18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (1) Soft (1) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:51
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 14:20
📌 Powodzie w Polsce - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 23:12
Historia Audi 80, A4
ripman • 2012-11-03, 9:51
Ostatnio same BMW i ich hejterzy Czas na odmiane zagłębić się w OOOO

Pierwsza generacja modelu zadebiutowała w roku 1972. Zastępowała ona model F103. Do napędu użyto silników R4 z rozrządem typu SOHC. Samochód dostępny był jako 2- i 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi, które oferowano jedynie na rynek północnoamerykański. Tam też auto było sprzedawane pod oznaczeniem Audi Fox. Technicznie model opierał się w dużej mierze na Volkswagenie Passacie B1.

W Audi 80 B1 przednie zawieszenie oparte było na kolumnach Macphersona, natomiast tylne na belce i drążku Paharada wraz ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami.

Skutkiem udanych prac rozwojowych w zakresie designu Audi 80 w 1973 r. przyznano tytuł "European Car of the Year", pokonując min. Renault 5 czy Alfę Romeo Alfette.

Auto przeszło lifting w 1976 roku. Wprowadzono wówczas nowe, kwadratowe tylne i przednie światła w stylu nowo wprowadzonych Audi 100 C2 stosując także 1,6 zamiast 1,5 litrowych silników (jeszcze z 75/85 KM) oraz dodano nowy model - 80 GTE z silnikami 1,6 l z wtryskiem paliwa (110 KM; 81 kW) zastępując wcześniejszą wersję 80 GT.

Na niektórych rynkach oferowany był również jako wersja pięciodrzwiowa "Avant". Był to sprzedawany z sukcesem Volkswagen Passat z podmienioną atrapą chłodnicy na Audi z przodu pojazdu.

Produkcja pierwszej generacji trwała do 1978 roku kiedy to zdecydowano o zakończeniu produkcji samochodów opartych na platformie B1. Fabrykę opuściło 1 103 766 egzemplarzy[1]

Zgłoś
Avatar
s................r 2012-11-03, 9:56
a4b7

czy bmw 3 e90 ?
Zgłoś
Avatar
ripman 2012-11-03, 10:06
Ja wole B7 jako posiadacz no i quattro ;D foto niżej mojej

Zgłoś
Avatar
I_T_I 2012-11-03, 10:12 11
A ja mam taki
(zdjęcie nie moje)
Nazistowski czołg (r92) nie do zajechania 12 lat w rodzinie i nic się nie dzieje.
Dodam ze roczniki do 1992 (lub 1993) były robione z mocno ocynkowanej blachy przez co zżarcie przez rdze jest prawie nie możliwe.
Zgłoś
Avatar
mare30ks 2012-11-03, 10:28
oho, znowu volkswagen w cenie mercedesa, coraz czesciej tutaj gosci
Zgłoś
Avatar
Dziamian 2012-11-03, 10:30 1
ripman napisał/a:

Ja wole B7 jako posiadacz no i quattro ;D foto niżej mojej

Obrazek



Lubuskie wita

a tak swoją drogą to jestem taki, że wolałbym za takie sianko wydane na taki model kupić coś starszego a konkretniejszego ale to tylko moje takie mniemanie
Zgłoś
Avatar
s................r 2012-11-03, 10:39 3
w a4 b7 2.0 siadają pompowtryski, dwumas, filtr cząstek stałych i głowica pęka nagminnie. = dno Tylko 1.9
Zgłoś
Avatar
zonk 2012-11-03, 10:40 3
Ostatnim prawdziwym audi było 80 B4. Chodź by ze względu na niezniszczalność tego auta.
Zgłoś
Avatar
ripman 2012-11-03, 10:44
jak to w nowszych autach im wiecej bajerów tym bardziej sie sypie( ta czarna perła wyżej pewno zajeździ te modele z 2012 jeszcze ) to wyżej narazie sie trzyma mimo chipa bo to właśnie 2.0 Tfsi wirus na 257 hp wszedł, jak znajde moge dac wykres z hamowni.
Zgłoś
Avatar
Dziamian 2012-11-03, 10:49
ja osobiście za to sianko wolałbym kupić A8 D2 lub jakiegoś merca bądź nawet francuza
Zgłoś
Avatar
G................9 2012-11-03, 11:56
Miałem przyjemność jeździć Audi 80 B3 ze śmiesznym przebiegiem ~40kkm, auto niemożliwie zadbane, wychuchane, nie na sprzedaż. Nie czułem żadnej różnicy w stosunku do A4 z 2002r. którą akurat przyjechałem, oczywiście pod kątem doznań estetycznych, pracy silnika itp.
Zawsze powtarzałem, że stare auta miały dusze, Audi, BMW, Mercedesy, Volvo z lat 90-tych, kusi mnie kupno właśnie takiego starego auta, np. Mercedesa 124 lub Audi 100 i kompletne odrestaurowanie- w miarę przywrócenie do stanu fabrycznego, tak dla własnej satysfakcji.
Jak patrzę na plastikowe autko sąsiada to śmiech mnie ogarnia, teraźniejsza motoryzacja.....
Zgłoś
Avatar
jajcarzysta 2012-11-03, 13:33
audi 80 był przełomowy, ale to gówno prawda że był pierwszym seryjnym z 4x4
niemiecka propaganda :/
Zgłoś
Avatar
ripman 2012-11-03, 14:38
jajcarzysta napisał/a:

audi 80 był przełomowy, ale to gówno prawda że był pierwszym seryjnym z 4x4
niemiecka propaganda :/



to jakie niby było ?

Gurgul99 napisał/a:

Miałem przyjemność jeździć Audi 80 B3 ze śmiesznym przebiegiem ~40kkm, auto niemożliwie zadbane, wychuchane, nie na sprzedaż. Nie czułem żadnej różnicy w stosunku do A4 z 2002r. którą akurat przyjechałem, oczywiście pod kątem doznań estetycznych, pracy silnika itp.
Zawsze powtarzałem, że stare auta miały dusze, Audi, BMW, Mercedesy, Volvo z lat 90-tych, kusi mnie kupno właśnie takiego starego auta, np. Mercedesa 124 lub Audi 100 i kompletne odrestaurowanie- w miarę przywrócenie do stanu fabrycznego, tak dla własnej satysfakcji.
Jak patrzę na plastikowe autko sąsiada to śmiech mnie ogarnia, teraźniejsza motoryzacja.....



Szkoda ze tylko crash testy nie potweirdzaja tego ze te plastiki sa mniej bezpieczne bo kabiny maja o wiele mocniej wzmocnione co widac na testach, ESP ASR itp ratuja chujowych kierowców w tych starszych zabili by sie ( a to moze i dobrze ale to kwestia dogadania sie %-) ), w nowszysm puszcze kobiecie film na dvd to mi nie pierdoli przez 6 h jazdy wiec kazde ma swoje plusy i minusy, ale fakt dusze mialy te stare

1980 - Audi Quattro to samochód, który rozsławił napęd na cztery koła na drogach i na trasach rajdowych.

wedle wikipedii xD

pl.wikipedia.org/wiki/Historia_samochodu
Zgłoś
Avatar
siwers3 2012-11-03, 21:10
Już to dzisiaj gdzieś pisałem, ale powtórzę się: za audi zawsze piwo:D

BTW: Skąd dorwałeś te video?;p
Zgłoś
Avatar
ripman 2012-11-03, 21:41
było na stronie chyba autoświata albo czegos w bardz starym temacie
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie