@a_kazik
No jasne. Nie zrozumiałeś mojego przesłania ! Ale spoko. Nie zakładałem. Dam Ci piwo bo raczyłeś coś klepnąć.
Już wyjaśniam: Moc procesorów, ilość pamięci urządzenia peryferyjne, wszystko to wzrosło w stosunku do takiego spectrum dziesiątki i setki tysięcy razy ! Jak nie miliony ! Jak by kolesiowi z przed 30 lat powiedzieć jak szybkie są nasze obecne kompy, ile mają pamięci jakie dyski i tak dalej to by nie zrozumiał. A jak by zrozumiał to by nie uwierzył.
A co z oprogramowaniem ? Poza grafiką i muzyką ? Zajebista grafika i muzyka, wplecione filmy, czy zaawansowane mapy to jest tylko prosta konsekwencja większej ilości pamięci i szybszych procesorów. Nic nowego. Nic rewolucyjnego.
Ale jeżeli chodzi o rozwiązania programistyczne to od 30 lat programiści nie posunęli się ANI O KROK ! Od strony programistycznej aplikacje i gry nie wprowadziły nic innowacyjnego ! Nawet więcej normalnie cofnęli się w rozwoju tzw "programiści" ponieważ wiele rozwiązań w kodzie zupełnie genialnych zostało zastąpione "bezmózgim" nie inteligentnym kodem bazującym na większej ilości pamięci i ogromnych nośnikach. To dlatego gry zajmujące po 10GB można przejść w 2 godziny jak masz łeb i sprawne palce.
I podam Wam przykład geniuszu ludzi z epoki komputera łupanego.
Atarynka stara mogła wyświetlić 16 kolorów w jakimś tam trybie. Nagle, rozeszły się po giełdach (wiecie co to jest giełda komputerowa ?) dyskietki z oprogramowaniem wyświetlającym obrazki w 256 kolorach. Niemożliwe ? Bo niby jak ? grafika to sprzęt. Nie da się go ominąć bez lutownicy. A jednak ! Geniusz tamtych programistów polegał na przekraczaniu granic możliwości ! Robili rzeczy które wydają się niemożliwe nawet dla twórców sprzętu ! Przekraczali fizyczne bariery samym kodem !. Na amidze stareńkiej był trzy rodzaje pamieci. ChipRam - wbudowany, slowRam który tu pomijamy i na tzw. kartach turbo fastRam. Problem polegał na tym że układy dźwięku i grafiki na amidze nie miały dostępu do karty rozszerzeń. Mimo to po jakimś czasie pojawiły się programy wyświetlające grafikę i muzykę z fastramu przecząc niemal zdrowemu rozsądkowi !
Ja wiem jak to było zrobione (sam robiłem swego czasu). nie będę tu opisywał.
A teraz pokażcie mi jakieś choć jedno rozwiązanie we współczesnych grach/programach które wykracza poza z góry zaprojektowane chipy do grafiki czy muzyki. NIE MA ! Bp geniusze już nie są szkoleni. Szkoły nie uczą myślenia. A używać funkcji z directX czy opengl to nawet małpę po przejściach nauczysz !.
I dlatego właśnie tamte gry były ponadczasowe bo pisane przez geniuszy jak własnie David Braben. Miały jaja bo wykraczały poza wszelkie granice ! Teraz gry i programy są zajebiste ! nie można od nich oczu oderwać (i uszu). Ale to są tylko zwykłe programy. Nawet słabo nie naśladują rewolucyjnych rozwiązań z tamtych czasów.
Pozdrawiam
______________
"Niebo nie jest miejscem,
nie także jest czasem.
Niebo to: być doskonałym"
-Mewa- Richard Bach