Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Tylko dla V8 z "S" (S4, S6, S8) było niby zalecana Pb98. Masz to przy wlewie napisane? Bo pozostałe V8, w tym również 4.2 mają Pb95.
Nie przeliczałem tego nigdy, ale wystarczy, że felgi będzie miał inne, na takich prędkościach promień koła będzie miał ogromne znaczenie.
Ale chodziłoby tu tylko o prędkość mierzoną GPSem.
Człowieku to jest Audi V8 - model auta, nie silnika. Obrazowo buda Audi 100 silnik z S6 (właściwie to w pierwszych S6 i S8 był silnik właśnie z V-ki wzmocniony najpierw do 300KM potem jeszcze więcej) - to pierwszy model Audi gdzie montowano V8 4.2 (92 rok) Najpierw była wersja 3.6 powstała z dwóch połączonych R4 1.8 z golfa GTI i ona mogła być zasilana Pb95. Te 3.6 rozwiercili i powstało 4.2. Tak, mam to na wlewie, w instrukcji i gdzie tylko chcesz sobie poczytaj.
Promień koła owszem ma znaczenie ale wiele nie zmieni bo nawet gdyby teoretycznie zmienić przełożenie 6 biegu tak by Vmax wypadał przy obrotach maksymalnej mocy czyli 5300 to i tak idzie 290km/h. Średnicy koła mocno nie zmienisz bo jest mało miejsca w nadkolu. 290km/h a 300km/h to wbrew pozorom kolosalna różnica. Poza tym nie ma żadnych dowodów na to, że nie jest to silnik "dłubnięty".
Zmierzyłem prędkość licząc słupki w 4 miejscach gdzie są dobrze widocznie (słupki co 50m nie 100m). Prędkość wychodzi 268-284km/h (w miejscu gdzie na filmie widać 295km/h - dalej jest ewidentnie z górki - a przy tej predkości to właśnie robi kolosalną różnicę) czyli dokładnie to co mówiłem.
Czas miedzy 2.4s a 25.1s auto przejeżdża według filmu 1,7km.
51,2-57,5s - 0,5km
62-65,8s - 0,3km
Błąd +/- 3%
Masz jeszcze jakieś pytania?
Pozatym mierzenie prędkości po słupkach nie jest precyzyjne, film może być delikatnie przyspieszony lub opóźniony. A co do dłubania, może być redline przesunięty.
Już myślałem, że pisząc V8 piszesz o wszystkich silnikach widlastych.
Pozatym mierzenie prędkości po słupkach nie jest precyzyjne, film może być delikatnie przyspieszony lub opóźniony. A co do dłubania, może być redline przesunięty.
I co to da skoro skrzynia i tak długa, max moc przy 5300, V-max osiąga przy 5720obr/min, a żeby na 6 biegu zadziałał limiter musiałby jechać 317,6km/h.
Jak ty liczysz prędkość maksymalną z obrotów za pomocą przełożeń?
Nie liczę prędkości max za pomocą przełożeń tylko taka jaka jest przy danych obrotach.
Najpierw musisz policzyć obwód koła. Żeby znać obwód musisz znać promień a policzyć go najprościej O=2Π*r. Promień mozna sobie policzyć ale szkoda czasu lepiej wejść na opony.net/narzedzia/zamienniki-opon.html i wklepać rozmiar opony a na dole wyjdzie średnica. Jako że średnica to 2x promień to już masz obwód który w przypadku opon 265/40 R17 wynosi O=2*3,14*0,3219m ---> daje to 2,021532m.
Mamy już obwód koła. Teraz skrzynia - mnożysz przełożenie główne razy przełożenie 6 biegu (lub innego jakiego chcesz akurat policzyć). W tym wypadku wychodzi 2,93*0,83=2,4319. I teraz co to za liczba, co ona pokazuje. Liczba pokazuje ile razy obróci się wał korbowy w stosunku do jednego obrotu koła.
Następny etap skoro jeden obrót koła czyli te 2,02m to 2,4318 obrotu wału, to z proporcji 1 obrót wału to w przyblizeniu 0,83066m. Jako że to wartość obr/min to najpierw zmieniam to na prędkośc w m/s przy 1rpm czyli wychodzi ok. 0,0138443m/s co równa się 0,0498396km/h.
Teraz tylko mnożysz ostatni wynik razy liczbe obrotów jaka Cię interesuje i masz prędkość przy obrotach. Pamiętaj tylko by jak najmniej zaokrąglać - to jest tylko przykład. Nawet 10 miejsc po przecinku nie jest przesadą. Liczba pi tak samo.
Aby policzyć prędkość max trzeba w chuuuuuuj danych i jeszcze więcej w chuuuuj obliczeń. Na szczęście są do tego odpowiednie programy - co nie zmienia faktu że i tak potrzeba w chuj danych.
Nie liczę prędkości max za pomocą przełożeń tylko taka jaka jest przy danych obrotach.
To miałem na myśli
Masz jakieś foty swojej V8?
To miałem na myśli
Masz jakieś foty swojej V8?
polskajazda.pl/Samochody/Audi/V8/75415
Dobrze zachowana. Ładne auto. Niepozornie wygląda co najważniejsze, pewnie nie jednemu "wojownikowi" nosa przytarło
Większość myśli że to tuningowane Audi 100, potem robią że na obie osie ciągnie. Sporadycznie używam pełnej mocy - głównie jak mi gówniarzeria w 3-kach i 5-kach buczy koło szyby zagłuszając klang V8
Jedna myśl wspólna - również nie lubię tuningu wizualnego a zwłaszcza rynien jako wydechu. Mocne auta cenię za niepozorność.
Mocne auta cenię za niepozorność.
...właśnie ukryty potencjał to jest to. Nie kupiłem V-ki kierując się marką. Oglądałem tego dnia też 740iL ale była poniszczona mocno w środku i chyba tylko dlatego jej nie wziąłem, bo nie powiem pasował mi ten silniczek
Auto może tak, silnik już niekoniecznie...Czuć prędkość, nawet na takim kiepskim filmiku... Trzeba przypomnieć, że auto jest z lat '90.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów