Rosyjska myśl techniczna z silnikiem Vankla. Silnik ten jest produkcji rosyjskiej pojemność 1,3l. Ciekawe jak z hamowaniem
📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 14:43
📌
Konflikt izraelsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 17:47
Witaj użytkowniku sadistic.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Wlali do łady paliwo rakietowe, albo w impresce zapomniał silnik odpalić.
Silnik Vankla.... A licencja jest?
Mazdy miały pierwszo, i projekt umarł.
@earl sorry, impreza owszem fajne auto, ostatnio spod świateł startowałem. Mimo 210KM przegrałem z imprezką 1,6 , bo ma odepchnięcie z 4 kół, a ja mimo opanowania poślizgu przednich, nie dałem rady. Ale co tam mam full wyposażenie, a ta impra ręcznie regulowane lusterka Moc nie wyznacznik, ważna wygoda.
Mazdy miały pierwszo, i projekt umarł.
@earl sorry, impreza owszem fajne auto, ostatnio spod świateł startowałem. Mimo 210KM przegrałem z imprezką 1,6 , bo ma odepchnięcie z 4 kół, a ja mimo opanowania poślizgu przednich, nie dałem rady. Ale co tam mam full wyposażenie, a ta impra ręcznie regulowane lusterka Moc nie wyznacznik, ważna wygoda.
Silnik ten ma oznaczenie VAZ-415. To jest ich własna konstrukcja, Mazda nie jest wyjątkiem w świecie motoryzacyjnym.
Kaprys, Myślałem że wszystkie subaryny mają 4x4, poza tym wydaje mi się że lepsze przyspieszenie będzie jednak miał samochód z jedną osią napędzaną zwłaszcza, ze masz większą pojemność.
Od kiedy Ruscy produkują Wankla? Myślałem że tylko mazda produkuje Wankla.
Od kiedy Ruscy produkują Wankla? Myślałem że tylko mazda produkuje Wankla.
@Kaprys
Boś faja, albo masz truchło. Poślizg kół = straty jak chuj
Boś faja, albo masz truchło. Poślizg kół = straty jak chuj
Ja pierdole
"wydaje mi się że lepsze przyspieszenie będzie jednak miał samochód z jedną osią napędzaną zwłaszcza, ze masz większą pojemność."
@Earl Grey - Masz rację. Wydaje Ci się.
@Earl Grey - Masz rację. Wydaje Ci się.
a spieprzaj, dzbanie, skumaj fajo, że możesz jechać Lambo na lodzie, a wyprzedzi ciebie maluszek na asfalcie. Sam sobie odpowiedziałeś, że poślizg to straty jak chuj. Swoim postem zabiłeś kotka.
Silniki Vankla sa do pizdy.
np Mazda 7, po 100 tys km, robisz zajebiscie drogi remont silnika, albo oddajesz do zlomowania, albo robisz na sztuke i wystawiasz na allegro jako mega perelke, nie bita igłę, jezdzona przez kobiete, tylko i wylacznie do pracy, codziennie nocujac w garazu
np Mazda 7, po 100 tys km, robisz zajebiscie drogi remont silnika, albo oddajesz do zlomowania, albo robisz na sztuke i wystawiasz na allegro jako mega perelke, nie bita igłę, jezdzona przez kobiete, tylko i wylacznie do pracy, codziennie nocujac w garazu
Jeden z projektów silnika spalinowego z tłokiem obrotowym (patent w 1946 r.) stworzył Gustaw Michał Różycki (polak). Jedyną produkowaną i najbardziej znaną konstrukcją jest wynalazek niemieckiego konstruktora Feliksa Wankla (1902-1988). Pierwszy patent Wankel uzyskał w roku 1929, a kolejny w roku 1936.
Silnik Wankla po raz pierwszy zastosowano seryjnie w samochodach NSU Spider – prezentacja miała miejsce w roku 1963 na salonie samochodowym we Frankfurcie. W roku 1967 firma Mazda, która już w 1961 roku zakupiła licencję od NSU, zaprezentowała sportowy samochód Cosmo Sport z pierwszym silnikiem z dwoma wirnikami.
Głównymi zaletami silnika Wankla są stosunkowo małe rozmiary i masa, prosta konstrukcja (mniejsza liczba elementów niż w klasycznych silnikach), niewielkie wibracje, niska hałaśliwość podczas pracy oraz osiąganie wysokich prędkości obrotowych i wysoka sprawność mechaniczna. Mimo to jest on stosowany rzadko, zaś wiele prób rozpowszechnienia tego typu silnika zakończyło się niepowodzeniem z powodu problemów konstrukcyjnych i technologicznych. Do produkcji rotorów oraz bloku silnika używano stopów na tyle słabych, że silniki zużywały się dosyć szybko. Główne wady silnika to trudne do uszczelnienia obszary pracy związane z przedmuchami; z tego względu mniejsze jest ciśnienie sprężania i mniejsza sprawność termodynamiczna. Są też większe straty ciepła na skutek bardzo niekorzystnej (szerokiej i płaskiej) komory spalania - co zwiększa straty ciepła i generuje naprężenia termiczne związane z "gorącą" i "zimną" strefą pracy silnika. Nie bez znaczenia jest też spore jednostkowe zużycie paliwa i duża emisja gazów spalinowych na jednostkę mocy. Ta wada, wraz z niedostateczną trwałością uszczelnień tłoka, jest powodem małego zainteresowania tym silnikiem w praktyce motoryzacyjnej. Były nawet sytuacje, gdy bloki silnikowe na skutek naprężeń termicznych nie wytrzymywały i pękały. W praktyce konstrukcja silnika była bardzo trudna do uszczelnienia, a silnik zużywał dużo paliwa.
Silnik Wankla po raz pierwszy zastosowano seryjnie w samochodach NSU Spider – prezentacja miała miejsce w roku 1963 na salonie samochodowym we Frankfurcie. W roku 1967 firma Mazda, która już w 1961 roku zakupiła licencję od NSU, zaprezentowała sportowy samochód Cosmo Sport z pierwszym silnikiem z dwoma wirnikami.
Głównymi zaletami silnika Wankla są stosunkowo małe rozmiary i masa, prosta konstrukcja (mniejsza liczba elementów niż w klasycznych silnikach), niewielkie wibracje, niska hałaśliwość podczas pracy oraz osiąganie wysokich prędkości obrotowych i wysoka sprawność mechaniczna. Mimo to jest on stosowany rzadko, zaś wiele prób rozpowszechnienia tego typu silnika zakończyło się niepowodzeniem z powodu problemów konstrukcyjnych i technologicznych. Do produkcji rotorów oraz bloku silnika używano stopów na tyle słabych, że silniki zużywały się dosyć szybko. Główne wady silnika to trudne do uszczelnienia obszary pracy związane z przedmuchami; z tego względu mniejsze jest ciśnienie sprężania i mniejsza sprawność termodynamiczna. Są też większe straty ciepła na skutek bardzo niekorzystnej (szerokiej i płaskiej) komory spalania - co zwiększa straty ciepła i generuje naprężenia termiczne związane z "gorącą" i "zimną" strefą pracy silnika. Nie bez znaczenia jest też spore jednostkowe zużycie paliwa i duża emisja gazów spalinowych na jednostkę mocy. Ta wada, wraz z niedostateczną trwałością uszczelnień tłoka, jest powodem małego zainteresowania tym silnikiem w praktyce motoryzacyjnej. Były nawet sytuacje, gdy bloki silnikowe na skutek naprężeń termicznych nie wytrzymywały i pękały. W praktyce konstrukcja silnika była bardzo trudna do uszczelnienia, a silnik zużywał dużo paliwa.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów