luki_wch napisał/a:
(...) osobówka ewidentnie zmieniała pas i ma prawo ustąpić pojazdom na nim się znajdujących. Ciężarówka ma martwe pole w miejscu, gdzie się wciskał więc miał prawo go nie zauważyć.
Mogę Ci tylko życzyć, byś nigdy nie musiał udowadniać swojego "prawa do niezauważenia",
po np. najechaniu na dziecko stojące za samochodem.
Osobówka nie poruszała się w momencie kolizji.
Prędkość ciężarowego umożliwiała niemal natychmiastowe zatrzymanie.
Od zatrzymania osobówki do pierwszego uderzenia mija półtorej sekundy.
Następują TRZY uderzenia.
Kierowca ciężarowego jest zawodowcem i ma świadomość martwych stref swojego pojazdu,
jest więc zobowiązany do zachowania szczególnej ostrożności.
Poza tym pojazdy ciężarowe o DMC > 3,5 t zarejestrowane w UE muszą być wyposażone w lusterka panoramiczne IV klasy
i krawężnikowe V klasy, które niwelują martwe pole.
Dodatkowy, nieobowiązkowy gadżet:
(ale po chuj, lepiej kupić fanfarę i neony na budę).
Podtrzymuję co napisałem.
Kierowca ciężarówki zagapił się i przywalił.
Osobowy jest winien zajechania drogi, ale nie spowodowania kolizji.
bambaleon napisał/a:
Mam nadzieję, że nie masz prawa jazdy
Prawo jazdy mam, od 21 lat, na liczniku ponad pół mln km.
Jedna kolizja, z mojej winy. Wjechałem hamującemu w kufer, nie działał mu stop, ale i tak się zagapiłem.
[edit]
grzechu86tonie napisał/a:
głąby po 1 ogarnijcie jakim pasem jedzie osobóka i czy tam powinna byc i czy moze robic taki manewr
Ogarnij co oznacza taki zestaw znaków i sam sobie odpowiedz.
Zwróć też uwagę, którym pasem jedzie ciężarowy.