Viartus napisał/a:
Może tego nie wiesz, ale: Opel>Daewoo>Chevrolet to jedna konstrukcja. Rozumiem, że masz na myśli ten wypadek sadistic.pl/czolowka-na-dk50-grojec-gora-kalwaria-vt471426.htm
Ale to akurat niespecjalnie ma znaczenie, kabina Tira to praktycznie pionowa ściana, załóżmy ze Tir jechał 70 km/h. Babka skoro walnęła w niego centralnie czołem, musiała być na jego pasie, więc coś wyprzedzała, załóżmy że jechała 80 km/h. Czyli to tak jak by centralnie jebnąć w ścianę przy prędkości 150km/h, każdy sedan się tak sprasuje.
Silnik wpadnie do kabiny na kolanka kierowcy, w kabinie nie ma jakichś super wytrzymałych wzmocnień które przy takich prędkościach i z nimi związanych siłach nie dopuściły by do zgniecenia tej pustej praktycznie przestrzeni obudowanej jedynie blachą. Wzmocnienia, strefy zgniotu, sanki na których silnik wjeżdża pod auto itp są skuteczne, ale przy prędkościach pod które były projektowane i testowane, czyli ~max 60 - 80km/h.
Także w takich przypadkach ten cały pierdyliard gwiadek z testów zderzeniowych jest tam gdzie jego miejsce, w bagażniku.