Do wszystkich wymądrzalskich, tak obrazek jest z innego portalu.
📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 22:48
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 2:25
@Zakapior. Szpera niczego nie blokuje, jest to mechanizm który ma za zadanie przenosić moment obrotowy na to koło które stawia większy opór. W autach FWD najczęściej stosowane rozwiązanie to Mechanizm Torsen ---> pl.wikipedia.org/wiki/TorSen
Lub Haldex, ale to troszke inna sprawa...
W tylnionapędówkach może być ten sam mechanizm, lub jemu podobny. Zaspawanie dyfra to inaczej "szpera 100%" i jest stosowana głównie przez ludzi którzy chcą driftować, ale mają tylko 4 tysie na stare e36, ludzie robiący to zawodowo stosują najczęściej wymienione wcześniej mechanizmy, bądź "zacieśniają" przełożenie dyferencjału.
Elektroniczna szpera, to np ATTS (Automatic Torque Transmision System) stosowany przed Honde w modelu Prelude w ostatniej generacji. Jest to system sterowany elektronicznie w przeciwieństwie do mechanicznego TorSen'a, ale skutek działania z grubsza ten sam.
Lub Haldex, ale to troszke inna sprawa...
W tylnionapędówkach może być ten sam mechanizm, lub jemu podobny. Zaspawanie dyfra to inaczej "szpera 100%" i jest stosowana głównie przez ludzi którzy chcą driftować, ale mają tylko 4 tysie na stare e36, ludzie robiący to zawodowo stosują najczęściej wymienione wcześniej mechanizmy, bądź "zacieśniają" przełożenie dyferencjału.
Elektroniczna szpera, to np ATTS (Automatic Torque Transmision System) stosowany przed Honde w modelu Prelude w ostatniej generacji. Jest to system sterowany elektronicznie w przeciwieństwie do mechanicznego TorSen'a, ale skutek działania z grubsza ten sam.
zawsze myślałem, że szpera to wewnętrzne tarcie między półosiami napędowymi, by w przypadku poślizgu całkowitego jednej półosi, druga przenosiła moc w x% - stąd szpera 40% czy inne wartości. To nie jest zblokowanie półosi na 'sztywno'. Ale, co ja tam się znam? A FWD owszem można podriftować. Bez ręcznego. Wystarczy operować pedałem gazu. FWD szybciej wyciągniesz z poślizgu, tam gdzie RWD już nic nie zrobisz. Taka prawda.
Uwielbiam to forum.
Na ostatnich postach pierwszej strony ktoś kłóci się o szperę, przesuwam o kolejne dwie - temat ten sam
To człowiek to teoria.
A przecież mamy Wikipedie.
pl.wikipedia.org/wiki/Mechanizm_r%C3%B3%C5%BCnicowy
pl.wikipedia.org/wiki/Szpera
pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99g%C5%82o_wiskotyczne
pl.wikipedia.org/wiki/TorSen
pl.wikipedia.org/wiki/Haldex
Na ostatnich postach pierwszej strony ktoś kłóci się o szperę, przesuwam o kolejne dwie - temat ten sam
To człowiek to teoria.
A przecież mamy Wikipedie.
pl.wikipedia.org/wiki/Mechanizm_r%C3%B3%C5%BCnicowy
pl.wikipedia.org/wiki/Szpera
pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99g%C5%82o_wiskotyczne
pl.wikipedia.org/wiki/TorSen
pl.wikipedia.org/wiki/Haldex
szpera to zaspawany dyfer... Co ty pierdzielisz chłopaku? Zasięgnij wiedzy i wróć.