📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 17:51
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 14:20
📌
Powodzie w Polsce
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 21:44
korba bokiem poleciała
to je wankiel
Gary się potłukły...
sereja3 napisał/a:
No.... tylko to jest winkiel i ma jeden duży tłok
Tak naprawdę to Mazda miała 2 tłoki. A sinik Wankla miał trochę inny model.
@up według angielskiej wiki 1300 (praprzodek Mazda Familia / 323 / 3) miała R4 1272cc 77hp pod maską, więc 4 tłoki.
Była jeszcze na jej bazie wersja z Wanklem - Familia Rotary (rynek rodzimy) / R100 (eksport) z silnikiem 982cc 10A rotary o mocy "tylko" 100hp (z powodu małego gaźnika więcej się nie dało wyciągnąć, stąd też jej eksportowa nazwa R100 - BTW to auto z lat '70) - która powstała przez sukces rynkowy Mazdy Cosmo. Z tego co widzę razem z Cosmo zapoczątkowały serię RX.
Była jeszcze na jej bazie wersja z Wanklem - Familia Rotary (rynek rodzimy) / R100 (eksport) z silnikiem 982cc 10A rotary o mocy "tylko" 100hp (z powodu małego gaźnika więcej się nie dało wyciągnąć, stąd też jej eksportowa nazwa R100 - BTW to auto z lat '70) - która powstała przez sukces rynkowy Mazdy Cosmo. Z tego co widzę razem z Cosmo zapoczątkowały serię RX.
Ale chruplo
Według mnie rozerwało koło zamachowe (brak płynów) Tak zwani "Tunerzy" odciążają je wiercąc otwory. Efekt jest spektakularny
Najmocniej w takim przypadku dostaje skrzynia (tzn. obudowa sprzęgła)
Najmocniej w takim przypadku dostaje skrzynia (tzn. obudowa sprzęgła)