18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (4) Soft (7) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 20:05
📌 Konflikt izrealsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 20:49
Fu Shan Hai
Cembrowina • 2014-03-17, 14:24
Fu Shan Hai- "Fu Shan Hai" był masowcem zbudowanym w 1994 roku w stoczni Jiangnan Shipyard w Szanghaju. Armatorem była chińska firma COSCO Bulk Carrier Co. Ltd.
31 maja 2003 r. "Fu Shan Hai" płynął z Ventspils (Windawy) na Łotwie w stronę Wielkiego Bełtu z ładunkiem 66 tysięcy ton nawozów do Chin. O godzinie 12.18 doszło do jego kolizji z około dziesięciokrotnie mniejszym polskim kontenerowcem MS "Gdynia" pod banderą cypryjską (armator: Euroafrica Linie Żeglugowe), płynącym z ładunkiem kontenerów do Hull w Wielkiej Brytanii. Kolizja miała miejsce na północ od Bornholmu, na pozycji 55°21′00″N 14°44′06″E, podczas dobrej pogody i widzialności.


Ponieważ woda zalała pokład, załoga opuściła "Fu Shan Hai" na łodziach ratunkowych przed godz. 14. Nikt nie doznał obrażeń. Statek następnie zatonął o 20.49. "Gdynia" miała jedynie uszkodzony dziób i zawróciła w celu naprawy do Gdyni.

MS Gdynia. Widać co w Polsce było robione a co w Chinach.

"Fu Shan Hai" był największym statkiem, jaki do tamtej pory zatonął na Bałtyku.
Miał 225 metrów długości oraz 69 973 t nośności.
Źródło: Wikipedia
Zgłoś
Avatar
radzio050 2014-03-17, 23:14
Fajnie, a my musimy segregować puszki, butelki a tu tyle złomu poszło się jebać ....
Zgłoś
Avatar
blondasek1993 2014-03-17, 23:20
Ten debil, co tu pisał, że tamten MS Gdynia był również z Chin (jak obecny), edytował, czy już usunął komentarz?
Zgłoś
Avatar
z................m 2014-03-17, 23:21
Ta kurwa. Tylko nikt nawet sobie nie zadał trudu, żeby doczytać czyja to była wina. Ale pierdolić można, internet lepszy niż kartka nawet. Wszystko przyjmie.
Zgłoś
Avatar
Davinho 2014-03-17, 23:35
MS Gdynia – kolejny z serii masowców zbudowany dla Polskiej Żeglugi Morskiej w CHINSKIEJ stoczni Xingang.

______________

Bokiem albo wcale
Zgłoś
Avatar
Prokurator 2014-03-17, 23:35
@mare30ks No kurwa jakoś nie bardzo 70,000 ton na morzu to nie jest tico na drodze, którego droga hamowania to parę metrów a promień skrętu to 30 stopni. Nie całe morze jest do "dyspozycji" bo są mielizny zwłaszcza że Bałtyk jest kurwa płytki, ale lepiej pierdolić głupoty niż pomyśleć chwile nie?
Zgłoś
Avatar
R................g 2014-03-17, 23:46 9
Hiszpanie (w tle slychac trzaski):
Tu mówi A-853, prosimy, zmiencie kurs o 15 stopni na poludnie, by uniknac kolizji... Plyniecie wprost na nas, odleglosc 25 mil morskich.

Amerykanie (trzaski w tle):
Sugerujemy wam zmiane kursu o 15 stopni na pólnoc, by uniknac kolizji.

Hiszpanie:
Odmowa. Powtarzamy: zmiencie swój kurs o 15 stopni na poludnie, by uniknac kolizji...

Amerykanie (inny glos):
Tu mówi kapitan jednostki plywajacej Stanów Zjednoczonych Ameryki. Nalegamy, byscie zmienili swój kurs o 15 stopni na pólnoc, by uniknac kolizji.

Hiszpanie:
Nie uwazamy tego ani za sluszne, ani za mozliwe do wykonania. Sugerujemy wam zmiane kursu o 15 stopni na poludnie, by uniknac zderzenia z nami.

Amerykanie (ton glosu swiadczacy o wscieklosci):
Tu mówi kapitan Richard James Howard, dowodzacy lotniskowcem USS Lincoln marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych; drugim co do wielkosci okretem floty amerykanskiej. Eskortuja nas dwa okrety pancerne, szesc niszczycieli, piec krazowników, cztery okrety podwodne oraz liczne jednostki wspomagajace. Udajemy sie w kierunku Zatoki Perskiej w celu przeprowadzenia manewrów wojennych w obliczu mozliwej ofensywy ze strony wojsk irackich. Nie sugeruje... ROZKAZUJE WAM ZMIENIC KURS O 15 STOPNI NA PÓLNOC! W przeciwnym razie bedziemy zmuszeni podjac dzialania konieczne by zapewnic bezpieczenstwo temu okretowi, jak równiez silom koalicji. Nalezycie do panstwa sprzymierzonego, jestescie czlonkiem NATO i rzeczonej koalicji. Zadam natychmiastowego posluszenstwa i usuniecia sie z drogi!

Hiszpanie:
Tu mówi Juan Manuel Salas Alcántara. Jest nas dwóch. Eskortuje nas nasz pies, jest tez z nami nasze jedzenie, dwa piwa i kanarek, który teraz spi. Mamy poparcie lokalnego radia La Coruna i morskiego kanalu alarmowego 106. Nie udajemy sie w zadnym kierunku i mówimy do was ze stalego ladu, z latarni morskiej A-853 Finisterra, z wybrzeza Galicji. Nie mamy gównianego pojecia, które miejsce zajmujemy w rankingu hiszpanskich latarni morskich. Mozecie podjac wszelkie sluszne dzialania, na jakie tylko przyjdzie wam ochota, by zapewnic bezpieczenstwo waszemu zasranemu okretowi, który za chwile rozbije sie o skaly; dlatego ponownie nalegamy, sugerujemy wam, iz dzialaniem najlepszym, najbardziej slusznym i najbardziej godnym polecenia bedzie zmiana kursu o 15 stopni na poludnie by uniknac zderzenia z nami.

Amerykanie:
OK. Przyjalem, dziekuje.
Zgłoś
Avatar
Cembrowina 2014-03-17, 23:47 2
Cytat:

http://pl.wikipedia.org/wiki/MS_Gdynia


Czytać kurwa czytać debile jebane. Już nawet tego nie umiecie.
Ochrzczony w 2012 roku, DWT 37933 Ton
Debile.
To nie ten statek.
MS Gdynia która miała kolizję została już (najprawdopodobniej) dawno zezłomowana, dziedziczenie(nazywanie kolejnych i kolejnych tak samo) nazw statków to nic nowego.
Poza tym masowiec a kontenerowiec to jednak różnica.
Zgłoś
Avatar
gregor40 2014-03-18, 0:07
Dość dodać, że to "nasi" spierdolili sprawę. W wąskim, ruchliwym miejscu na mostku był II of. po 14 mc praktyki morskiej. Źle ocenił odległości i prędkości i źle wykonał manewr zmiany kursu.
Zgłoś
Avatar
vass 2014-03-18, 0:18 1
Marynarze nie toną w morzu, tylko w wódce
Zgłoś
Avatar
purek 2014-03-18, 2:14 1
Takie pierdolenie ze w Chinach zbudowany to zatonął. Jak by ktos niewiedział to MS Gdynia wbil mu sie dziobem w lewa burte. A dziób w polskim statku byl przystosowany do kruszenia pokrywy lodowej( pomijając to ze dziób statku jest najbardziej odporny na zderzenia. I nasz statek wjebał sie w niego na pelnej kurwie. Tak wiec smiało można powiedzieć ze coby to niebył za statek to i tak mialby małe szanse przy takiej kolizji. Może nie każdy by zatonął ale napewno by dalej nie popłynął
Zgłoś
Avatar
wojtessky 2014-03-18, 8:23
chiński badziew:)
Zgłoś
Avatar
xjan 2014-03-18, 9:05
@purek Yhym... w pancernika jakiegokolwiek mógł byś się wbić nawet tym kontenerowcem od boku i jedyne co by zrobił to trochę przesunął pancernika i zmienił kierunek płynięcia. Tak to jest jak się ma 32 cm grubości burty ze stali. A co jak co stocznie w Polsce poupadały bo za dużo chcieli za statek bo były dobrze zrobione, a jak dobrze coś robisz to rzadziej sprzedajesz
Zgłoś
Avatar
Hannibal_PL 2014-03-18, 10:22
Już purek napisał co chciałem. Dodam tylko że dla wyobraźni wyobraźcie sobie mały pocisk kontra statek. Ta sama zależność. Wbije się jak reksio kłami w szynkę.

______________

cycki! <3
Zgłoś
Avatar
ianmoone 2014-03-18, 10:46
Cytat:

podczas dobrej pogody i widzialności.



czizys, co za cep pisał ten artykuł
Zgłoś
Avatar
lucky80 2014-03-19, 0:16 1
moze o odszkodowanie chodzilo i szli na stłuczkę
Zgłoś
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów