18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia Soft (3) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
🎉🎉🎉 🥳🎂 17 urodziny sadistic.pl 🎂🥳 🎉🎉🎉
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 12:23
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 13:07
🔥 Koniec jazdy - teraz popularne
🔥 Wodowanie samochodu - teraz popularne
Jak to jest naprawdę z pieszymi i rowerzystami !

O rozdawaniu przywilejów jednej grupie kosztem innej grupy. Czy aby na pewno ? A może tylko kolejna nadgorliwa , szkodliwa nadinterpretacja istniejących przepisów drogowych ?

Kto nie chce nie ogląda ! Kto nie czytał opisów pod filmami niech się lepiej nie wypowiada.



W Holandii kraju najbardziej przychylnym dla cyklistów traktuje się ich jako normalnych uczestników ruchu wbrew kłamliwym obiegowym opiniom jakoby mieli by być jakimiś uprzywilejowanymi świętymi krowami. Wszelkie polskie akcje promujące bezpieczeństwo na drogach są prowadzone niewłaściwie bowiem kładąc nacisk na obowiązki kierowców ugruntowują w śród całej masy rowerzystów których spotykam na co dzień fałszywe przekonanie nad posiadaniem pierwszeństwa nad pojazdami mechanicznymi zawsze i wszędzie.

Część I również na Sadolu.
sadistic.pl/lepiej-rozgladaj-sie-przechodzac-przez-ulice-vt428290.htm4723542
Zgłoś
Avatar
SanicHegehog 2017-01-03, 15:15 56
Od razu widać, że tam konstruował to ktoś, kto się z chujem na rozumy nie pozamieniał.
Rowerzysta praktycznie stanie w miejscu. Pieszy podobnie. Auto nie. Zapraszanie nieopakowanych "puszką" pod koła samochodów to najlepszy sposób na generowanie wypadków, nierzadko śmiertelnych. Mniejszy ma ustąpić większemu i basta.

Jakby na morzu takie reguły panowały, to na paczki z Aliexpressu by się czekało 3 lata, bo byle gówniana łódka mogłaby zablokować kontenerowiec albo zmusić go do zmiany trasy.

Niestety zanim nasi się nauczą, to jeszcze mnóstwo jednostek bez choćby grama instynktu samozachowawczego zginie pod kołami. I ich mi nie szkoda, tylko tych, co zakończą żywot społecznych miernot, płacąc za to więzieniem.
Zgłoś
Avatar
nowynick 2017-01-03, 15:23 6
Tyle, że Holandia jest poprzecinana zajebistą siatką autostrad, po których się zapierdala, a jak już dojedziesz do miasta docelowego to masz czas żeby zwolnić do 40 km/h w mieście i puszczać rowerzystów/pieszych jeśli mają pierwszeństwo.

Jeśli chodzi o rozwiązanie z filmu bardzo mi się podoba, do zastosowania zwłaszcza przy wyjazdach z bocznych uliczek w większe arterie gdzie trzeba patrzeć na rozpędzone samochody a nie rowerzystów mieć jeszcze na uwadze.
Zgłoś
Avatar
Antek01 2017-01-03, 15:30 2
Link do pierwszej części nie prowadzi do niej.

A tak swoją drogą, to odnosząc się do pierwszej części, brakuje u nas dokształcenia kierowców lub znaków, które mówiłyby o tym że w danej sytuacji ten ma pierwszeństwo przed rowerzystą.
Zgłoś
Avatar
SanicHegehog 2017-01-03, 15:36 15
Antek01 napisał/a:

A tak swoją drogą, to odnosząc się do pierwszej części, brakuje u nas dokształcenia kierowców lub znaków, które mówiłyby o tym że w danej sytuacji ten ma pierwszeństwo przed rowerzystą.


Znaków dość u nas na drogach. Wystarczyłoby uprościć zasady rządzące ruchem. Drogi zostały zbudowane dla aut, więc każdy mniejszy pojazd czy, w skrajności, pieszy, musi się dostosować.

Jako że to piesi mają więcej do stracenia, to przede wszystkim oni powinni być edukowani. Nie patrzą na prawo/lewo zanim wlezą na zebrę, prosząc się o podwózkę na masce. Do tego pojęcia zero, że wysepka na środku drogi oznacza, że to są 2 osobne przejścia - a oni zero świadomości i idą jak podczas pochodu, często łapiąc się na darmową lekcję latania.

Dawanie przywilejów grupie, które zwalniają ją z myślenia, generuje patologiczne sytuacje. Chronić? Tak. Dawać przywileje? Absolutnie!
Zgłoś
Avatar
Butter 2017-01-03, 15:41 4
Nigdy nie byłem w Holandii więc jeżeli jestem w błędzie proszę o poprawienie mnie. Z tego co się czytało albo słyszało mają tam klarowne uregulowania ruchu w stosunku do cyklistów, cholernie rozwiniętą infrastrukturę i przede wszystkim inną mentalność gdzie w samym mieście większość ludzi porusza się właśnie rowerami i pieszo, a dopiero autami na większe odległości nie jak u nas po bułki autem się jedzie.

Porównywanie naszych realiów ruchu cyklistów z Holenderskimi ma tyle sensu co wjebanie w środku jakiegokolwiek Polskiego miasta jednej czy dwóch dróg dla rowerów (no bo trzeba pokazać, że jest się pro w stosunku do rowerzystów) czy to przy chodniku czy o zgrozo z wydzielonego (za pomocą przerywanej linii) pasa asfaltowego, a potem taka droga rowerowa kończy się tak nagle jak się pojawiła chyba w najbardziej zjebanym miejscu czyli na skrzyżowaniu.

Potem się ludzie pienią bo ktoś rowerzystę jebnął, no ja się nie dziwie jak większość szarych zjadaczy chleba nie wie jak się zachować przy rowerzyście bo "porobili im ścieżki i uprawnienia dali", a kiedy oni robili prawko takich rzeczy nie było. Żeby to wszystko uregulować zorganizować ruch cyklistów przynajmniej w przybliżeniu do Holendrów by ruch był bezpieczny i płynny potrzeba lat na rozwinięcie infrastruktury i edukacje ludzi. Czyli w naszych realiach w tym pokoleniu tego nie doczekamy.
Zgłoś
Avatar
X................i 2017-01-03, 16:08 1
A ja jezdze po drodze jak samochod, lecz blisko kraweznika by przepuszczaj auta za mna, a gdy droga jak zakorkowana to jade chodnikiem i co mi zrobicie?

(mieszkam w turystycznym miescie, wiec czesto jedna droga jest zapchana i rusza sie z predkoscia 3km/tydzien gdy druga jest pusta, to wtedy nawet pod prad jezdze )

PS: U mnie pedaly zawsze nisko gleby
Zgłoś
Avatar
BrianGriffin 2017-01-03, 16:28 1
Cytat:

Wszelkie polskie akcje promujące bezpieczeństwo na drogach są prowadzone niewłaściwie bowiem kładąc nacisk na obowiązki kierowców ugruntowują w śród całej masy rowerzystów których spotykam na co dzień fałszywe przekonanie nad posiadaniem pierwszeństwa nad pojazdami mechanicznymi zawsze i wszędzie.



To jakie ktoś ma ugruntowane przekonania ma małe znaczenie. Akurat kodeks drogowy jest w miarę jasnym dokumentem.
Zgłoś
Avatar
łeb_prosiaka 2017-01-03, 16:41 1
sprzedam scotta aspect 15 za 888pln. p.s. jestem rowerzystą ( i mam auto ) i nie robie problemów jak ten frajer. jeździjmy kulturaalnie i nie robmy sobie proiblemów....bo jak inaczej?
Zgłoś
Avatar
Inoquez 2017-01-03, 17:46 1
sam początek filmiku... oto jak się zachowują kierowcy w holandii, że niby nikt go nie przepuszcza? jak stoi jakiś imbecyl 5 minut przed przejazdem mimo że nic nie jedzie i pierdoli sam do siebie z kamera na głowie to nie dziwota. Poza tym szybko nie jadą i widać go z 400 metrów
Zgłoś
Avatar
adamov 2017-01-03, 18:31 7
nic nie mam do rowerzystów, ale na Boga jak się trafi taki pseudo "kolarz" który ma swój jakiś tam trening czy chuj wie co w pełnym stroju obcisłym na kolarzówce i środkiem jezdni zapierdala chuj wie czego to mam ochotę go po prostu przejechać kurwa.
Zgłoś
Avatar
P(r)OLAND 2017-01-03, 19:14 1
Polecam Czechy i Szwajcarię od strony pieszego i rowerzysty.
Zgłoś
Avatar
krulus 2017-01-03, 20:00 3
większość rowerzystów traktuje przejazd rowerowy jak przejazd kolejowy. Wydaje się im że są w lokomotywie i zatrzymanie roweru będzie na odcinku 3 km więc:
INSTALOWAĆ ROGATKI PRZED KAŻDYM PRZEJAZDEM ROWEROWYM
Zgłoś
Avatar
tranzystor 2017-01-03, 20:15 5
W Polsce problemem nie są same przepisy, tylko ich egzekwowanie przez rowerzystów. Nagminne przejeżdżanie na czerwonym, omijanie sygnalizacji chodnikiem, jazda chodnikiem z dużą prędkością, nagłe nieprzewidywalne manewry. Bo wmawia się Polakom, że na zachodzie rowerzysta to świętość. Oczywiście ani w Niemczech, Francji, czy jak widać w Holandii, rowerzyści nie są uprzywilejowani.
Zgłoś
Avatar
ZajętyPelikan 2017-01-03, 20:22
@SanicHegehog

A mnie się kolego wydaje, że morze to Ty widziałeś będąc na wakacjach, lub patrząc na mapy. Nie wiem czy wiesz ale dla kontenerowców, masowców, promów itd, są wydzielone trasy po których Ty, żadnym pierdykiem nie powinieneś płynąć, co najwyżej przeciąć w poprzek. Natomiast wyobrażasz sobie hamowanie kontenerowca o lc > 300m, na próbach hamowania awaryjnego dopuszczalne jest zatrzymanie takiego statku po pokonaniu ponad 10xLc (nie pamiętam dokładnie jak to tam w przepisach obecnie jest). Już łatwiej jest lecieć samolotem niż przeciskać się przez wąskie kanały wielkim statkiem. Zresztą na morzu też masz przepisy które mówią kto ma pierwszeństwo.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie