18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (2) Soft (1) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:51
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 14:20
📌 Powodzie w Polsce - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 23:12
Z cyklu sadistic uczy

Ruch zaworów i sprężyn zaworowych od 0 do 14 tyś obr. (silnik motocyklowy)
Polecam porównać początek i koniec



Ruch spręzyn zaworowych w slow motion
(7tyś obr/min)

Zgłoś
Avatar
winyl 2012-09-03, 17:44
Zenon Zykfryd napisał/a:

Przepraszam jeśli kolegę uraziłem ale mam to serdecznie w poważaniu jak napisany został ów tyś/tys.... Temat techniczny więc humanistom raczej dziękujemy i uprzejmie proszę nie wkładać paluszków w szprychy:)

Bez urazy....



Humanistą panie kolego nie jestem, ba, jestem nawet dość techniczny, ale jak widzę błędy typu 4 tyś. zł, ubrałem kaptur albo wyszłem po pieczywo to mnie chuj strzela. Zakładam, że skoro sadistic juz uczy, to niech uczy dobrze. Ot tak moje małe widzimisię.

A za temat piwsko poleci, pomimo tychże nielubianych błędów
Zgłoś
Avatar
Shymeq 2012-09-03, 18:12
A co do odmy, oparów oleju to samo zło wcielone tak samo spaliny w układzie dolotowym z układu EGR. Gdy robiłem remont silnika w aucie wywaliłem te odmy nie podpinałem do dolotu, EGR zaślepiony. Teraz sprawdzałem po prawie 2ch latach od remontu zero syfu w kolektorze dolotowym na przepustnicy zawory czyste jak nówki.

A tak to olej mieszał by się ze spalinami i robił skorupę zalepiająca wszystko w układzie dolotowym.

To jest wielka przypadłość w nowych samochodach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Wtryski są w głowicy i przez to cały układ dolotowy zalepia się syfem i nagarem.
Zgłoś
Avatar
Filo1 2012-09-03, 19:09 1
Skurwysy napisał/a:

"Z cyklu sadistic uczy", nie wydaje mi się żeby był taki cykl, zresztą ani to śmieszne, ani sadolowate, więc co to robi na tej stronie.



No Comment
Zgłoś
Avatar
karolas123 2012-09-03, 19:18
Shymeq, proponuje zaistalować jakis oil catch tank, niestety ale odmami wydostaje sie tez para wodna. W zime wolna rureczka zamarznie i moze nawet wydmuchać uszczelke pod głowica.
Zgłoś
Avatar
Zenon Zykfryd 2012-09-03, 19:52
Abstrahując od aspektu polonistycznego i moich niedomagań ( niewątpliwych) nie zgodzę się z Tobą karolas 123:) Przepraszam za moją niesłychanie przekorną naturę Wolna odma była przez ostatnie x lat w autach.... Ten piękny widok autobusu Jelcz z wydechem po prawo i odmą po środku. I z jednego i z drugiego dym Taki los silnika diesla po kilkuset tysiącach ( bliżej miliona). Ale fakt kolektor z odmą do kolektora szczególnie w jakimś wysokoobrotowym Japończyku.... to sama smoła DO meritum..... Jak ma uszczelkę wydmuchać do wydmucha a auto musiało by na wodzie jechać żeby odmę zatkać parą/lodem:)

Pozdrawiam
Zgłoś
Avatar
kcprwwl 2012-09-03, 20:23
azerbejdzanification napisał/a:

Jakie tarcie!Dlatego silniki motocyklowe (ścigacze,krosy wyczynowe) mają żywotność 1 sezon:)

żywotność jeden sezon mają głównie dwusuwy:) taki system smarowania jest na tyle wydajny że "ścigacze" robią przebiegi nawet ponad 100 tys
Zgłoś
Avatar
karolas123 2012-09-03, 20:34
Zenon Zykfryd, Zapominasz ze w Jelczu i innych duzych dieselach odma jest zwykle dość słusznej wielkości około 30mm albo wiecej a w osobowkach jest ona dość cienka i dzieje co sie dzieje skropli sie zamarznie i juz. Nie przeskoczysz tego zwłaszcza w ruchu miejskim

kcprwwl, System smarowania nie rozni sie zbytniio od tego samochodowego, zaleta silników motocyklowych to wykonanie z wysoką dokładnościa, mała masa elementów cierncy oraz powłoki ekstremalnie odporne na scieranie.
Zgłoś
Avatar
Zenon Zykfryd 2012-09-03, 20:57
@up

Nie byłbym sobą gdybym nie powiedział .... STOP.... Ile masz pary w silniku? Odma w silnikach vw np idzie od bloku na wysokości bagnetu pomiarowego do filtra około 30 -35 cm do rury dolotowej pomiedzy filtrem a przepustnicą. Ma średnicę około 20 mm bo taki jest standard... Japończyki zazwyczaj mają od szczytu obudowy klawiatury od razu polaczoną z kolektorem tuż przed przepustnicą.... Odma to nasza ekologia popieprzona tak ja EGR i filtry czastek stałych... katalizatory.... A jeden wybuch wulkanu doprowadza do emisji siarki pyłów w takiej skali jak ta cala motoryzacja przez ostatnie dziesięciolecie. Odma czy w gore czy w dol nie zalepi się lodem jak juz przy przedmuchach bedzie z niej kapal olej a do oleju woda ni cholery sie nie przyczepi...

Wybaczcie moje emocje ale naprawde troche silnikow rozebrałem i jesli jest woda w silniku w ilosci zdolnej zakleic odme to mamy mydło w misce olejowej a uszczelka juz dawno jest wydmuchana.... Estetyczna roznica pomiedzy odmą plującą na ziemie czy do oil catch tanku jest taka ze nie mamy plamy pod autem z rozjechanym silnikiem:)

A co do zywotnosci silnkikow motocyklowych to raczej nie sa one żywotniejsze od samochodowych? nieprawdaz? Moc z niskiej pojemnosci musi isc w parze z wiekszą szczelnoscią lepszym spasowaniem a co za tym idzie pewnie i tarcie jest wieksze:)

Temat rzeka:)
Zgłoś
Avatar
kcprwwl 2012-09-03, 20:57
karolas 123 nie wydaję mi sie że zapchana odma może wydmuchać uszczelkę pod głowicą. Jeśli się nie mylę kanały z cieczą chłodzącą nie maja kontaktu (nawet przez uszczelkę) z górą głowicy. Co do żywotności silników motocyklowych to jest dużo mniejsza. Ze stosunkowo małych pojemności uzyskuję się dużą moc, w dużej części poprzez zwiększenie obrotów silnika. Dlatego stosuje się dużo lepsze materiały (kute tłoki to standard, tytanowe elementy, powłoki typu nicasil), ale wciąż 100 tys dla takiego silnika to już sporo
Zgłoś
Avatar
ten_tego 2012-09-03, 21:19 3
@verrnume
@karolas123 -chciałbym sprecyzować.

Za (wymuszony oczywiście) obrót zaworów odpowiada taki oto mechanizm który nazywa się Rotocap i znajduje się pod sprężyną, choć może i nad - wtedy obraca się tylko zawór. (obrazek skanowany z mojego zeszytu z technikum)

Co do "dymu" to oczywiście masz rację karolas123 - jest to mgła olejowa.

@Filo1 -ciekawostka - podobne filmiki do tego, który pokazałeś nagrywa Politechnika Rzeszowska. Z tą różnicą, że PRz posiada silnik diesla, a właściwie obcięty i zmodyfikowany silnik SW600 od jelcza (jednocylindrowy, zasilany systemem common rail).

Proszę filmik(do znalezienia na YT):
Zgłoś
Avatar
Filo1 2012-09-03, 21:24 1
Dzięki za ciekawą wstawkę
Zgłoś
Avatar
karolas123 2012-09-03, 21:51
Zenon Zykfryd , spojrz na swoja rureczke od odmy która posciłeś pod silnik to zobaczysz jak jest obsrana... wszystkim , jak nie wierzysz to zatkaj gornaa i dolna odme przejedz sie kilka km i zobacz na korek oleju odrazu bedzie biały. Mowie z doswiadczenia tez troche grzebalem w silnikach szczegolnie roczniki 85-00.

ten_tego, dzieki za wstawke, osobiście rozbierajac kilka głowic nigdy takiego diwajsu nie widziałem.
Zgłoś
Avatar
MaxMix 2012-09-03, 22:09
Od ok. 1.30 sprężynki zaczynają się obracać xD a później zmieniają kierunek ale i tak to pewnie mało kto zauważył
Zgłoś
Avatar
Filo1 2012-09-03, 22:34
@up
ja zauważyłem
Obkręcają się od wibracji
Zgłoś
Avatar
karolas123 2012-09-03, 22:38
@up,up zmieniaja kierunek bo spadaja obroty.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie