📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 13:51
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 5:23
No to powiem wam jak jest naprawdę, bo widzę, że fachowców wielu a tylko jeden napisał o co chodzi.
Wywrócenie nastąpiło na skutek wyładunku na miękkim terenie i przekroczony został krytyczny kąt nachylenia. Z reguły zawieszenie w takich naczepach, jest regulowane pneumatycznie, niewielki przechył jest automatycznie niwelowany przez zmianę ciśnienia. Awaria tego układu, teoretycznie też mogła być przyczyną.
Stawiałbym jednak, że janusz rutyniarz, po 1200 kipowanianiach, za bardzo uwierzył w swoją miarkę w oku i chroniczny leń nie pozwolił mu poprawić składu, a że wyładował w tym miejscu już trzy ładunki tego dnia, to pomyślał, że i tym razem będzie cacy.
Podczas podnoszenia paki, większość masy przechodzi na ostatnią oś, jeżeli jest na grząskim gruncie to jest to niezawodny przepis na wyjebanie.
Nie raz i nie dwa, jak czułem, że podczas podniesienia paki na metr, zmienia się przechył, nawet nieznacznie, od razu opuszczałem i przestawiałem wywrotkę. Po czym za 2 minuty w to samo miejsce podjeżdżał stary kierowca i jako stary rutyniarz, ryzykował, wysypywał mimo sporego przechyłu, ot taka przywara starych szoferów.
A że był sporo przeładowany, to inna sprawa, nie powinno się wypełniać takiej naczepy po szczyt ścianek, mokrym piaskiem, wiem jaka jest waga pełnej naczepy o kształcie wanny, tu jest zdecydowanie za dużo towaru. Ten ciągnik ma dwie osie, nasze mają po trzy, wypełniona wanna po brzegi mokrym piaskiem, razem z zestawem daje 44 tony, a mieści się w nią o ok.25% mniej towaru, niż do tej naczepy pokazanej na filmie, do tego jedna oś mniej. Także nie mają racji ci, którzy piszą, że nie było przeładowania, bo było.
Wywrócenie nastąpiło na skutek wyładunku na miękkim terenie i przekroczony został krytyczny kąt nachylenia. Z reguły zawieszenie w takich naczepach, jest regulowane pneumatycznie, niewielki przechył jest automatycznie niwelowany przez zmianę ciśnienia. Awaria tego układu, teoretycznie też mogła być przyczyną.
Stawiałbym jednak, że janusz rutyniarz, po 1200 kipowanianiach, za bardzo uwierzył w swoją miarkę w oku i chroniczny leń nie pozwolił mu poprawić składu, a że wyładował w tym miejscu już trzy ładunki tego dnia, to pomyślał, że i tym razem będzie cacy.
Podczas podnoszenia paki, większość masy przechodzi na ostatnią oś, jeżeli jest na grząskim gruncie to jest to niezawodny przepis na wyjebanie.
Nie raz i nie dwa, jak czułem, że podczas podniesienia paki na metr, zmienia się przechył, nawet nieznacznie, od razu opuszczałem i przestawiałem wywrotkę. Po czym za 2 minuty w to samo miejsce podjeżdżał stary kierowca i jako stary rutyniarz, ryzykował, wysypywał mimo sporego przechyłu, ot taka przywara starych szoferów.
A że był sporo przeładowany, to inna sprawa, nie powinno się wypełniać takiej naczepy po szczyt ścianek, mokrym piaskiem, wiem jaka jest waga pełnej naczepy o kształcie wanny, tu jest zdecydowanie za dużo towaru. Ten ciągnik ma dwie osie, nasze mają po trzy, wypełniona wanna po brzegi mokrym piaskiem, razem z zestawem daje 44 tony, a mieści się w nią o ok.25% mniej towaru, niż do tej naczepy pokazanej na filmie, do tego jedna oś mniej. Także nie mają racji ci, którzy piszą, że nie było przeładowania, bo było.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów