18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (1) Soft (1) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
🎉🎉🎉 🥳🎂 17 urodziny sadistic.pl 🎂🥳 🎉🎉🎉
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 12:23
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 13:07
Gothic, kurwa!
P................n • 2012-11-11, 15:25
Trochę wspomnień


Cytat:

Pierwsze trzy gry zostały wyprodukowane przez niemiecką firmę Piranha Bytes. Po wydaniu trzeciej części JoWooD Entertainment zerwał umowę z twórcami gry i stworzenie kolejnych części zlecił Spellbound Entertainment i Trine Games.

Gothic
Pierwsza gra z serii Gothic. 15 marca 2001 roku ukazała się w Niemczech, a 28 marca 2001 roku w Polsce.
Gra toczy się w fikcyjnym świecie, w którym od lat toczy się wojna ludzi z orkami. Bohaterem jest mężczyzna zwany przez graczy Bezimiennym, który z powodu popełnionych zbrodni został zesłany do pracy w kopalni specjalnej magicznej rudy niezbędnej do wykuwania broni i zbroi. Z polecenia króla Rhobara II Kolonia, w której znajdują się kopalnie, została otoczona magiczną barierą uniemożliwiającą ucieczkę. Pierwszym zadaniem Bezimiennego jest dostarczenie listu do siedziby magów ognia w Starym Obozie.

Gothic II.
Druga gra z serii Gothic. W Niemczech jej premiera nastąpiła 23 listopada 2002 roku, a w Polsce 29 listopada tego samego roku. Gra ta jest bezpośrednio związana z częścią poprzednią.
Bezimienny po wygnaniu Śniącego w poprzedniej części gry zostaje uratowany przez maga Xardasa który przeteleportował go z świątyni śniącego gdzie leżał pod stertą głazów do swojej wieży. Dowiedziawszy się, że bariera otaczająca Górniczą Dolinę została zniszczona, otrzymuje zadanie zdobycia amuletu zwanego Okiem Innosa. Amulet ten jest niezbędny do pokonania smoków, które przybyły na wezwanie Śniącego. Niestety uciekinierzy z Kolonii Karnej spowodowali wzmożone kontrole strażników miejskich, przez co zadanie Bezimiennego staje się cięższe.

Gothic II: Noc Kruka.
Gothic II: Noc Kruka to oficjalny dodatek do gry Gothic II. Wydany został 22 sierpnia 2003 roku w Niemczech, swoją premierę w Polsce miał 20 stycznia 2005 roku. Do zainstalowania dodatku niezbędna jest podstawowa wersja gry.
Dodatek wprowadza Bezimiennego w nowy świat zwany Jharkendar. Jharkendar to wyspa mieszcząca się na północnym wschodzie od miasta Khorinis. Wyspa jest zamieszkiwana głównie przez dzikie zwierzęta, ale znajdują się tam także dwa obozy: bandytów i piratów. Zadaniem Bezimiennego jest pomoc magom wody, którzy są zaniepokojeni trzęsieniami ziemi nawiedzającymi okoliczne tereny. Bezpośrednio po przybyciu bohater dowiaduje się, że za te anomalie odpowiada jeden z mieszkańców upadłej Kolonii Karnej, Kruk.

Gothic 3.
Gothic 3 jest kolejną, trzecią grą serii Gothic. Nawiązuje bezpośrednio do historii Bezimiennego z Gothic II. Premiera gry w Polsce nastąpiła 3 listopada 2006 roku.
Historia Bezimiennego rozpoczyna się po przybyciu na Myrtanę. Staje się jasne, że kraj został niemalże całkowicie zdominowany przez orków. Złość Bezimiennego potęguje fakt, że jego mentor, Xardas, wykorzystał go do zabicia Smoka Ożywieńca w Dworze Irdorath. Los bohatera nie jest znany, jego przyszłość zależy od tego, po której stronie się opowie. Bezimienny może podążać drogą Innosa, Beliara lub Adanosa. Końcowa część gry zależy od tego, po czyjej stronie stanie bohater.

Gothic 3: Zmierzch Bogów.
Gothic 3: Zmierzch Bogów to oficjalny dodatek do Gothic 3. Swoją premierę w Polsce miał 5 grudnia 2008 roku.
Bezimienny przypatrując się losom Myrtany widzi jak cały kraj jest bliski rozpadu. Orkowie niemalże codziennie napadają na kupców a kraj podzielony pomiędzy różnych władców jest bliski rebelii. Główny konflikt toczy się między Gornem zarządzającym Gothą a Thorusem zarządzającym Trelis. Bezimienny nie mogąc patrzeć na podzielony kraj postanawia zjednoczyć Myrtanę i przywrócić jej dawną świetność.

Arcania: Gothic 4.
ArcaniA: Gothic 4 jest czwartą grą i szóstym produktem z serii Gothic. Swoją premierę w Polsce miała 15 października 2010 roku.
Akcja gry rozpoczyna się 10 lat po zakończeniu wydarzeń ze Zmierzchu Bogów. Główny bohater nie posiada imienia, ale nie jest to ten sam Bezimienny co wcześniej. Stary Bezimienny dalej jest królem i rządzi krajem jako Rhobar III. Nowym zadaniem jest pokonanie Xeshy i wyzwolenie Rhobara III od mocy Śniącego.
Pod względem mechaniki Arcanii bliżej do hack'n'slasha niż wcześniejszych części. Zrezygnowano też z wielu flagowych elementów serii jak chociażby postaci nauczycieli i regenerujących zdrowie właściwości snu. Lokacje są wyraźnie mniejsze, a postaci niezależnych nie można zabić.



Seria Gothic słynie także z pięknego soundtracku:

Zgłoś
Avatar
pandka 2012-11-11, 15:29 6
Za wszystko co związane z sagą Gothic dam piwko! Żeby kupić jedynkę ganiałem z miesiąc po sklepach, aż natrafiłem na nią w osiedlowym spożywczaku :| Drugiego takiego cRPG nie będzie, a szkoda Gothic to jedyna rzecz, za którą jestem wdzięczny szwabom
Zgłoś
Avatar
P................n 2012-11-11, 15:39 4
pandka napisał/a:

Gothic to jedyna rzecz, za którą jestem wdzięczny szwabom



Akurat szwaby mają łeb do gier nie mniejszy niż do eksterminacji Żydków. Maczali swoje paluchy w seriach The Settlers, Drakensang, Sacred, Black Mirror, Far Cry, Crysis i SpellForce. I ogólnie są przechuje w erpegach oraz przygodówkach
Zgłoś
Avatar
Kakushkin 2012-11-11, 15:42 104
Gothic skończył się na Nocy Kruka.
Zgłoś
Avatar
g................t 2012-11-11, 15:57 6
Haha, jak otagowane Za tego co pokonał bestię, która wróciła do królestwa Beliara, zawsze piwo.

A żeby się trochę dojebać, Arcanii bym tutaj nie dodawał bo to taki Gothic jak ferrari z trabanta.
Zgłoś
Avatar
pandka 2012-11-11, 15:58
Pan kapitan napisał/a:



Akurat szwaby mają łeb do gier nie mniejszy niż do eksterminacji Żydków. Maczali swoje paluchy w seriach The Settlers, Drakensang, Sacred, Black Mirror, Far Cry, Crysis i SpellForce. I ogólnie są przechuje w erpegach oraz przygodówkach



Może i mają, ale reszta gier nie przekonała mnie do siebie aż tak, jak ta twórców Piranha Bytes. Mimo wszystko dla mnie Gothic to gra numer 1 i wątpię, patrząc po grach które teraz wychodzą na rynek, żeby to się kiedykolwiek zmieniło... Cóż, pozostaje wracać co jakiś czas do przygód Bezimiennego
Zgłoś
Avatar
Zavebe 2012-11-11, 16:01
gdyby 4 część zrobila Piranha zapewne była by lepsza.... fajnie by bylo gdyby oni zrobili kolejną część gothica ;p
Zgłoś
Avatar
b................� 2012-11-11, 16:15
Właśnie nakurwiam w G2 NK i tutaj takie mały pytanko do znawców: czy istnieje modyfikacja pozwalająca na respawn ZABITYCH potworów, np. co tydzień? Interesuje mnie tylko mod dający TYLKO tą jedną możliwość.

PS. Polecam modyfikację do NK - Mana Reload dodającą umiejętność regeneracji many i witalności.
Zgłoś
Avatar
R................s 2012-11-11, 16:22
Arcania to nie Gothic.. wypierdalaj
Zgłoś
Avatar
pandka 2012-11-11, 16:24
No i po chuju.. narobiliście mi ochoty na grę a tym się na kolokwia nie nauczę :/
Zgłoś
Avatar
Godelo23 2012-11-11, 16:33 3
Gothic było jest i będzie najlepszą grą w którą grałem. W 4 nie grałem bo granie w Gothica nie bez imiennym dla mnie nie ma sensu. Chociaż jak włączyłem 3 Zmierzch bogów tak samo szybko ją wyłączyłem. Moim zdaniem najlepsze były pierwsze 3 części oczywiście 3 BEZ DODATKU.
Zgłoś
Avatar
Echis 2012-11-11, 16:40
Jako szczon, zawsze się bałem ganiać w nocy po lasach... w sumie to dzisiaj też wolę przespać się do południa i dopiero ruszyć dupe z lokacji.
Zgłoś
Avatar
Plecionkarz 2012-11-11, 16:46 2
Gothic robili Niemcy. Jest on o więźniach którzy trafiają do obozu pracy. Jak próbują się wydostać to poraża ich prąd. Do kolonii można wejść ale wyjść można tylko jako martwy (spopielone szczątki). Więźniów pilnują inni więźniowie mający specjalne przywileje. Ciekawe skąd inspiracja.

bubr32 napisał/a:

Właśnie nakurwiam w G2 NK i tutaj takie mały pytanko do znawców: czy istnieje modyfikacja pozwalająca na respawn ZABITYCH potworów, np. co tydzień? Interesuje mnie tylko mod dający TYLKO tą jedną możliwość.



wciskasz b, jak jesteś w charakterystykach postaci to piszesz marvin, wychodzisz, najeżdżasz na zabitego wroga żeby pojawiło się jego imię, wciskasz o, jesteś teraz nim, wciskasz F8 i ożywa, teraz najeżdżasz na swoją postać i znów wciskasz o, wróg żyje i cię atakuje.
Zgłoś
Avatar
d1abol 2012-11-11, 16:47 2


Moje 2 ulubience z G II... kurwa jak sie tego slucha to ma sie ochote przejsc poraz 120387135
Co do G3, procz uroczego soundtracku, ta gra nic wiecej nie oferuje.
Zgłoś
Avatar
g................t 2012-11-11, 16:53 5
Mnie G3 całkiem przypadł go gustu. Jest nieco "inny" niż poprzedniczki, ale dalej czuć, że to dobry kawał piranii.

A ten soundtrack mnie wręcz zabija:
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie