18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (4) Soft (1) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:51
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 14:20
📌 Powodzie w Polsce - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 23:12
Historia Audi 80, A4
ripman • 2012-11-03, 9:51
Ostatnio same BMW i ich hejterzy Czas na odmiane zagłębić się w OOOO

Pierwsza generacja modelu zadebiutowała w roku 1972. Zastępowała ona model F103. Do napędu użyto silników R4 z rozrządem typu SOHC. Samochód dostępny był jako 2- i 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi, które oferowano jedynie na rynek północnoamerykański. Tam też auto było sprzedawane pod oznaczeniem Audi Fox. Technicznie model opierał się w dużej mierze na Volkswagenie Passacie B1.

W Audi 80 B1 przednie zawieszenie oparte było na kolumnach Macphersona, natomiast tylne na belce i drążku Paharada wraz ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami.

Skutkiem udanych prac rozwojowych w zakresie designu Audi 80 w 1973 r. przyznano tytuł "European Car of the Year", pokonując min. Renault 5 czy Alfę Romeo Alfette.

Auto przeszło lifting w 1976 roku. Wprowadzono wówczas nowe, kwadratowe tylne i przednie światła w stylu nowo wprowadzonych Audi 100 C2 stosując także 1,6 zamiast 1,5 litrowych silników (jeszcze z 75/85 KM) oraz dodano nowy model - 80 GTE z silnikami 1,6 l z wtryskiem paliwa (110 KM; 81 kW) zastępując wcześniejszą wersję 80 GT.

Na niektórych rynkach oferowany był również jako wersja pięciodrzwiowa "Avant". Był to sprzedawany z sukcesem Volkswagen Passat z podmienioną atrapą chłodnicy na Audi z przodu pojazdu.

Produkcja pierwszej generacji trwała do 1978 roku kiedy to zdecydowano o zakończeniu produkcji samochodów opartych na platformie B1. Fabrykę opuściło 1 103 766 egzemplarzy[1]

Zgłoś
Avatar
kalwi89 2012-11-03, 22:00 2
a to jest mój samochód :



relatywnie tanie w utrzymaniu, nie wymaga ubezpieczenia ani przeglądu ( konserwuje się samo ), ale strasznie dużo pali :/
Zgłoś
Avatar
kamilsad 2012-11-03, 22:12 2
Pierwzy seryjnieprodukowany samochód z napedem 4x4 (oczywiscie nie mowimy o terenowkach itp.) to byl Jensen FF pl.wikipedia.org/wiki/Jensen_FF
Pięć lat póżniej Subaru montowało napęd 4x4 w modelu Leone, zaś pod koniec lat 70-tych amerykański AMC produkował model eagle ktory był pierwszym suvem, produkowali go jako sedan, kombi i 3 drzwiowe coupe.
O ile dobrze pamiętam to było coś jeszcze wcześniej ale była to krótka seria i niestety zapomnialem nazwy, jak sobie przypomne to napisze.

EDIT.
Radziecki GAZ 61 z lat 40-tych też miał 4x4 google.pl/imgres?imgurl=http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20110421...
Zgłoś
Avatar
dawid301293 2012-11-03, 22:47 1
dzięki za wstawke, jakieś to kurwa sadystyczne
Zgłoś
Avatar
pandka 2012-11-03, 22:53
Za audi zawsze piwo . Sam mam dwie audice - 80 B4 z 93 i A4 B6 z 2k2, obydwa 1.9 TDI i muszę przyznać, że 80-tka jest nie do zajeżdżenia. Ten czołg ma tak mocne blachy, że zniszczyć go może chyba tylko ruska Łada (patrząc po tym, co one wyprawiają na tych filmikach od kacapów). Auto swoje przeżyło, a mimo to dalej jest w świetnym stanie i za nic w świecie go nie sprzedam, bo jak je mam oddać za te kilka tysi, to nie warto, bo ten łobuz pociągnie jeszcze tyle lat, że hoho...
Zgłoś
Avatar
Gwardek 2012-11-03, 23:19
Audi zmotoryzowało polską wieś. Są to samochody dla buraków, że "co to nie oni".
Zgłoś
Avatar
ripman 2012-11-03, 23:26
Gwardek napisał/a:

Audi zmotoryzowało polską wieś. Są to samochody dla buraków, że "co to nie oni".



jak rozumiem jeździsz BMW ?

btw i offtopem masz ciekawy balans "piw"

kamilsad napisał/a:

Pierwzy seryjnieprodukowany samochód z napedem 4x4 (oczywiscie nie mowimy o terenowkach itp.) to byl Jensen FF pl.wikipedia.org/wiki/Jensen_FF
Pięć lat póżniej Subaru montowało napęd 4x4 w modelu Leone, zaś pod koniec lat 70-tych amerykański AMC produkował model eagle ktory był pierwszym suvem, produkowali go jako sedan, kombi i 3 drzwiowe coupe.
O ile dobrze pamiętam to było coś jeszcze wcześniej ale była to krótka seria i niestety zapomnialem nazwy, jak sobie przypomne to napisze.

EDIT.
Radziecki GAZ 61 z lat 40-tych też miał 4x4 google.pl/imgres?imgurl=http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20110421...



czyli rzeczywiście niemieckie kurwy kłamały xD
Zgłoś
Avatar
Gwardek 2012-11-03, 23:31 1
@UP
Tak się składa, że gówno mnie obchodzi mój czy twój balans piw. Jeśli to dla ciebie jest wyznacznikiem zajebistości to szczerze ci gratuluje. I nie jeżdzę bmw jak to wcześniej napisałeś tylko renault. Co do buraków z audi to wiem co mówię, bo akurat tak się składa, że bardziej audi bym nazwał dresowozem niż bmw. Chamów wpierdalających się w ostatnim momencie z audic nie brakuje. Najczęściej jest to typ w skórze i z telefonem przy uchu a na ręce ma podróbę rolexa. Tyle w temacie.
Zgłoś
Avatar
G................9 2012-11-03, 23:57 1
@up
Z tego co zauważyłem , na polskiej wsi prym wiedzie Audi A6 C5, koniecznie w "tedeiku", wszak silniki benzynowe to "żłopiące paliwo hektolitrami monstra". Nie mam nic do Audi ale wieśniaki, specjalnie użyłem słowa "wieśniaki" - nie mieszkańcy wsi bo to zupełnie inna klasa społeczna, uwielbiają A6 1.9TDI (najlepszy samochód świata kurwa mać chodzi na gnojówkę TDI kurwa diesel power pół miliona przebiegu!!!).
Więc jest coś w Twoich słowach.
Zgłoś
Avatar
dr_dex 2012-11-04, 0:22
Za audi piwko w ciemno. Sam takim smigam i nie ma chuja na mariole
Zgłoś
Avatar
Gwardek 2012-11-04, 2:33
Gurgul99 napisał/a:

Z tego co zauważyłem , na polskiej wsi prym wiedzie Audi A6 C5, koniecznie w "tedeiku", wszak silniki benzynowe to "żłopiące paliwo hektolitrami monstra". Nie mam nic do Audi ale wieśniaki, specjalnie użyłem słowa "wieśniaki" - nie mieszkańcy wsi bo to zupełnie inna klasa społeczna, uwielbiają A6 1.9TDI (najlepszy samochód świata kurwa mać chodzi na gnojówkę TDI kurwa diesel power pół miliona przebiegu!!!).
Więc jest coś w Twoich słowach.


Jeszcze do tego zestawienia bym dodał audi 80. W środku wygląda jak by go Josef Fritzl projektował, ale co ja się tam znam...
Zgłoś
Avatar
ripman 2012-11-04, 10:08
Gwardek napisał/a:

@UP
Tak się składa, że gówno mnie obchodzi mój czy twój balans piw. Jeśli to dla ciebie jest wyznacznikiem zajebistości to szczerze ci gratuluje. I nie jeżdzę bmw jak to wcześniej napisałeś tylko renault. Co do buraków z audi to wiem co mówię, bo akurat tak się składa, że bardziej audi bym nazwał dresowozem niż bmw. Chamów wpierdalających się w ostatnim momencie z audic nie brakuje. Najczęściej jest to typ w skórze i z telefonem przy uchu a na ręce ma podróbę rolexa. Tyle w temacie.



Gwarek tak sie sklada ze nie umiesz czytać napisałem ci calkowicie offtopem jak to wyglada a nie ze to jest jakis "wyznacznik zajebistosci" za bardzo sie podnieciłeś dziecko pozdrawiam



rzeczywiście Twoj renault wypada lepiej niż passat

Zgłoś
Avatar
kkubam 2012-11-04, 12:21 1
Za OOOO zawsze chętnie wypiję (i postawię) browarka, a krytykom mogę pokazać tylko palec (środkowy :-')
Zgłoś
Avatar
s................r 2012-11-04, 16:41
Cytat:

A6 1.9TDI (najlepszy samochód świata k***a mać chodzi na gnojówkę TDI k***a diesel power pół miliona przebiegu!!!



Widać że jebany burak chodzi na piechotę bo a6 nigdy nie miało silnika 1.9 tdi co najwyzej audi a4
Zgłoś
Avatar
kamilsad 2012-11-04, 18:21
@UP
Widać ze jebany burak się na motoryzacji nie zna bo 1.9 TDI siedziało w A6C4 (czyli 100 po lifcie) oraz w A6C5 czyli modelu o ktorym mowa. W A6C6 zaczęli już montować jakże niezawodne 2.0 TDI.
Zgłoś
Avatar
Pan Kot 2012-11-04, 19:04 1
odnośnie odchudzenia 1 gram blachy za złoto powinienem dostać ok 10 gram złota (tyle blachy ciężarówka zerwała z mojej kochaniutkiej)

odnośnie bezpieczeństwa, nie znam bardziej bezpiecznego auta.
gdybym wybrał żonę zamiast auta pewnie po wypadku jaki miałem mój srebrny szerszeń z silnikiem 1z poszedł by na szrot, ale nie postanowiłem dołożyć kasy i starań żeby go na prawić. życzcie mi powodzenia i podwyżki.....
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie