Jest moc!
Jest moc!
Zrzutka na serwery i rozwój serwisu
Witaj użytkowniku sadistic.pl,Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.
Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Niby najszybszy supercar na świecie za milion dolarów a skrzynia z forda GT?
No to mam dla Ciebie zadanie domowe. Sprawdź kto jest producentem skrzyni biegów w tym Hennessey. Wygoogluj ich, poczytaj sobie jakie samochody zaopatrywała w swoje skrzynie - nie tylko cywilne, ale przede wszystkim wyścigowe, z kim współpracowała, że pojawiła się w F1 itd.
Następnie sprawdź kto opracował skrzynię biegów do Veyrona (nie daj się zwieść, że Borg-Warner).
A następnie możesz napisać tutaj w odpowiedzi nazwę jednej i tej samej firmy
EDIT:
I jeszcze mi wytłumacz jak duży wpływ na vmax ma masa samochodu, że twierdzisz jakoby lżejszy Veyron pojechałby jeszcze szybciej
Co do skrzyni - z tego co słyszałem w tym filmiku, skrzynia jest z forda GT, co jest bezczelnością w przypadku supercar'a kosztującego powyżej miliona usd. Wszystkie porządne supercar'y mają dedykowaną skrzynię biegów ze względu na potrzebę przenoszenia ogromnego momentu obrotowego, wpasowania w konstrukcję i co najważniejsze wyważenia całego auta. Jedną z lepszych skrzyń ma GTR, który jest najtańszym supercarem de facto.
Veyron posiada dobrą skrzynię dedykowaną, 8mio biegową, dwusprzęgłową, produkcji VW czyli koncernu do którego należy Bugatti. To mi wystarczy i nie chce mi się szukać kto i co.
Zaufaj mi, tandeta i tyle.
W niektórych autach komfortowe bajery mogą ważyć nawet tonę, także mam dla Ciebie zadanie domowe; jeśli chcesz sprawdzić wpływ na Vmax masy auta, to popchnij sobie forda fiestę i auto segmentu E na przykład... Jeśli takowych nie posiadasz to do jednego wózka sklepowego wsadź kolegę a do drugiego nie, też zrozumiesz.
To może Ty powinieneś spróbować tej sztuczki i wtedy zrozumiesz, że zmieni się znacząco czas, w jakim oba wehikuły rozpędzisz do zadanej prędkości. Czyi zmieni się przyspieszenie mistrzu fizyki, a nie vmax - bo Twoje możliwości przebierania nogami pozostaną takie same.
PS Żeby nie było. Ja absolutnie nie podważam znaczenia masy przy teoretycznym wyznaczaniu vmaxa danego pojazdu. Bardziej mi chodzi o to, jak bardzo ona wpływa na ten parametr. Zwłaszcza w samochodach o mocach tego rzędu jak Veyron czy owy Venom GT.
Co do skrzyni - z tego co słyszałem w tym filmiku, skrzynia jest z forda GT, co jest bezczelnością w przypadku supercar'a kosztującego powyżej miliona usd. Wszystkie porządne supercar'y mają dedykowaną skrzynię biegów ze względu na potrzebę przenoszenia ogromnego momentu obrotowego, wpasowania w konstrukcję i co najważniejsze wyważenia całego auta.
Dziwne masz swoje kryteria ale jaka jest potrzeba wykładania kolejnych baniek i zamawiania skrzyni, która już istnieje i sprawdza się dobrze? Bo zaprojektowana jest w taki sposób, że radzi sobie z dużą ilością przenoszonego momentu? Ba, poradzi sobie nawet z jeszcze większa?
A silnik ma ten Venom GT z Corvette ZR1. Też lipa co?
A wiedziałeś, że tylne lampy McLarena F1 są ze zwykłego autobusu, Jaguara XJ220 z Rovera 216, Astona Martina Virage ze starego Scirocco, przednie lampy Ascari KZ1 z Puga 206ki, Morgana Aero z MINI, Lamborghini Diablo z Nissana 300ZX, lusterka AM DBSa z Volvo V70, kierunki w Murcielago z Forda Mondeo?
I komu to przeszkadza dopóki wszystko trzyma się kupy?
No to ja Ci mistrzu jeszcze bardziej skomplikuję życie i też wytłumaczę bez ubliżania, że hp i KM to nie to samo, żebyś więcej takich głupot w świat nie posyłał.
Nasze polskie KM (koń mechaniczny) to metryczny koń mechaniczny, spoza układu SI, w którym moc określa się obecnie watem. W przypadku samochodów spotyka się zatem jednostkę kW, gdzie:
1 kW = 1,36 KM (PS)
Właśnie, 1 KM = 1 PS. Jest to o tyle ważne, że to właśnie tego drugiego możemy spotkać w dużej ilości publikacji i różnego rodzaju konwerterach.
ALE już 1 hp nie jest równy 1 KM. Hp to anglosaska jednostka gdzie:
1 KM (PS) = 0.9863 hp
Nasz "miszcz" tak pokomplikował wszystkim życie, że aż sam się pogubił.
KM i HP to zawsze to samo. Problem polegał i polega na tym, że są HP imperial i HP metric.
KM to po prostu polskie tłumaczenie.
To może Ty powinieneś spróbować tej sztuczki i wtedy zrozumiesz, że zmieni się znacząco czas, w jakim oba wehikuły rozpędzisz do zadanej prędkości. Czyi zmieni się przyspieszenie mistrzu fizyki, a nie vmax - bo Twoje możliwości przebierania nogami pozostaną takie same.
Już połowa wakacji, mam nadzieję, że bezmózgie gimbusy znikną w nowym roku szkolnym...
PS Żeby nie było. Ja absolutnie nie podważam znaczenia masy przy teoretycznym wyznaczaniu vmaxa danego pojazdu. Bardziej mi chodzi o to, jak bardzo ona wpływa na ten parametr. Zwłaszcza w samochodach o mocach tego rzędu jak Veyron czy owy Venom GT.
Dopisane kilkanaście minut później, po pójściu po rozum do głowy... Lub przeprowadzeniu testu z wózkiem sklepowym...
Dziwne masz swoje kryteria ale jaka jest potrzeba wykładania kolejnych baniek i zamawiania skrzyni, która już istnieje i sprawdza się dobrze?
Nie no, tym wesołym akcentem, z uśmiechem na ustach kończę tę dyskusję...
Już połowa wakacji, mam nadzieję, że bezmózgie gimbusy znikną w nowym roku szkolnym...
Może wypadałoby się z nimi przejść na lekcję fizyki?
To ja Ci uświadomię tak na szybko.
Wiedząc, że:
masa * przyspieszenie = siła
Ogólnie:
siła pchająca auto do przodu Fp = moment na silniku / przełozenie skrzyi / przełożenie deferencjałów / promień koła (- straty w napędzie oczywiście) itd. itd.
LUB
ze wzoru:
moc = siła * prędkość.
czyli siła na kołach to aktualna moc na silniku / prędkość (straty w napędzie oczywiście)
STĄD
Opory prędkości:
autowiedza.republika.pl/opory_ruchu2.html - nic dodać, nic ująć.
Opory powietrza Fo= 1/2 * Cx * A * p * v2
Cx - współczynnik oporu powietrza
A - powierzchnia czołowa
p - ciśnienie powietrza
v - prędkość
Opory toczenia:
w praktyce niezależne od prędkości a od masy samochodu. I to właściwie jedyny parametr na jaki masa ma wpływ. Dalej:
opór toczenia Ft = (ciężar pojazdu * odległość reakcji podłoża) / promień opony
Teoretyczny Vmax osiągniemy wtedy gdy:
Fp (siła pchająca) = Fo + Ft
jak wiemy
Fp = Moc auta / v
Fo = współczynnik oporów powietrza * v2
Ft ~ stały opor toczenia dużo niższy niż opór powietrza przy wysokich predkosciach DLATEGO często się pomija dla uproszczenia obliczeń. Czyli już Ci wylatuje masa z równania:
moc auta / v = wop(staly) * v2 + pomijalne ft
przeksztalcajac:
moc auta / wop ~ v3
czyli żeby pojechać 2x szybciej potrzebujemy na to około 8x więcej mocy..
Więc w przypadku takiego Veyrona ważniejsza jest moc, a nie masa, która wpływa jedynie na opory toczenia. Ja nie wiem jak mam Ci to jeszcze uświadomić.
Dopisane kilkanaście minut później, po pójściu po rozum do głowy... Lub przeprowadzeniu testu z wózkiem sklepowym...
Dotarło do mnie, że niektórzy bardzo lubią interpretować wszystko wdając się w szczegóły więc pomyślałem sobie, że jeszcze za chwilę zarzucisz mi jako podważam prawa fizyki.
I nie przesadzaj z tym supercarem i częściami na zamówienie bo akurat Venom GT to propozycja szybkiego i mocnego samochodu zbudowanego NA BAZIE innego samochodu - już istniejącego. Nie żadna konstrukcja powstała od białej kartki papieru.
KM i HP to zawsze to samo. Problem polegał i polega na tym, że są HP imperial i HP metric.
KM to po prostu polskie tłumaczenie.
Od zawsze to samo to PS i KM. Tyle że w prasie jeśli przy liczbie stoi hp, to zwykle są to imperial HP. Dlatego zależnie od źródła masz różnice w mocach tych samych samochodów. I dlatego właśnie możesz znaleźć, że np. BMW M3 E92 GTS ma 450 PS (KM) ale już 444 hp. Tyle że Ty pewnie nawet nigdy na to nie zwróciłeś uwagi...
Jeszcze chcesz coś edytować w swoim poście zamiast odpowiedzieć pod moim?
hp - hit points:)
S4jm0n idioto, gdzie ja napisalem że połączenie carrery z lotusem? napisałem że to żadna carrera tylko własnie lotus tak jak Ty -.-
Czy ja Ciebie zacytowałem dzieciaku? Ochłoń i skończ z tymi 'idiotami':
carrera GT z tyłem lotusa
Szczerze to mi się nie podoba. Począwszy od wyglądu tak jak już wcześniej ktoś pisał połączenie Lotusa i Porsche Carrera GT, brzydkie felgi i praca silnika.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów