuć takie ciśnienie, trzeba zanurzyć się na głębokość 748 metrów. Uwaga – nie każda łódź podwodna wytrzyma takie ciśnienie.

… Volkswagen Motorsport jeździ na europejskie rajdy siedmioma samochodami ciężarowymi? Przewożą one wszystkie trzy Polo R WRC, kompletne wyposażenie potrzebne podczas rajdów, biuro dla inżynierów i kierownictwa zespołu, wszystkie części zamienne, narzędzia, obręcze kół, opony na stojakach, myjnię do części oraz elementy zabudowy, potrzebnej dla serwisu. Do tego dochodzą trzy kolejne ciężarówki z zabudową na pomieszczenia, w których mogą spotykać się członkowie zespołu i przedstawiciele prasy oraz jedna ciężarówka z toaletami.

… miejsce serwisowe Volkswagena podczas rajdów w Europie przypomina halę zakładową? Łącznie stoi tam 16 szaf z częściami zamiennymi i narzędziami, ok. 40 aluminiowych skrzyń z innymi częściami oraz z narzędziami specjalnymi i dodatkowo 15 stalowych regałów magazynowych z wyposażeniem i częściami zamiennymi. W rajdach na innych kontynentach, dodatkowe elementy wyposażenia oraz części wysyłane są transportem lotniczym i zajmują miejsce w około 40 skrzyniach lotniczych.
… inżynierowie Volkswagena mają dużo do czytania? W każdym sezonie rajdowym analizują około 17,5 GB danych, co odpowiada mniej więcej 3,1 mln stron tekstu.

… Nicolaus Vouilloz, należący do „szutrowego” zespołu szpiegów Sébastiena Ogiera, jest uważany za „odkrywcę krzyżowego doboru opon”? W niepewnych lub zmiennych warunkach pogodowych kierowcy rajdowi coraz częściej wybierają mieszane opony i zakładają je na aucie „na krzyż”.

… prawie połowa członków zespołu, pracująca podczas rajdów w 2014 roku, uczestniczyła w trzech zwycięstwach Volkswagena w Rajdzie Dakar? Dokładnie – 48,35 procent grupy składającej się z zatrudnionych na stałe mechaników, logistyków i inżynierów, stało wcześniej za triumfami Race Touarega w Argentynie i Chile w latach 2009, 2010 i 2011.

… Polo R WRC w swoich dotychczasowych 26 rajdach było wystawione na różnicę temperatur, wynoszącą aż 46 stopni Celsjusza? Najniższa temperatura, w jakiej napędzane na cztery koła auto z Wolfsburga startowało od 2013 roku, to 12 stopni poniżej zera w Rajdzie Szwecji w 2013 roku. Najcieplej było podczas Rajdu Włoch w 2014 roku – plus 34 stopnie w cieniu, którego zresztą było niewiele.

… nadwozie z numerem 17 jest zupełnie wyjątkowe? W Rajdzie Francji w 2013 roku doprowadziło załogę Ogier/Ingrassia do zwycięstwa i zdobycia tytułów mistrzów świata. Także w roku 2014 „siedemnastka” startowała w rajdach. Jeżeli spojrzy się na auto pod odpowiednim kątem, można zauważyć lekkie wgniecenia na dachu – francuski kierowca i pilot tańczyli na nim ciesząc się z tytułów mistrzowskich.

… tak zwane „szwedzkie kolce” mają siedem milimetrów długości? Tylko raz w roku, właśnie w Szwecji, w Rajdowych Mistrzostwach Świata stosowany jest ten specjalny model opon Michelin Alpin. 380 kolców w każdej oponie wykonanych jest z wolframu. Wgryzają się one w zamarzniętą nawierzchnię odcinków specjalnych i zapewniają większą przyczepność niż opony w rajdach na szutrze.

… zmiana specyfikacji Polo R WRC z szutrowej na asfaltową zajmuje mechanikom Volkswagen Motorsport około 60 minut? Harmonogram przewiduje na tę zmianę maksymalnie 75-minutowy serwis. 15 minut, które zostaje mechanikom zespołu Volkswagena, ze spokojem wystarczy na szybką wymianę… skrzyni biegów.

źródło: wrc.net.pl
Zgłoś
Witaj użytkowniku sadistic.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
Teodorr 2015-02-13, 0:15
355mm rozumiem, ze na cala tarcze?
Zgłoś
Avatar
Kaczorowy 2015-02-13, 0:19 4
nie kurna , na połowę ...
Zgłoś
Avatar
Radysh 2015-02-13, 7:52 2
Polo... WarcyRycyCescy.
Zgłoś
Avatar
k................m 2015-02-13, 8:51
JAN PALONY napisał/a:


… zaciski hamulców World Rally Car’a są chłodzone cieczą? W samochodach seryjnych, a także w bolidach Formuły 1, hamulce chłodzone są wyłącznie powietrzem. W porównaniu z Formułą 1, samochody rajdowe nie rozwijają takich prędkości, aby tarcze hamulcowe mogły być skutecznie chłodzone jedynie pędem powietrza.



Tak do jednego się tylko przyp🤬olę dla jaj. Co ma chłodzenie tarcz do zacisków? Jaki gimbus to pisał?
Zgłoś
Avatar
rapidu 2015-02-13, 8:52 1
jakiś Fan WieśWagenów - nie czytam
Zgłoś
Avatar
A................y 2015-02-13, 10:03 2
Ty kużwa w szmelcwagenie pracujesz , ze taka reklamę tu strzelasz?.
Na pewniaka chce się nachapać piwek od właścicieli passeratti i swetrów w tdi
Zgłoś
Avatar
protagonista 2015-02-13, 12:01
Na harda!
Zgłoś
Avatar
P................2 2015-02-13, 19:52 1
Zapomniałeś dodać "artykuł sponsorowany", won na drzewo z czymś takim. Reklam tu nie potrzeba.
Zgłoś
Avatar
CichaWoda 2015-02-13, 22:55 2
dziękuje za reklame wieswagena, nie skorzystam
Zgłoś
Avatar
k................u 2015-02-14, 2:46
Nie p🤬l
Zgłoś
Avatar
c................s 2015-02-14, 6:56 11
Jacyś zj🤬i jesteście. Że niby koleś reklamuje tutaj rajdowe Polo?
Zgłoś
Avatar
merh 2015-02-14, 7:51 1
Napisałby "fakty na temat pewnego samochodu rajdowego" i nie miałybyście dzieci takiej podniety. Typowe zachowanie buraków. Marka jak każda inna.Skalana ,jak BMW, przez chłopków,co kupują passerati zamiast malucha i poloneza,a pozniej płaczą ,że napinacz łancucha rozrzadu 1.8t kosztuje 1tys zł,albo wałek rozrzadu w tedeiczku sie wytarł i kosztuje dużo.
Zgłoś
Avatar
o................9 2015-02-14, 8:00 2
VW i motosport ^^ zwłaszcza te GTI
Zgłoś
Avatar
decode21 2015-02-14, 8:55 2
Po c🤬j pytajnik na końcu pierwszego zadania w każdej informacji? Tak jakby dziennikarz podszedł do zwycięscy biegu na 100m i zapytał: "Wygrał pan 100m w czasie 9,99 biegnąc z lekkim wiatrem w plecy, wyprzedzając drugiego o pół sekundy?"
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 12 miesięcy. 6,50 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem