(V-ka może pić tylko Pb98).
czego to się na sadolu nie dowiesz...
Kupiłem swoje V8 jako drugi samochód pracując jako kierowca śmieciarki
Wiedzę też brał ze śmieciarki pewnie...
to śmieciarki robią V8?"
@up
po chuj Ci 3 samochody?
Mam takie hobby - przeszkadza Ci to w czymś???
tam były 3 albo 4 wersje silnikowe więc nie wiadomo którą koleś ma bo różnica mocy między najsłabszą a najmocniejszą to ze 100koni więc w huj. poza tym to marzenie...
to śmieciarki robią V8?"
Była jedna CSi 380-konna.
Robią duuużo śmieciarek V8 co nie zmienia faktu że nigdzie nie napisałem że moja miała V8 (2.5TDI).
Sam posiadam auto z roku 89r. i na autostradzie przy 160 km/h ( na oko, bo prędkościomierz nie działa) prawie silnik zatarłem. Z rury wydechowej wylatywał biały dym ( olej dostał się do tłoków ) i w lusterku wstecznym nic nie było widać, więc musiałem zjechać na pobocze i reanimować zagotowany silnik..
To może się dowiemy jakiś rewelacji co 2.5TDI "może TYLKO pić..."?
Czepiasz się słówka "pić" czy o chuj Ci chodzi. W takim razie specjalnie to wytłumaczę:
Pić znaczy "spalać" tudzież "napędzany jest" mówiąc potocznie o aucie. Dodałem to w nawiasie by dodatkowo zwiększyć obraz kosztów bo jak wiadomo Pb98 jest droższa a silnik 4.2 w przeciwieństwie do protoplasty 3.6 nie zadowala się (czy może znów użyłem złego słowa - nie chodzi w każdym razie o to że będzie niewesoły lub smutny jak mu wleję niskooktanowe paliwo; jednak przeczytaj zadowala jako wymaga) Pb95. Czyli pije tylko Pb98 bo jak mu zaleję Pb95 to jest smutny i stuka palcem w stół.
A 2.5TDI pił wszystko, nawet Pb95 (niechcaco) i denaturat (celowo) wypił.
parę danych o tym autku calkiem mozliwe ze tyle pyknie
http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_8/e31/71/e31_850csi.html
parę danych o tym autku calkiem mozliwe ze tyle pyknie
Przy 300km/h miałby ok 6000obr na 6 biegu a ten silnik ma max przy 5300... Tak jak pisałem minimum to 430KM przy optymalnych dla tej prędkości obrotach. Praw fizyki nie oszukasz.
Pb98 jest droższa a silnik 4.2 w przeciwieństwie do protoplasty 3.6 nie zadowala się (czy może znów użyłem złego słowa - nie chodzi w każdym razie o to że będzie niewesoły lub smutny jak mu wleję niskooktanowe paliwo; jednak przeczytaj zadowala jako wymaga) Pb95. Czyli pije tylko Pb98 bo jak mu zaleję Pb95 to jest smutny i stuka palcem w stół.
Czas troche poczytać o paliwach i co to jest liczba oktanowa... Wolnossący silnik o niskim stopniu sprężania powinien mieć lane paliwo o jak najmniejszej, dopuszczalnej przez producenta liczbie oktanowej. Lejąc Pb98, 99 czy 100 do silnika bez sprężarki możesz jedynie utracić trochę mocy.
A "Stukanie palcem w stół" przy zaprezentowanym poziomie wiedzy domniemam, że byłoby zbyt daleko idącym posunięciem interpretować jako "spalanie stukowe".
Przy 300km/h miałby ok 6000obr na 6 biegu a ten silnik ma max przy 5300... Tak jak pisałem minimum to 430KM przy optymalnych dla tej prędkości obrotach. Praw fizyki nie oszukasz.
Kolejne rewelacje... Skąd te dane?
A to zadanie z 1 klasy gimnazjum :/
V=t*s [V - prędkośc, t - czas, s - droga]
285 km/h = 120 s * 's' [t - czas podajemy standardowo w sekundach + teraz dzielimy to przez 's', zaznaczyłem tak abyście nie mylili tego ze skrótem od sekund]
285 km/h / 's' = 120s [dzielimy przez już wiadome 'V']
's' = 120s / 285 km/h [ustalamy wspólne jednostki]
's' = 2/60 h / 285 km/h [skreślają się 'h' tzw. trybem na krzyż]
's' = 570/60 km
's' = 9,5 km
Więc ta pierwsza osoba dobrze wyliczyła, ale tak jak on liczy tylko elita polskiej młodzieży, więc tutaj macie jak przeważnie liczą dzieci, bo inaczej to nie zrozumiecie.
Czas troche poczytać o paliwach i co to jest liczba oktanowa... Wolnossący silnik o niskim stopniu sprężania powinien mieć lane paliwo o jak najmniejszej, dopuszczalnej przez producenta liczbie oktanowej. Lejąc Pb98, 99 czy 100 do silnika bez sprężarki możesz jedynie utracić trochę mocy.
A "Stukanie palcem w stół" przy zaprezentowanym poziomie wiedzy domniemam, że byłoby zbyt daleko idącym posunięciem interpretować jako "spalanie stukowe".
Kolejne rewelacje... Skąd te dane?
Dopuszczalna minimalna liczba oktanowa dla V8 4.2 to właśnie 98 oktanów a spalanie stukowe występuje gdy liczba jest zbyt niska (w duuuużym uproszczeniu). Lejąc paliwo o wyższej liczbie oktanowej niż zalecane tracisz minimalnie moc i zwiększa się spalanie ze względu na mniejszą kaloryczność wysokooktanowego paliwa. Poza tym gdzie ja napisałem że nie jest tak jak ogólnikowo napisałeś. Ja już się w życiu naczytałem o czym Ty chcesz mnie pouczać.
A co do obrotów w CSi to prosta matematyka - myślę że taki znawca potrafi to policzyć:p
dla ułatwienia dane:
przełożenie główne 2,93:1
przełożenie 6 biegu 0,83:1
opony 265/40 R17
A "Stukanie palcem w stół" przy zaprezentowanym poziomie wiedzy
Po czym oceniasz poziom mojej wiedzy?
Dopuszczalna minimalna liczba oktanowa dla V8 4.2 to właśnie 98 oktanów
Tylko dla V8 z "S" (S4, S6, S8) było niby zalecana Pb98. Masz to przy wlewie napisane? Bo pozostałe V8, w tym również 4.2 mają Pb95.
A co do obrotów w CSi to prosta matematyka - myślę że taki znawca potrafi to policzyć:p
dla ułatwienia dane:
przełożenie główne 2,93:1
przełożenie 6 biegu 0,83:1
opony 265/40 R17
Nie przeliczałem tego nigdy, ale wystarczy, że felgi będzie miał inne, na takich prędkościach promień koła będzie miał ogromne znaczenie.
Ale chodziłoby tu tylko o prędkość mierzoną GPSem.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów