18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (4) Soft (5) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 22:48
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: 4 minuty temu
🔥 Śmierć na tankowcu - teraz popularne
ЭР22 SVL
Młynarz2033 • 2013-03-20, 16:54
Radziecki pociąg odrzutowy

Radziecka myśl techniczna obfitowała w różne dziwne wynalazki, inżynierowie najdoskonalszego kraju na kuli ziemskiej nie byli na co dzień ograniczeni krępującymi okowami zdrowego rozsądku, czy ekonomicznej efektywności - jak ich zachodni koledzy. Mogli więc bez ograniczeń oddawać swoje niebywałe umiejętności projektom, które dziś nas dziwią.

pamiętacie co to Kaspijski Potwór - ekranoplan?(Miałem o tym temat)

albo ZIŁ 29061?(A o tym zrobię)

to nie wyczerpuje krótkiej listy najdziwniejszych produktów myśli inżynieryjnej XX wieku. Jest jeszcze "ЭР22 SVL", czy też "Pospieszny Wagon-Laboratorium" (скоростной вагон-лаборатория), czyli...

pociąg z napędem odrzutowym...

Powstała w 1970r. w kalinińskich zakładach wagonowych konstrukcja oparta była na całkiem standardowym wagonie kolejowym z doczepionymi elementami zmniejszającymi opór powietrza (do 0,252 cX), oraz silnikiem odrzutowym z samolotu Jak-40

Wróćmy jednak do bohatera , czyli pociągu odrzutowego SVL.
Eksperymentalny pociąg osiągnął w 1972 roku prędkość maksymalną 249 km na godzinę, co jak na owe czasy było rezultatem wybornym, właściwie - wciąż jest doskonałym rezultatem co wie każdy kto choć raz podróżował pociągiem na trasie Gdynia - Zakopane.

Tak czy inaczej pomimo osiągania całkiem przyzwoitych prędkości rzeczywista produkcja nie była celem radzieckich inżynierów. W ZSRR raczej nie wierzono w zasadę czas=pieniądz i ta niebywała konstrukcja powstała bez konkretnego planu przyspieszenia dojazdu kolejowego z Moskwy do Władywostoku. W związku z tym wagon SVL spotkał los podobny do ekranoplanu, czyli skończył na cmentarzysku myśli inżynieryjnej.

Trochę szkoda, byłoby fajnie tak sobie wsiąść do pociągu, odrzutowego...









Jak było to admini wiedzą co zrobić
Zgłoś
Avatar
d................s 2013-03-20, 22:48 1
koolowsky napisał/a:

"nie byli na co dzień ograniczeni krępującymi okowami zdrowego rozsądku, czy ekonomicznej efektywności - jak ich zachodni koledzy. Mogli więc bez ograniczeń oddawać swoje niebywałe umiejętności projektom, które dziś nas dziwią."

Dziwią bo są w chuj nie ekonomiczne i do chuja potrzebne. Daleko nie trzeba szukać; francuski TGV powstał na poczatku lat '70 i zapierdalał już ponad 300km/h przy czym był na energię elektryczną 300 razy tańszą niż paliwo spalane w tysiącach litrów przez ten gówniany komunistyczny projekt. JEBAĆ KOMUCHÓW!



Już, już... Żaden komuch cię już nie skrzywdzi... Śpij spokojnie.
Zgłoś
Avatar
GenerousVitttake 2013-03-20, 23:46 1
Ruscy przy takiej ilości złóż powinni być potęgą technologiczną od początku XX wieku, wyprzedzając inne kraje o lata. Komunizm ich zniszczył, wybili swoich inżynierów doprowadzając do zacofania. Gdyby nie "specyficzne" warunki pogodowe w Rosji to Niemcy dali by im nieźle w dupę.
Zgłoś
Avatar
Z................z 2013-03-21, 18:48 1
"Jak było to admini wiedzą co zrobić" Mam kurwa dość tych tekstów. Chcesz coś przekazać adminom? Użyj tagu [mod*][/mod*] (usuń gwiazdki kretynie) i tyle. Kurwa mać, czasami na jedną stronę wypada po kilka tematów z tekstem tego typu, kiedy wam to się kurwa znudzi?! Moderator nie potrzebuje waszej zgody na usunięcie gwoździa, kurwa wasza jebana mać.
Zgłoś