18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (3) Soft (4) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 22:48
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 4:40
🔥 Śmierć na tankowcu - teraz popularne
ЭР22 SVL
Młynarz2033 • 2013-03-20, 16:54
Radziecki pociąg odrzutowy

Radziecka myśl techniczna obfitowała w różne dziwne wynalazki, inżynierowie najdoskonalszego kraju na kuli ziemskiej nie byli na co dzień ograniczeni krępującymi okowami zdrowego rozsądku, czy ekonomicznej efektywności - jak ich zachodni koledzy. Mogli więc bez ograniczeń oddawać swoje niebywałe umiejętności projektom, które dziś nas dziwią.

pamiętacie co to Kaspijski Potwór - ekranoplan?(Miałem o tym temat)

albo ZIŁ 29061?(A o tym zrobię)

to nie wyczerpuje krótkiej listy najdziwniejszych produktów myśli inżynieryjnej XX wieku. Jest jeszcze "ЭР22 SVL", czy też "Pospieszny Wagon-Laboratorium" (скоростной вагон-лаборатория), czyli...

pociąg z napędem odrzutowym...

Powstała w 1970r. w kalinińskich zakładach wagonowych konstrukcja oparta była na całkiem standardowym wagonie kolejowym z doczepionymi elementami zmniejszającymi opór powietrza (do 0,252 cX), oraz silnikiem odrzutowym z samolotu Jak-40

Wróćmy jednak do bohatera , czyli pociągu odrzutowego SVL.
Eksperymentalny pociąg osiągnął w 1972 roku prędkość maksymalną 249 km na godzinę, co jak na owe czasy było rezultatem wybornym, właściwie - wciąż jest doskonałym rezultatem co wie każdy kto choć raz podróżował pociągiem na trasie Gdynia - Zakopane.

Tak czy inaczej pomimo osiągania całkiem przyzwoitych prędkości rzeczywista produkcja nie była celem radzieckich inżynierów. W ZSRR raczej nie wierzono w zasadę czas=pieniądz i ta niebywała konstrukcja powstała bez konkretnego planu przyspieszenia dojazdu kolejowego z Moskwy do Władywostoku. W związku z tym wagon SVL spotkał los podobny do ekranoplanu, czyli skończył na cmentarzysku myśli inżynieryjnej.

Trochę szkoda, byłoby fajnie tak sobie wsiąść do pociągu, odrzutowego...









Jak było to admini wiedzą co zrobić
Zgłoś
Avatar
Robajson 2013-03-20, 17:02 13
Przynajmniej widać jak to jedzie:
Zgłoś
Avatar
Barthuss 2013-03-20, 17:37 9
Wsiąść do pociągu... odrzutowego!
Zgłoś
Avatar
wujekstalin 2013-03-20, 17:46 13
Za radziecką myśl techniczną
Zgłoś
Avatar
Charles_Manson 2013-03-20, 19:47
Jakby u nas takie coś miało być, to mimo wszystko wolę ślamazarne regio, przecież to by na pierwszym zakręcie wykurwiło w pole z takim impetem, że nie byłoby co zbierać.
Zgłoś
Avatar
WalkingStephen 2013-03-20, 20:24 6
Przecież jak by to ruszało, to z peronów musieli by pasażerów wyrzucać bo by ich wywiało na drugą stronę dworca.
Zgłoś
Avatar
azerbejdzanification 2013-03-20, 20:30
Jeden wagon ok,ale czy uciągnełoby to cały skład?
Zgłoś
Avatar
l................t 2013-03-20, 20:36
Cytat:

Jak było to admini wiedzą co zrobić


Chyba nie było. Albo admini poszli w chuj.
Zgłoś
Avatar
Malix 2013-03-20, 20:36 1
E tam, słabiutko.
pl.wikipedia.org/wiki/LNER_A4 - 203km/h w 1938 roku.
Zgłoś
Avatar
Siwy5 2013-03-20, 20:37
Ciekawe czy w tym deskę od kibla dobrze zaprojektowali
Zgłoś
Avatar
litery486 2013-03-20, 21:33 1
Nie rozumiem jak to się stało, że ONI nie podbili USA, no po prostu nie rozumiem. Z ich pomysłowością to powinno się wydarzyć już lata temu.
Zgłoś
Avatar
Dobrutro 2013-03-20, 21:44
Malix napisał/a:

E tam, słabiutko.
pl.wikipedia.org/wiki/LNER_A4 - 203km/h w 1938 roku.



Nie mówiąc już o parowych ekspresach na trasie Gliwice-Berlin. Gdzie urzędnik jak miał sprawę do załatwienia w stolicy, to wsiadał rano. Popołudniem załatwiał co miał załatwić i tego samego dnia wrócił na wieczór. Niech ktoś teraz spróbuje tak pojechać. Nie mówiąc, że jakościowo podróż była wtedy jeszcze wygodniejsza w zadbanych wagonach i kulturalną obsługą.
Zgłoś
Avatar
koolowsky 2013-03-20, 22:14 2
"nie byli na co dzień ograniczeni krępującymi okowami zdrowego rozsądku, czy ekonomicznej efektywności - jak ich zachodni koledzy. Mogli więc bez ograniczeń oddawać swoje niebywałe umiejętności projektom, które dziś nas dziwią."

Dziwią bo są w chuj nie ekonomiczne i do chuja potrzebne. Daleko nie trzeba szukać; francuski TGV powstał na poczatku lat '70 i zapierdalał już ponad 300km/h przy czym był na energię elektryczną 300 razy tańszą niż paliwo spalane w tysiącach litrów przez ten gówniany komunistyczny projekt. JEBAĆ KOMUCHÓW!
Zgłoś
Avatar
maksym_gorki 2013-03-20, 22:15
@litery486
Bo tak naprawdę wszystko to było na pokaz, nie miało żadnej wartości. Gagarin poleciał w kosmos, a ludzie nie mieli co jeść. Pomijając fakt, że dane, które miały USA nt. ZSRR były mocno przesadzone, w czym utwierdził ich Pieńkowski. Tak jak nienawidzę amerykańskiego imperializmu, tak pięknie rozpierdolili debila Chruszczowa i jego kolosa na glinianych nogach.
Zgłoś
Avatar
Biker50 2013-03-20, 22:35
Zerknąłem tylko na fotkę przewijając stronę i już wiedziałem, że jakiś przejebany wytwór radzieckiej myśli technicznej to jest!!! Zawsze jak są tematy o ruskich pojazdach, broni, rakietach, bunkrach, łodziach itp. Już po zerknięciu na fotkę widać że to Made in CCCP
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie