@łukaszbacior widziałeś kiedyś automatyczną skrzynię? Chyba nie, bo to tradycyjny wybierak (widać nawet że przesuwa rękę w prawo przesuwając do przodu).
Aktualnie autobusy i części ciężarówek nie mają drążka nawet w automacie, tylko 3 przyciski na desce rozdzielczej (D, N i R).
W Ikarusie i jego niezsynchronizowanej skrzyni się nabierało krzepy jak się nie miało techniki. Kobiet nie brali tam zazwyczaj, ale z tego co pamiętam była jedna koło 2007 roku w Kielcach na Ikarusie (ale nie jestem pewny, czy nie był to wyjątkowo 3-4 biegowy automat).
łukaszbacior napisał/a:
biegi chodzą lekko bo to elektryczna skrzynia biegów a wy się podniecacie
"Elektryczna", tzn ze wspomaganiem jak w ciężarówkach - tam się zmienia biegi sekwencyjnie.
nowynick napisał/a:
a pamiętacie te czasy kiedy w zdezelowanym ikarusie kierowca w kabinie obwieszonej proporczykami szarpał jak poj🤬y dźwignią żeby bieg w ogóle wszedł i kręcił przepocony kierownicą bez wspomagania (za to miała czasem taki wystający bolec żeby można było mocniej szarpać)?
Mi jeden dał kiedyś drzwi otwierać i zamykać pasażerom (miałem może z 5 lat, wspomnienie na całe życie
)
przepocony kierowca szarpal dzwignia i krecil i dal ci otwierac i zamykac ? wierzymy ze majac 5 lat to wspomnienie zostanie w twej pamieci i chyba nie tylko :/
_................_
2018-02-22, 20:12
Panie tranzystor Ty z CEMI ?
Powiem tak
Niech se będzie ciepły, ważne że nie rzuca mną w autobusie jak workiem kartofli
Obronie Ikarusa trochę:
Po pierwsze ma wspomaganie kierownicy.
Skrzynia manualna była synchronizowana, to że wybierak bywał zużyty i sama skrzynia, to inna sprawa.
Już od połowy lat 90 sprzedawano go w zasadzie tylko z automatami, to, co śmigało w XXI wieku to automaty, chyba, że trafił się jakiś rodzyn.
Rzuci pierwszy kamieniem ten, który nigdy nie wsiadł do tak wyziębionego auta, że chwycenie gałki zmiany biegów na dłużej niż sekundę groziło odmrożeniem palców