Zielona Góra
Zielona Góra
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Zgodnie z przepisami - nie do PASÓW ale do PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH.
90% "pasów" na drogach rowerowych NIE POSIADA znaków pionowych, są więc co najwyżej przejściami sugerowanymi, na których pieszy pierwszeństwa nie posiada.
doczytaj przepisy, nie musi byc znaku poiziomego, przejscie dla pieszych to tez pasy
90% "pasów" na drogach rowerowych NIE POSIADA znaków pionowych
A po co znaki pionowe? Przecież te kurwy nie znają ŻADNYCH przepisów PORD.
Każdy powinien uważać, a jak nie uważa, to jest jebanym idiotą i nawet mi takiego nie szkoda, jak się połamie.
Wystarczy 15 minut oczekiwania na autobus, na przystanku w pobliżu skrzyżowania. Stare baby idące z zakupami, kontra pedalarze zapierdalający z pochylonym łbem, chyba oceniający stan bieżnika w przedniej oponie.
Wprowadzić nakaz rejestracji pojazdów elektrycznych wszystkich i po kłopocie.. Niech te kurwy wezmą odpowiedzialność za to, że są uczestnikami ruchu drogowego...
i pieszych! + obowiązkowe kamizelki odblaskowe oraz wyraźne i z daleka widoczne oznaczenie osób głuchych lub niedowidzących
Wskaż baranie przepis o tym, że znak P-10 musi występować łącznie z znakiem D-6 by był ważny. Tylko kilka znaków tzw. "poziomych" wymaga tzw. znaku "pionowego", np. znak P-13 bez A-7 jest nieważny.
Ale nie P-10!!!
Czekam, aż mnie zagniesz wskazaniem paragrafu i nazwy rozporządzenia.
PS. Mam nadzieję, że nie masz nawet karty rowerowej bo w przeciwnym przypadku jak bywasz kierującym to jesteś niebezpieczny dla otoczenia.
Nowe definicje w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, które weszły w życie z dniem 21 września 2022 r.:
Przejście sugerowane – nieoznakowane, dostosowane technicznie miejsce umożliwiające przekraczanie jezdni, drogi dla rowerów lub torowiska przez pieszych, niebędące przejściem dla pieszych.
Przejście dla pieszych – powierzchnia jezdni, drogi dla rowerów lub torowiska, przeznaczona do przekraczania tych części drogi przez pieszych, oznaczona odpowiednimi znakami drogowymi.
Masz baranie. Powoli zaczynają usuwać przejścia sugerowane z dróg rowerowych, ale kto ma głupio wejść pod koła, ten i tak wejdzie.
Wskaż baranie przepis o tym, że znak P-10 musi występować łącznie z znakiem D-6 by był ważny. Tylko kilka znaków tzw. "poziomych" wymaga tzw. znaku "pionowego", np. znak P-13 bez A-7 jest nieważny.
Ale nie P-10!!!
Czekam, aż mnie zagniesz wskazaniem paragrafu i nazwy rozporządzenia.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 31 lipca 2002 r.
w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
§ 47. 1. Znak D-6 „przejście dla pieszych” oznacza
miejsce przeznaczone do przechodzenia pieszych
w poprzek drogi
§ 88. 1. Znak P-10 „przejście dla pieszych” oznacza
miejsce przejścia dla pieszych
Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca
oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak,
aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących lub
wjeżdżających.
Wyłącznie D-6 stanowi o przejściu dla pieszych a nie P-10
OBWIESZCZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 9 września 2019 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury
w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych
oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach
5.2.6.3. Zasady stosowania znaku D-6
Znak D-6 należy stosować przy wszystkich przejściach dla pieszych.
Gdy nie ma D-6 to niema przejścia dla pieszych
Ale nawet gdyby to było przejście to baba wtargnęła na nie pod jadącą prawidłowo hulajnogę.
Przejście przejściem, ale wina hulajnogisty. Nie powinien w ogóle jechać drogą dla rowerów. Chyba, że coś się zmieniło ostatnio.
od 20 maja 2020 hulajnogi powinny jechać ścieżką i ogólnie zmieniło się wiele rzeczy. A przed tą datą to hulajnoga bytła trasktopwana jako pieszy i mogłeś zapierdalać nadziabany po chodniku legalnie.
i pieszych! + obowiązkowe kamizelki odblaskowe oraz wyraźne i z daleka widoczne oznaczenie osób głuchych lub niedowidzących
Chyba coś ci się popierdoliło koleś. CHODNIK jest dla pieszych. Przejście dla pieszych ma być miejscem BEZPIECZNEGO przechodzenia przez jezdnię dla pieszych. Motokurwy, pedalarze, hujnogiści mają spierdalać z chodnika, a jeśli jest jeden z rzadkich momentów, że wolno im jechać po chodniku, to mają jechać z prędkością jaką osiąga pieszy normalnie idąc.
Przejście przejściem, ale wina hulajnogisty. Nie powinien w ogóle jechać drogą dla rowerów. Chyba, że coś się zmieniło ostatnio.
Policjanci wskazują, że korzystanie z hulajnóg elektrycznych wiąże się z konkretnymi obowiązkami i zakazami. "Kierujący hulajnogą elektryczną jest obowiązany przede wszystkim korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić" – poinformował kom. Damian Wroczyński z Komendy Powiatowej Policji w Wyszkowie.
W przypadku gdy nie ma ścieżki rowerowej, użytkownik hulajnogi elektrycznej jest obowiązany korzystać z jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością nie większą niż 30 km/h. Policja przypomina o ograniczeniu prędkości dla kierujących hulajnogą elektryczną, które wynosi 20 km/h, zarówno w przypadku ścieżki rowerowej, jak i drogi, której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością nie większą niż 30 km/h.
Jeśli nie ma ani ścieżki rowerowej, ani odpowiedniej jezdni, można hulajnogą jechać po chodniku z "prędkością zbliżoną do prędkości pieszych". Ponadto kierujący hulajnogą powinni na chodnikach ustępować pierwszeństwa pieszym i nie utrudniać im ruchu. Za przekroczenie prędkości grożą mandaty. Zbliżając się do przejścia dla pieszych, użytkownik hulajnogi elektrycznej powinien z niej zejść - identycznie jak w przypadku roweru - i przeprowadzić ją na drugą stronę.
Do kierowania hulajnogą elektryczną przez osoby w wieku od 10 lat do 18 lat wymagana jest karta rowerowa lub prawo jazdy kategorii AM, A1, B1 lub T. Dla osób, które ukończyły 18 lat, dokument taki nie jest wymagany.
Chyba coś ci się popierdoliło koleś. CHODNIK jest dla pieszych. Przejście dla pieszych ma być miejscem BEZPIECZNEGO przechodzenia przez jezdnię dla pieszych. Motokurwy, pedalarze, hujnogiści mają spierdalać z chodnika, a jeśli jest jeden z rzadkich momentów, że wolno im jechać po chodniku, to mają jechać z prędkością jaką osiąga pieszy normalnie idąc.
Eeee coś chyba Tobie się popierdoliło. JEZDNIA jest dla pojazdów. Pieszy na jezdni jest intruzem i MA OBOWIĄZEK czuć się zagrożony. Jak chcesz czuć się bezpiecznie to wracaj do pokoju bez klamek.
Zgodnie z przepisami - nie do PASÓW ale do PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH.
90% "pasów" na drogach rowerowych NIE POSIADA znaków pionowych, są więc co najwyżej przejściami sugerowanymi, na których pieszy pierwszeństwa nie posiada.
ghola,
Dlaczego zakładasz, że tam nie ma znaku D6, stoi kilka słupków i akurat ni widać co na nich jest.
Edit: Poszperałem i .. temat z zeszłego roku tu taki piękny artykuł
zielona-gora.policja.gov.pl/go2/serwis-informacyjny/aktualnosci/42853,...
a tu focia krzyżówki, jest znak ? Jest.
i pieszych! + obowiązkowe kamizelki odblaskowe oraz wyraźne i z daleka widoczne oznaczenie osób głuchych lub niedowidzących
Debilu, hulajnogoqcy czy rowerzyści wpierdalaja się na jezdnie w przeciwieństwie do pieszych więc powinny mieć OC i nakaz rejestracji tak samo jak samochody.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów