18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (2) Soft (5) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 22:48
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 2:25
🔥 Śmierć na tankowcu - teraz popularne
Gothic, kurwa!
P................n • 2012-11-11, 15:25
Trochę wspomnień


Cytat:

Pierwsze trzy gry zostały wyprodukowane przez niemiecką firmę Piranha Bytes. Po wydaniu trzeciej części JoWooD Entertainment zerwał umowę z twórcami gry i stworzenie kolejnych części zlecił Spellbound Entertainment i Trine Games.

Gothic
Pierwsza gra z serii Gothic. 15 marca 2001 roku ukazała się w Niemczech, a 28 marca 2001 roku w Polsce.
Gra toczy się w fikcyjnym świecie, w którym od lat toczy się wojna ludzi z orkami. Bohaterem jest mężczyzna zwany przez graczy Bezimiennym, który z powodu popełnionych zbrodni został zesłany do pracy w kopalni specjalnej magicznej rudy niezbędnej do wykuwania broni i zbroi. Z polecenia króla Rhobara II Kolonia, w której znajdują się kopalnie, została otoczona magiczną barierą uniemożliwiającą ucieczkę. Pierwszym zadaniem Bezimiennego jest dostarczenie listu do siedziby magów ognia w Starym Obozie.

Gothic II.
Druga gra z serii Gothic. W Niemczech jej premiera nastąpiła 23 listopada 2002 roku, a w Polsce 29 listopada tego samego roku. Gra ta jest bezpośrednio związana z częścią poprzednią.
Bezimienny po wygnaniu Śniącego w poprzedniej części gry zostaje uratowany przez maga Xardasa który przeteleportował go z świątyni śniącego gdzie leżał pod stertą głazów do swojej wieży. Dowiedziawszy się, że bariera otaczająca Górniczą Dolinę została zniszczona, otrzymuje zadanie zdobycia amuletu zwanego Okiem Innosa. Amulet ten jest niezbędny do pokonania smoków, które przybyły na wezwanie Śniącego. Niestety uciekinierzy z Kolonii Karnej spowodowali wzmożone kontrole strażników miejskich, przez co zadanie Bezimiennego staje się cięższe.

Gothic II: Noc Kruka.
Gothic II: Noc Kruka to oficjalny dodatek do gry Gothic II. Wydany został 22 sierpnia 2003 roku w Niemczech, swoją premierę w Polsce miał 20 stycznia 2005 roku. Do zainstalowania dodatku niezbędna jest podstawowa wersja gry.
Dodatek wprowadza Bezimiennego w nowy świat zwany Jharkendar. Jharkendar to wyspa mieszcząca się na północnym wschodzie od miasta Khorinis. Wyspa jest zamieszkiwana głównie przez dzikie zwierzęta, ale znajdują się tam także dwa obozy: bandytów i piratów. Zadaniem Bezimiennego jest pomoc magom wody, którzy są zaniepokojeni trzęsieniami ziemi nawiedzającymi okoliczne tereny. Bezpośrednio po przybyciu bohater dowiaduje się, że za te anomalie odpowiada jeden z mieszkańców upadłej Kolonii Karnej, Kruk.

Gothic 3.
Gothic 3 jest kolejną, trzecią grą serii Gothic. Nawiązuje bezpośrednio do historii Bezimiennego z Gothic II. Premiera gry w Polsce nastąpiła 3 listopada 2006 roku.
Historia Bezimiennego rozpoczyna się po przybyciu na Myrtanę. Staje się jasne, że kraj został niemalże całkowicie zdominowany przez orków. Złość Bezimiennego potęguje fakt, że jego mentor, Xardas, wykorzystał go do zabicia Smoka Ożywieńca w Dworze Irdorath. Los bohatera nie jest znany, jego przyszłość zależy od tego, po której stronie się opowie. Bezimienny może podążać drogą Innosa, Beliara lub Adanosa. Końcowa część gry zależy od tego, po czyjej stronie stanie bohater.

Gothic 3: Zmierzch Bogów.
Gothic 3: Zmierzch Bogów to oficjalny dodatek do Gothic 3. Swoją premierę w Polsce miał 5 grudnia 2008 roku.
Bezimienny przypatrując się losom Myrtany widzi jak cały kraj jest bliski rozpadu. Orkowie niemalże codziennie napadają na kupców a kraj podzielony pomiędzy różnych władców jest bliski rebelii. Główny konflikt toczy się między Gornem zarządzającym Gothą a Thorusem zarządzającym Trelis. Bezimienny nie mogąc patrzeć na podzielony kraj postanawia zjednoczyć Myrtanę i przywrócić jej dawną świetność.

Arcania: Gothic 4.
ArcaniA: Gothic 4 jest czwartą grą i szóstym produktem z serii Gothic. Swoją premierę w Polsce miała 15 października 2010 roku.
Akcja gry rozpoczyna się 10 lat po zakończeniu wydarzeń ze Zmierzchu Bogów. Główny bohater nie posiada imienia, ale nie jest to ten sam Bezimienny co wcześniej. Stary Bezimienny dalej jest królem i rządzi krajem jako Rhobar III. Nowym zadaniem jest pokonanie Xeshy i wyzwolenie Rhobara III od mocy Śniącego.
Pod względem mechaniki Arcanii bliżej do hack'n'slasha niż wcześniejszych części. Zrezygnowano też z wielu flagowych elementów serii jak chociażby postaci nauczycieli i regenerujących zdrowie właściwości snu. Lokacje są wyraźnie mniejsze, a postaci niezależnych nie można zabić.



Seria Gothic słynie także z pięknego soundtracku:

Zgłoś
Avatar
Mr Dan 2012-11-11, 23:44 3
Masz moje Bagienne ziele



I jeszcze piwko dla tematu. Najlepsza gra i pełzacz w dupę temu, co myśli inaczej.
Zgłoś
Avatar
Achajos 2012-11-11, 23:49
Dokładnie tak, panowie i panie. Gothic to seria legendarna, równie doskonała co The Elder Scrolls , jeśli nawet nie lepsza! Soundtracki genialne, fabuła pierwszych dwóch i pół części - wyborna, grywalność niemała, ahh..aż ciężko uwierzyć że to szwabska robota
Zgłoś
Avatar
maniek_elpolako 2012-11-11, 23:54 1
W 2013 BĘDZIE GOTHIC 5 bo piranha odzyskała papiery na gothica i już zapowiadali że będą robić!!!!!!!!!!
czekam z niecierpliwością
Zgłoś
Avatar
T34v2 2012-11-12, 11:43
@up dobrze by było

Narazie to zamiast gothica mamy 2 części RISENa, bardzo przyzwoite, ale to już nie to samo...
Zgłoś
Avatar
Kurczak Bez Kości 2012-11-12, 11:52
Risen to świetna gra i każdy fan Gothica powinien zagrac, ale druga część... pograłem trochę, jakoś nie lubię pirackich klimatów
Zgłoś
Avatar
Snejku 2012-11-12, 12:54
Jakby zrobili nowego gothica nawet na silniku z dwojki i tak bylbym happy, ze chuj.
Zgłoś
Avatar
maniiiek 2012-11-12, 13:15 1
Panowie, a od czego są modyfikacje? Nasze rodzime "Mroczne Tajemnice", niedokończony, acz grywalny do 4 aktu "Czas Zapłaty" a do Nocy Kruka też sporo tego powstało. Chociaż tutaj najlepszy i najdłuższy to chyba "Velaya".
Zgłoś
Avatar
Rothing 2012-11-12, 16:11
Za Gothica piwo
Zgłoś
Avatar
so whaat 2012-11-12, 16:17 1
Gothic mimo tego, że był zabugowany jak skurwysyn i tak nam się dobrze kojarzy, bo wyszedł już dobry szmat czasu (11 lat temu!!!)
do gimnazjalistów: was wtedy jeszcze pewnie nie było, a jak byliście to sraliście jeszcze pod siebie, więc darujcie sobie słowa krytyki na tę grę. Prawda jest taka, ze swojego czasu urywała dupę swobodą i fabułą. jak chcecie krytykować to odpalcie sobie Gothica, zagrajcie bez poradników i tutoriali na youtubie. jesli nie jestescie kretynami, którym grafika wyprała mózgi a w grach szukacie czegoś więcej niż grafiki - docenicie fenomen tej gry.

W Gothica się nie grało -Gothica się odkrywało.
Zgłoś
Avatar
maniiiek 2012-11-12, 17:03
Z kolegą wyżej się zgodzę. Sporo radości mi dało jak odnalazłem Smoczą Zgubę lub tą kryptę za farmą Onara z upadłym palladynem.
Zgłoś
Avatar
BongMan 2014-02-01, 17:42
Część fabuły Gothica 3 kręci się wokół szukania pięciu kluczy do świątyni. Ja pytam, po chuj? Po chuj, skoro można by wejść po drabinie?


A nawet drabiny nie trzeba, bo po wydmie i po murze można tam wskoczyć.

Gra niedopracowana i zabugowana, ale i tak zajebista.
Zgłoś