Zrzutka na serwery i rozwój serwisu
Witaj użytkowniku sadistic.pl,Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.
Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Brakowało tego i jeszcze takiego soczystego odgłosu liścia żeby młody zapamiętał raz na zawsze żeby się staremu kapitanowi w robotę nie wpierdalać.
Taa? a wiesz po co pierwszy oficer jest obok kapitana? Żeby go uzupełniał lub zastapił jeśli kapitan zaczyna odpierdalać. W historii lotnictwa komercyjnego było mnóstwo wypadków spowodowanych przez kapitana samolotu, bo pierwszy oficer bał się mu zwrócić uwagę , ze względu na autorytet.
Akcent jest celowy a moze bardziej jego brak. Podczas komunikacji lotniczej, co ciekawe dzieki pomijaniu akcentow wiadomosci sa zrozumiale dla wiekszosci osob na swiecie niewazne skad pochodza i jaki jest ich jezyk ojczysty - czytasz tak jak jest napisane, a teraz wyobrazcie sobie, ze kapitan jest Szkotem, jeszcze inny pilot z Kenii a trzeci Azjata. W takiej wiezy kontroli mozna by ocipiec o ile ktokolwiek by sie w ogole dogadal.
Potwierdzam. Pływam na statkach i też swój angielski upraszczam w wymowie, po jak się Three wymawia jako to angielskie miękkie "Fri", to nikt nie wie o chuj chodzi, trzeba powiedzieć angielskie drzewo, czyli "Tri". I gra gitara, każdy się rozumie, czas zaoszczędzony.
Nie rozumiesz jak to działa, a taki pewny siebie jesteś.
PS, to zjawisko się fajnie nazywa, ultrakrepidarianizm, poczytaj
Akcent jest celowy a moze bardziej jego brak. Podczas komunikacji lotniczej, co ciekawe dzieki pomijaniu akcentow wiadomosci sa zrozumiale dla wiekszosci osob na swiecie niewazne skad pochodza i jaki jest ich jezyk ojczysty - czytasz tak jak jest napisane, a teraz wyobrazcie sobie, ze kapitan jest Szkotem, jeszcze inny pilot z Kenii a trzeci Azjata. W takiej wiezy kontroli mozna by ocipiec o ile ktokolwiek by sie w ogole dogadal.
Akcent to akcent. Każdy ma taki jaki ma. Ci polscy piloci po prostu chujowo mówią po angielsku i tyle.
To ich chujowe mówienie to właśnie jest akcent. Jakby mówili bez akcentu to mówiliby doskonale po angielsku. Tylko nie wiem, który angielski akcent uważany jest za idealną angielssczyzne, o której można powiedzieć, że mówi się bez żadnego akcentu.
W alfabecie fonetycznym ICAO każda cyfra ma swoją wymowę, np four to fower, five to fife, nine to niner, a zero wymawia się zero, a nie oh, jak to się normalnie robi w angielskim. Po to, żeby nie mylić ich z podobnie brzmiącymi słowami. I to niekoniecznie angielskimi, bo angielskiedziewiec czyli nine brzmi jak nazistowskie NIE czyli nein.
Nikt od nikogo nie wymaga pozbywania się akcentu.
Szkot będzie mówił to samo co Włoch, ale każdy ze swoim akcentem. Tak zbudowany jest "system" porozumiewania się na radio w lotnictwie, że nie wymaga on typowego gadania jak z kolegą. Polecenia są krótkie, proste, schematyczne i każdy pilot je zrozumie, bo się ich uczył w szkole czy na kursie.
FL, contact ground, taxi, vfr, itp.
To wszystko brzmi w zasadzie tak samo niezależnie od posiadanego akcentu.
Sluchajac radio kazdy bez trudu rozpozna (w przybliżeniu) narodowość mówiącego pilota.
A jeśli musisz się dogadać, np z kontrolą naziemna, że chcesz do rampy B przez taxiway c, b i a, bo się korek zrobił, to mu to mówisz po angielsku, tak jak umiesz, ze swoim akcentem. Byle szybko i sprawnie, bo się wszyscy wkurwią jak będziesz zamulał
Akcent jest celowy a moze bardziej jego brak. Podczas komunikacji lotniczej, co ciekawe dzieki pomijaniu akcentow wiadomosci sa zrozumiale dla wiekszosci osob na swiecie niewazne skad pochodza i jaki jest ich jezyk ojczysty - czytasz tak jak jest napisane, a teraz wyobrazcie sobie, ze kapitan jest Szkotem, jeszcze inny pilot z Kenii a trzeci Azjata. W takiej wiezy kontroli mozna by ocipiec o ile ktokolwiek by sie w ogole dogadal.
To ty chyba nigdy na It service desku w dużej korporacji nie pracowałeś. A akcent oni mają tak ciężki jak żarty strasburgera.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów