18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia Soft (1) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:51
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 14:20
📌 Powodzie w Polsce - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 23:12
Z cyklu sadistic uczy

Ruch zaworów i sprężyn zaworowych od 0 do 14 tyś obr. (silnik motocyklowy)
Polecam porównać początek i koniec



Ruch spręzyn zaworowych w slow motion
(7tyś obr/min)

Zgłoś
Avatar
Sarkos 2012-09-03, 12:45 3
Świetne, właśnie dlatego do silników, które pracują przy bardzo wysokich obrotach montuje się tytanowe sprężynki i talerzyki zaworowe.
Zgłoś
Avatar
rockface123 2012-09-03, 12:45 11
przewijając pierwszy film co 10 sekund do przodu i wstecz można zagrać jakiś kawałek
Zgłoś
Avatar
Krzosek 2012-09-03, 13:55
hehe na pierwszym filmiku fajna maszynka do fapania szczególnie jak się rozkręci...
Zgłoś
Avatar
BMWswap 2012-09-03, 14:36 1
a i tak wałki w głowicy kręcą się dokładnie połową prędkości silnika (wału korbowego)
Zgłoś
Avatar
Skurwysy 2012-09-03, 15:17
"Z cyklu sadistic uczy", nie wydaje mi się żeby był taki cykl, zresztą ani to śmieszne, ani sadolowate, więc co to robi na tej stronie.
Zgłoś
Avatar
majcino 2012-09-03, 16:37
Wsadzić tam rączkę i piękna fotka na harda
Zgłoś
Avatar
verrnume 2012-09-03, 16:37
Zatem kilka pytan:

na pierwszym filmie, widac ze zawory i sprezyny sie obracaja, czy moze tylko sprezyny , czy jest to efekt uboczny ( drgania ) czy efekt chciacy, ( np po to zeby wyrabialy sie jednolicie) jesli chcacy to w jaki sposob jest on spowodowany gdyz jeden obrot wymaga kilku tysiecy obrotow)?

pojawiajacy sie dym, czy sa to spaliny, czy opary oleju lub nie wiem czemu, ( jesli spaliny, to skad one sie biora w tej czesci silnika , czy powinny byc ewakuowane przez kolektory wydechowe ? , a jesli nie to ktoredy one sa ewakuowane w przypadku "zamknietego" silnika ?

dziekuje z gory za wyjasnienia.
Zgłoś
Avatar
Shymeq 2012-09-03, 16:56 5
Dym to jest parujący olej z rozgrzanego silnika, bo przecież przez ten otwór na potrzeby filmu silnik pluje olejem na boki. Sprężyny i talerzyki się obracają, tak samo popychacze hydrauliczne też muszą się obracać żeby wszystko się równomiernie zużywało.
Zgłoś
Avatar
azerbejdzanification 2012-09-03, 16:57
Jakie tarcie!Dlatego silniki motocyklowe (ścigacze,krosy wyczynowe) mają żywotność 1 sezon:)
Zgłoś
Avatar
karolas123 2012-09-03, 16:59 5
@up verrnume
ad.1
obracaja sie całe zawory ze sprezynkami i talerzykami i trzonkami, jest to konieczne by gniazdo zaworowe zuzywało sie równomiernie, jest to wymuszone konstrukcja gniazda zaworowego, trzonka zaworu oraz stożkowym zabezpieczeniem talerzyka.

ad.2
jest to mgła olejowa powstała z rozpylenia oleju dzieki duzym obrotom czesci wirującym, za odprowadzenie jej z komór głowicy odpowiada tak zwana odma, zwykle opary te trfiaja do silnika i sa spalone.
Zgłoś
Avatar
Zenon Zykfryd 2012-09-03, 17:20 2
@up

No niby tak ale..... jak nam wiadomo przedmuchy są, były i będą zmorą silników ( a przy 14 tyś obrotów to juz napewno odrobinkę spalin wydmuchało), wiec w przypadku nowoczesnych silników które odmę mają skierowaną nie na bezpośrednio na zewnątrz (czytaj ulicę) a do kolektora ssącego dym w głowicy jak najbardziej jest prawdopodobny(dostaje się pewnie tam kanałami olejowymi a w 2 zaworowcach/cylinder z mechanicznymi popychaczami bez samoregulacji zaworów pewnie leci popychaczami).
Zgłoś
Avatar
winyl 2012-09-03, 17:21 1
Nauczcie się w końcu, że skrót od 'tysiąc' pisze się nieco inaczej..
Zgłoś
Avatar
Zenon Zykfryd 2012-09-03, 17:40 2
Przepraszam jeśli kolegę uraziłem ale mam to serdecznie w poważaniu jak napisany został ów tyś/tys.... Temat techniczny więc humanistom raczej dziękujemy i uprzejmie proszę nie wkładać paluszków w szprychy:)

Bez urazy....
Zgłoś
Avatar
Filo1 2012-09-03, 17:42 13
awesome
swoją drogą kiedyś znalazłem taki filmik, może na sadolu
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie